Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 21:56   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

I ta-barna-ut-av-skulen-diskusjonen blei det lenka til denne artikkelen frå TA, kor ei mor seier (om forbod mot å søke om fridagar i skuleåret):

Sitat:

– Dette blir altfor strengt, sier Kine Aarnes, som har barn i grunnskolen i Skien. Hun fortsetter:

– For barn som kanskje er med familien til Syden én gang i året, bør ikke dette by på særlig store utfordringer. Men jeg skjønner det kan være et problem hvis ungene tas ut av skolen i lengre perioder. Dette bør fortsatt vurderes på individuelt grunnlang. Hun mener det er mange familier som ikke har økonomi til å reise på utenlandsturer i skoleferiene. – Ikke alle er like heldige her i verden og har like stort feriebudsjett. For en familie på fem er det enorm prisforskjell på å reise den første kontra den siste uka i juni. Barn i familier som ikke har råd til å reise på utenlandsturer i skoleferiene, kan komme til å lide under det, mener Aarnes. – Dessverre er det jo barna det går ut over hvis foreldrene ikke har råd til å reise; det kan føre til at barn føler seg utenfor og faktisk bli mobbet.

I dag las eg kronikken "Overforbrukersamfunnet" i Dagbladet.

Sitat:

Samtidig reiser vi mye og ofte, og det er tydeligvis altfor billig. Vi tar gjerne noen helgeturer til europeiske storbyer i ny og ne. Generelt sett må vi reise mindre, men når det gjelder flyreiser må det gjøres noe drastisk. Flybilletter er for billige, eller nordmenn har for mye penger, men flybilletter kunne og skulle ha kostet ti ganger mer. Men det er ikke bare fritidsreisene det må kuttes ned på.

Personleg reagerer eg veldig på tanken om at det er ein "menneskerett" å reise på tur til Syden ein gong i året og at det at folk ikkje har råd til dette, i feriane er grunn nok til å ta barn ut av skulen. Og eg reagerer ikkje bare fordi eg er lærar og synest det er ein uting å ta barn ut av skulen, eg reagerer og fordi eg stusser på denne årlege sydenturen (som av denne mora blir framstilt som eit minimumsbehov folk bare har) i eit miljøperspektiv. Og det er miljøperspektivet eg tenker at denne tråden skal handle om (i motsetning til den andre).

Tenker folk her på miljøet når dei planlegg ferien? Eller er ei fritidsreise frå eller til bare ein dråpe i havet?

For meg er det utenkeleg å skulle reise med fly årleg, for å reise på ferie, blant anna fordi eg tenker at dette ikkje er foreineleg med ein bærekraftig livsstil. Kva tenker de?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:58   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Vi reiser til syden årlig, og jeg innrømmer glatt at jeg ikke er særlig innstilt på å slutte med det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:00   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Tenker ikke på miljøet når jeg planlegger ferie.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:01   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Tenker ikke miljø, på naboer eller hva andre måtte mene når jeg planlegger ferie.
Vi tar ferie i skoleferien, jeg tenker dog mitt om folk som tar ut ungene både 2, 3 og 4 uker hvert bidige år. Vi har faktisk barn som tar seg ferie fra juni - september hvert år på skolen vår.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:01   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Vi reiser også til "syden" hvert år og kommer heller ikke til å slutte med det. Men vi tar aldri barna fri fra skolen for å få til denne turen. Og jeg tenker definitivt ikke miljø heller nei.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:02   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Vi flyr aldri verken privat eller på jobb, men jeg har dårlig samvittighet for bilreisen til Spania som vi tar hver sommer. Det tilsvarer jo å kjøre fra Lindesnes til Nordkapp og tilbake og kanskje litt mer. Jeg gleder meg til neste bil, det skal være en hybridbil som kan kjøre mye på strøm, det vil hjelpe på samvittigheten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:03   #7
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Vi reiser alltid med fly til et sted det er varmere enn her i løpet av året, det er for å holde ut den lange mørke vinteren og kjenne at vi tiner opp. Det gjør livskvaliteten min veldig mye bedre. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Trøsten får være at vi kjører så lite bil at vi stadig må lade batteriet vinterstid tiltross for ganske ny bil.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:07   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Jeg innrømmer glatt at miljøet ikke trumfer ferieturer til sol og varme. Det har så mye å si for meg (oss) å få disse dagene med sol og varme, vi hadde ett år uten for et par-tre år siden, og den vinteren er den tyngste jeg har opplevd noensinne.

