Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 11:28   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at mine tenåringer skulle skjult p-pillebruk, selv under 14 år. Begge bruker det. Ei fordi hun er 16 år og "har lov". Hun andre på 14 år av "medisinske" grunner. Jeg bestilte legetime til de, men de var der alene.
Jeg tror noe av grunnen til at mine jenter er åpne og ikke skjuler noe for meg har mye med mitt "åpne sinn" å gjøre. De føler ikke at de trenger å skjule noe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:32   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.


Men hva om barn har medisinsk historie som tilsier at de ikke bør få p-piller? Hva hvis mor og bestemor ikke tålte p-piller og det etter all sannsynlighet vil være samme for barnet, dette er jo info som i aller høyeste grad blir relevant, men som kan bli ignorert.

Jeg tåler ikke p-piller, men det behøver jo ikke bety at mine døtre ikke tåler det. De må få prøve seg de også. Vi har også blodpropp-historie i familen, men dette ble tatt opp med og vurdert av lege. Igjen derfor jeg er for åpenhet, for da kan man snakke om disse tingene. Jeg tror ikke man oppnår åpenhet ved å nekte ei på 13-14 år å bruke p-piller. Man behøver forøvrig ikke trenge ha sex for å ha behov for p-piller. De brukes også mot sterke menssmerter, store og langvarige blødninger.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:37   #23
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Jeg tenker at om en 14åring har bruk for prevensjon og er i en situasjon der foreldrene ikke vet dette kan det en del faktorer som gjør at jeg tenker at det er bedre at dette barnet ikke blir gravid en at foreldrene føler seg informert. Hadde min datter på 14 fått p-piller uten min viten eller samtykke ville det være andre ting en P-pillene i seg selv som hadde bekymret meg.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:52   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Men det kan vel også skje om barnet er 16 år, eller 18 - eller 25. Hvis det er null kommunikasjon mellom foreldre og barn på det planet spiller det ingen rolle om barnet er 13 eller 18.

Jeg sier ja til prevensjon til jenter under 14. Det er ikke med stor jubel jeg gjør det, men alternativet er verre. Heller p-piller enn angrepille/abort/tenåringsmamma.

Vel i mitt hode spiller det faktisk en rolle om et barn medisineres (som jeg kaller all reseptbelagt medisin) uten min viten i en alder av 13 eller 18.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 11:54   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg tåler ikke p-piller, men det behøver jo ikke bety at mine døtre ikke tåler det. De må få prøve seg de også. Vi har også blodpropp-historie i familen, men dette ble tatt opp med og vurdert av lege. Igjen derfor jeg er for åpenhet, for da kan man snakke om disse tingene. Jeg tror ikke man oppnår åpenhet ved å nekte ei på 13-14 år å bruke p-piller. Man behøver forøvrig ikke trenge ha sex for å ha behov for p-piller. De brukes også mot sterke menssmerter, store og langvarige blødninger.

Selvfølgelig kan min datter fint tåle p-piller selv om ikke jeg eller moren min gjør det. Men igjen blir alder relevant for meg, jeg liker overhode ikke tanken på at et så lite barn som en 13 åring kan riskikere å få medisin av legen som potensielt kan være farlig. Jeg tenker at sannsynligheten for at dette barnet vet mer om sin medisinske historie er større når de er eldre.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:00   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Eller om man snakker om det. Er litt "føre var".

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:39   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Hm, men i disse e-resept-tider... som pårørende har man vel innsikt i sine barns resepter fram til fylte 18 eller? Jeg vet ikke, jeg spør?

Jeg, og min eksmann som ikke har hatt noenting med hverken legen eller reseptuskrivingen å gjøre, kan hvertfall uten videre få vite hva som ligger inne av e-resepter i apotekets system for vår sønn. Som jo er 10, men dog.

Hm??

Edit: jeg sjekket, og det er fram til fylte 16 så har foresatte tilgang til e-resepter. Men mellom 12år (!) og 16 år kan barnet be legen merke resepten så foreldrene ikke skal kunne se den eller vite at den eksisterer.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:44   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Jeg har aldri mottatt en e-resept verken for meg selv eller sønnen min.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:48   #29
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hm, men i disse e-resept-tider... som pårørende har man vel innsikt i sine barns resepter fram til fylte 18 eller? Jeg vet ikke, jeg spør?

Jeg, og min eksmann som ikke har hatt noenting med hverken legen eller reseptuskrivingen å gjøre, kan hvertfall uten videre få vite hva som ligger inne av e-resepter i apotekets system for vår sønn. Som jo er 10, men dog.

Hm??

Edit: jeg sjekket, og det er fram til fylte 16 så har foresatte tilgang til e-resepter. Men mellom 12år (!) og 16 år kan barnet be legen merke resepten så foreldrene ikke skal kunne se den eller vite at den eksisterer.

