Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sprøtting i skogen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 19:27   #41
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Nå har de stått fram i avisa - sammen.

http://bodonu.no/fodte-barn-i-skogen...storsamfunnet/

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:44   #42
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det blogginnlegget var jo egentlig et langt sammensurium av krav og klager uten at jeg egentlig helt tok essensen av hva han prøvde å si .

Ja, det er så jeg formelig mistenker fyren for å ha røyka den morkaka. Rare, rare mannen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:48   #43
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Eg lurer veldig på kva dei lever av..

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:54   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg lurer veldig på kva dei lever av..

Snart kan de jo leve av barnetrygda. Siden de bor i skogen og spiser bark og sånn, trenger de sikkert ikke mer enn 970,- kr, og kona hans er jo i Norge ulovlig, så kanskje han blir reg. som aleneforsørger og får ekstra barnetrygd?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:54   #45
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg lurer veldig på kva dei lever av..

Morkake.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:58   #46
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Snart kan de jo leve av barnetrygda. Siden de bor i skogen og spiser bark og sånn, trenger de sikkert ikke mer enn 970,- kr, og kona hans er jo i Norge ulovlig, så kanskje han blir reg. som aleneforsørger og får ekstra barnetrygd?

Overgansstønad også, kanskje? Eg kjenner nemlig til ein liknande kar her i området, og han lever godt av ymse stønadar frå NAV. I pakt med naturen...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 00:32   #47
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

The saga continues...

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10955652

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 00:51   #48
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

wow.

Jeg har så mange tanker i hodet at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 04:48   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Eg får litt assosiasjoner til den filmen kor Tom Hanks bur på ein flyplass fordi staten han høyrer til ikkje lenger finst, av måten han Runar framstiller det på. Men eg kjenner likevel at heile greia blir veldig spesielt. Korfor er det så problematisk å innrette seg etter samfunnet?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 08:16   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Korfor er det så problematisk å innrette seg etter samfunnet?

Fordi da må man bidra og, ikke bare høste goder som helsehjelp ol. De vil jo ikke betale skatt til Norge, men bruke velferdsstaten, se det går greit.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:00   #51
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Dette er sært kjenner jeg.
Fryktelig sært.

De vil ikke snylte, men hvor får de da penger ifra? For det har de jo.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:06   #52
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

De rømmer landet og over grensa til et nytt land og skal søke politisk asyl.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:16   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Huff. Jeg får helt vondt av denne saken. Han har motforestilinger mot velferdsstaten og Norge - men er jo like avhengig av samfunnet og folk rundt seg som vi andre er. Selv om han lever på det andre kaster, så er han jo avhengig av folk - i hvertfall av det de kaster. Og den babyen... Kanskje den har det bra. Kanskje de er gode foreldre. Men jeg er jammen ikke sikker. Hva om babyen blir syk? Han sier at barnet skal få velge sev om det vil gå på skole eller ikke, men jeg tenker at en seksåring kanskje ikke er så godt rustet til å gjøre et reflektert valg. Og i hvertfall ikke en seksåring som har levd utenfor samfunnet hele livet. Og hvor bra er det for et lite barn å vokse opp slik?

Jeg synes hele saken er trist og litt ekkel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 13:27   #54
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Oh lord...

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:22   #55
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Jeg synes saken er litt teit fremstilt, og synes ikke storsamfunnet legger særlig til rette for mennesker som ønsker en livsstil utenfor det strømlinjeformede.
De sier jo ganske tydelig at de i utgangspunktet ikke ønsker å snylte på samfunnet, men i den evige runddansen av offentlige instanser for å få registrert barnet og få moren et D-nummer, samt faren som registrert i landet vil faren da bli stønadsmottaker.
Selv om jeg synes tankegangen er fremmed og langt fra hvordan jeg kunne levd har jeg full respekt for at andre mennesker synes forbrukssamfunnet med det materielle og økonomiske presset vi lever under blir i overkant, og velger et annet levesett.
Av en eller annen grunn ser jeg for meg at et barn som vokser opp i skogen, men ikke et hus med 4 vegger kan få en like bra oppvekst som barn som vokser opp i en vanlig norsk familie som henger på det tradiisjonelle samfunnet.
Når de sier at de vil la barne velge om hun vil gå på skolen liggger det nok en del foreldreføringer i dette på samme linje som når vi lar våre 6 åringer gjøre ulike valg.
Det er jo en del barn i norge som har hjemmeundervisning fra foreldrene sine, og det er kanskje en av tankene deres.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:24   #56
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja, det er så jeg formelig mistenker fyren for å ha røyka den morkaka. Rare, rare mannen.

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Morkake.

Fy på dere, utrolig hånlige svar.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:30   #57
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fy på dere, utrolig hånlige svar.

Støtter Nextlife.

Det er en grense mellom saklig-kritisk og slem, og den ble krysset her, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:43   #58
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Men altså.
Hvor får de penger ifra?
Noen som kan oppklare den biten for meg.
Jeg er faktisk reelt nysgjerrig.

De må leve i skogen, på fjellet eller i leilighet for meg, det er egentlig for meg revnende likegyldig. For det går ikke utover meg.

Men ja jeg syns det er grådig sært.
Men også EKSTREMT fjernt fra hvordan jeg selv vil leve, og trodde folk generelt ønsket å leve. Derfor det blir sært syns jeg.

Men disse pengene er evig spm for meg, av ren nysjerrighet, det inrømmer jeg.
Pluss hvordan han kan ha internett i skogen. Hvem betaler internetten?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:44   #59
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Han kan jo ha 2 mill på konto for alt vi vet?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 14:47   #60
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sprøtting i skogen

Greit nok, temmelig snåle folk dette her, men nå forundrer dere meg med å være såpass nedlatende.
Jeg er absolutt ikke enig i alt han står for og jeg synes jo media setter han i et bedre lys enn inntrykket jeg får av han ved å lese bloggen for den del.
Uansett blir det galt å kalle han snylter, jeg kjenner veldig mange den betegnelsen passer mye bedre på.

Det er barn i Norge i dag som lever grufulle liv bak perfekte fasader.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no