Men vi reiser i skoleferien, de har mer enn nok ferie som det er.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:08   #9
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Å skulle velge bort totalt å se verden pga miljøuvennligheten, er en fjern (og deprimerende) tanke. Vi flyr 1-2 ganger i året i snitt. Det finnes mange som flyr veldig, veldig ofte pga. jobb eller familie i utlandet og at vi skal velge bort å bevege oss i verden den ene eller to gangene i året, virker meningsløst, sett i perspektiv.

Forøvrig synes jeg slett ikke det er noen menneskerett å reise til syden hvert eneste år. Likevel så er det ikke rimelig å tenke at alt utover basisbehovene til et menneske er kravstort. Å reise er noe som gir uendelig stort utbytte både med tanke på utvidet perspektiv og ren livsglede.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:16   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Jeg syns ikke det er en menneskerett å reise til syden, men jeg tenker ikke så mye på miljøet når vi planlegger ferier. Med familie 160 mil vest og 180 mil nord, så sier det seg selv at vi flyr dit. Barna har vært i syden engan, eldste er 8, men han har vært på Island ca 10 ganger, så det er ikke synd i han.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:17   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Har ikke lest artiklene, men tenker ikke miljø når ferier planlegges. Har ikke vært i Syden etter at barna ble født.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:21   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

En annen tråd om dette.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:21   #13
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Jeg tenker på miljøet når det gjelder alt, også når det kommer til planlegging av ferie.

(Dessuten synes jeg verken det er flaut eller synd på barna våre at vi aldri har hatt råd til å reise til syden).

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:22   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Det var ikkje meininga å slå an ein tone som krev at de må forsvare dykk, med HI, altså. Eg har bare blitt litt overraska dei siste dagane, over kor vanleg det er å reise mykje og langt. Og Dagblad-kronikken synest eg er perspektiverande i så måte.

Eg har mine miljø-greier, som eg heilt bevisst vel, til tross for at eg veit at dei er lite bærekraftige, men som eg kan forsvare av andre grunnar. Så eg ønsker ikkje å komme med anklager og peikefingrar til folk som reiser på ferie (i feriane). Eg merker bare at eg har blitt litt overraska over at årlege, lange reiser høyrest ut som noko som er veldig vanleg, og blant folk som normalt viser stort miljøengasjement.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.


Forøvrig synes jeg slett ikke det er noen menneskerett å reise til syden hvert eneste år. Likevel så er det ikke rimelig å tenke at alt utover basisbehovene til et menneske er kravstort. Å reise er noe som gir uendelig stort utbytte både med tanke på utvidet perspektiv og ren livsglede.

Eg meiner ikkje at det er kravstort å tenke på alt utover basisbehova til menneska, altså. "Menneskerett"-kommentaren var mynta på formuleringa i avisartikkelen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:24   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å skulle velge bort totalt å se verden pga miljøuvennligheten, er en fjern (og deprimerende) tanke.

Ja!

Vi reiser mye på ferie og det hever min livskvalitet så mye at jeg ikke kommer til å slutte med det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:25   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En annen tråd om dette.

Damn! Det er alltid noen som kjem meg i forkjøpet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:26   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:27   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg tenker på miljøet når det gjelder alt, også når det kommer til planlegging av ferie.

(Dessuten synes jeg verken det er flaut eller synd på barna våre at vi aldri har hatt råd til å reise til syden).

(Eg synest heller ikkje det er flaut eller synd på folk som aldri reiser til Syden. Eg trur det er mange fleire spennande ting ein kan gjere, når ein først skal reise, enn å ligge ved bassengkanten).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:28   #19
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Vi har vært på en stor familieferie. Nei, to. Begge til USA - søsteren min bor der. Første gang vi var der var i permisjonen med Tigerungen, da var hun ti måneder. Det var ikke for hennes skyld at vi reiste dit da, for å si det sånn. Andre gangen var for to år siden. Da var hun fem og Tigergutten tre. De andre årene har det blitt en tur i Skandinavia, og det blir ikke noe mer enn det de neste årene heller. Forskeren og jeg har hatt en årlig kjærestetur på en langhelg eller litt til til en storby i Europa de siste tre årene.

Oftest er det økonomi og ikke miljø som avgjører hva slags ferier og turer det blir.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.

Sist redigert av Hobbes : 10-04-13 kl 22:38.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 22:35   #20
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Miljø er ekstremt langt ned på lista når vi planlegger ferie. Det har jeg ikke dårlig samtvittighet i forhold til. I hverdagen er vi en familie som forsøker å leve så miljøbevisst som mulig med resirkulering,gjenbruk,ren mat, sykkel osv.
En eneste gang har vi vært i "syden" de siste 14 årene, ellers går turen til Danmark med båt en gang i året.
Mannen og jeg stikker av fra unger og hverdag en langhelg i året, da tar vi fly. Det er investering i parforhold, ikke milljøhensyn som veier tyngst i det valget.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no