Ah, klassisk eksempel på hvordan vår "nye" digitale hverdag får konsekvenser ...

Jeg har brukt e-resept en god stund og det vil vel ikke være mange år før det kun er e-resepter.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:56   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

For meg trumfer å forhindre uønsket svangerskap det meste. Og det era sa.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:00   #31
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For meg trumfer å forhindre uønsket svangerskap det meste. Og det era sa.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:09   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Kirsebær - det skal innføres i hele Norge ila 2013 tror jeg.

Fastlegen bruker e-resept, (vår lege på) sykehuset i Drammen gjør det ikke, der var det gammeldags reseptblokk senest for noen uker siden - ikke printer engang

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:20   #33
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Ja, mye heller p-piller enn uønsket svangerskap med alt det innebærer.

Jentene mellom 13 og 16 får ikke p-piller av helsesøster bare så det er klart, de må via lege, men veldig mange er hos helsesøster først og får en skikkelig samtale om hva p-piller innebærer også av farer for bivirkninger. Det er også en fin anledning til å snakke om press og kropp og ikke minst kjønnssykdommer.
Vi oppfordrer dem alltid til å snakke med foreldrene!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:29   #34
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Om det er greit? Tja. Jeg kan ikke gi noe entydig svar på det. Jeg synes det er greit hvis alternativet er at jentungen og hennes samleiepartner gir beng i prevensjon, men at det er greit sånn generelt? Nei, det vil jeg ikke si at det er. Jeg håper jo at mine jenter sier det til meg når det blir aktuelt, og da vil jeg selvfølgelig ikke stå i veien for p-piller.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:23   #35
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Det er en vanskelig problemstilling, men jeg er nok der at det er bedre med prevensjon enn ikke prevensjon.

Men jeg jobber hardt for kondomene her i huset. Har gitt min 17-åring klar beskjed om hva jeg mener både i forhold til sykdommer og at han evt. skal stole VELDIG på jenta om hun sier hun tar p-piller. Dersom han ønsker kontroll er det kun kondom som gjelder. (Dette er foreløpig - så vidt jeg vet - hypotetisk, så jeg utleverer ikke han her nå.)

Har for øvrig hatt tenåringsjente på barneavdelingen med DVT i begge ben, og ei venninne av ei venninne hadde ei datter som fikk blodpropp i hjernen med store konsekvenser som 18-19-åring. I begge tilfeller er p-piller antatt årsak.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:26   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Ja, p-piller utgjør en blodproppsfare, men den er lang mindre enn den blodproppsfaren et svangerskap utgjør.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 15:34   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Ja, av samme grunn som Teo med flere har gitt.

Og helt ærlig talt. Tror vi egentlig at vi kommer til å bli informert om våre barns seksuelle debut og p-pillebruk? Jeg har et veldig normalt forhold til mine foreldre og hadde det også da jeg var i den alderen. Men ikke søren om jeg innlemmet dem i den slags private hendelser, og det vet jeg mine venninner/kjærester heller ikke gjorde. Mulig vi var rare .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 15:39   #38
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Jeg syns ikke det er greit sånn iutgangspunktet, men jeg syns helt klart det finnes unntak.

Selv var jeg snusfornuftig som tenåring, og det kunne ikke falle meg inn å være seksuelt aktiv før jeg ble 16. Sånn var mannen min og, så får vi bare håpe at to snusfornuftige foreldre resulterer i et snusfornuftig avkom.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 15:44   #39
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...r-7169362.html

Jeg kjenner faktisk til to tilfeller der mødre selv har valgt å gi jentene sine p-piller (dette etter at de fant ut at de var seksuelt aktive)

For meg er problemet langtidssvirkningen av å gi barn hormoner under utvikling. Vet vi nok om dette?

Jeg hadde blitt rasende om jeg fant ut at min datter gitt på p-piller uten mitt samtykke.

Jeg også synes det virker helt hårreisende. Dette synes jeg må skje i samarbeid med foreldrene, helt klart!

Jeg tror ikke man burde som barn eller voksen bruke p-piller egentlig, og burde unngå det så langt det går.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 15:55   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at jenter under 14 får prevensjon uten at foreldre vet?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg også synes det virker helt hårreisende. Dette synes jeg må skje i samarbeid med foreldrene, helt klart!

Jeg tror ikke man burde som barn eller voksen bruke p-piller egentlig, og burde unngå det så langt det går.

Men hvem i huleste er debuterer som 13-åring i samråd med foreldrene!? Det er vel opplagt at hvis man er seksuelt aktiv som 13-åring, så er det enten fordi foreldrene ikke vet det, fordi foreldrene gir faan eller fordi det er foreldrene som begår overgrepet?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no