Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg om bobler!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-21, 18:54   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Yndlingschampagne 1: André Clouet V6 Expérience

Yndlingschampagne 2: Thévenin L’Extra T

Yndlingsbritiskbubblis: Gusbourne blanc de blancs

Vi har vært hos Andre Clouet i Bouzy.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 18:59   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Og sånn apropos hyggelige champagnebønder med VELDIG god sjampis:

https://www.vinmonopolet.no/Nettbuti...Brut/p/7275501

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 23:24   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har vært hos Andre Clouet i Bouzy.

Oooh!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:36   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg elsker tørr hvitvin og drikker endel bobler. Mitt stalltips er å gå for de med minimal sødme og mye friskhet på polet - eller å ta tak i en polansatt og fortell at du digger tørt, ikke søtt.

Jeg pleier å droppe prosecco, jeg synes ofte er de for snille, for søte og med for mye tropisk duft og smak, og det liker jeg ikke. Jeg synes man får mye mer for pengene ved å velge en god cava. Og skal man ha the real thing er det mye god champagne, men den koster en god del mer.

Jeg liker blanc de blancs-champagne, den er laget av bare hvite druer, og er ofte så tørr at det snurrer godt i munnen.

Men jeg drikker mest cava laget på den tradisjonelle champagne-metoden. Gjerne brut nature, fordi den er laget uten tilsatt sukker til gjæring nummer to - så den er skikkelig tørr og mineralsk, akkurat slik som god, tørr sjampis er.

Denne synes jeg er ganske god og til en veldig akseptabel pris.
https://www.solera.no/produkter/span...ic-brut-nature

Denne drakk jeg i Barcelona og syntes den var knallgod - har ikke testet den hjemme:https://www.vinmonopolet.no/Nettbuti...ture/p/5378801 Hvis den ikke er god, så skyld på at jeg satt på en fatastisk fortausrestaurant i deilig junivær i El Poblenou og spiste helt fantastiske tapas da jeg drakk den.

Min erfaring er at hvis man er så konkret man kan med bestillingen sin, så får man god hjelp av polpersonalet.

Takk for at du satte ord på dette. Jeg er nemlig heller ikke noe glad i prosecco. Og blant cava har jeg prøvd så ymse, men i helga kjøpte jeg en litt på måfå som jeg likte. Den var brut nature. Sikkerstikket er de cremantene som er linket til her, men nå skal jeg prøve meg på ulike Cava.

De rosa britiske jeg nevnte ovenfor her liker jeg faktisk veldig godt selv om de ikke er fullt så tørr som jeg liker. Er noe med fargen, friskheten, sommer og fine flaska som gjør meg glad. Sånn fin gave og iskald en varm sommerdag på terrassen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:37   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

For meg som ikke tror jeg liker det så veldig tørt, hva bør jeg da kjøpe? Tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:48   #46
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Prosecco smaker (altfor ofte) pærebrus.

millact: Kommer an på budsjettet! Klassisk champagne er tilsatt noe sukker (dosage), så de er ikke beintørre (unngå de som heter brut zero or non-dosage). For ikke-altfor-tørr hypersjarmerende rosébubblis som alle liker til en rimelig penge: Meinklang Prosa.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:55   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For ikke-altfor-tørr hypersjarmerende rosébubblis som alle liker til en rimelig penge: Meinklang Prosa.

Ja! Denne er ålreit. Bittelitt søtere, men allikevel veldig god.

Jeg kjøpte den til broren min en gang, men siden den har bruskork og ikke champagnekork, så trodde han det var noe galt med den når den boblet. Så de hadde tømt alt i vasken og trodd at den var ødelagt.

millact - denne bør du i så fall prøve deg på. Litt søtere og rosa. What's not to like?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:57   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Prosecco smaker (altfor ofte) pærebrus.

millact: Kommer an på budsjettet! Klassisk champagne er tilsatt noe sukker (dosage), så de er ikke beintørre (unngå de som heter brut zero or non-dosage). For ikke-altfor-tørr hypersjarmerende rosébubblis som alle liker til en rimelig penge: Meinklang Prosa.

Den kjøpte jeg i fjor etter å ha lest om noen her inne som drakk den. Falt ikke i smak hos meg (men jeg drakk den da opp). Kanskje jeg likevel skal gå for noe av det som er foreslått her og se om jeg liker det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:00   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

For meg som ikke tror jeg liker det så veldig tørt, hva bør jeg da kjøpe? Tips?

Prosecco

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:02   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Ingvild Tennfjord skriver morsomme bøker og har blant annet en om bobler. Anbefales.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:03   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingvild Tennfjord skriver morsomme bøker og har blant annet en om bobler. Anbefales.

Jeg leser artikkelen hennes i a-magasinet hver fredag og tester ut flere av vinene hun anbefaler. Det er grunnen til at vi forsøkte oss på Hattingley i helgen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:22   #52
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser artikkelen hennes i a-magasinet hver fredag og tester ut flere av vinene hun anbefaler. Det er grunnen til at vi forsøkte oss på Hattingley i helgen.

Samme her Har prøvd ganske så mange av anbefalingene hennes det siste året.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:35   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Samme her Har prøvd ganske så mange av anbefalingene hennes det siste året.

Men hun er ikke like kritisk som meg når det kommer til sukkerinnhold, så det hender at jeg tenker at vi skal prøve noe og så ser jeg på polet hvor mye sukker det er, og så dropper vi det.

Det er ikke sukkeret i seg selv jeg er skeptisk til, men hva det ofte gjør med smaken på drikken.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:43   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg er litt skeptisk til å følge Ingvild Tennfjord tips fordi de anbefalte ofte blir utsolgt, det samme med DN listen på fredager. Men det er fint å prøve nye ting og greit snakkis å servere eller gi bort.
De har litt for stor innflytelse, samtidig tror jeg de er ærlige og oppriktige.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:49   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Apropos sukker, må jeg smile når jeg tenker tilbake på en sommerfest for eldre på et eldresenter jeg var på. Det ble servert øl og vin til spekemat etc. Min gamle venninne (jeg er Røde Kors besøksvenn), valgte rødvin. Hun syntes ikke det var søtt nok, så jeg løp på kjøkkenet og hentet sukkerskål. To store t-skjeer ble rørt inn. Da var hun fornøyd.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:51   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Apropos sukker, må jeg smile når jeg tenker tilbake på en sommerfest for eldre på et eldresenter jeg var på. Det ble servert øl og vin til spekemat etc. Min gamle venninne (jeg er Røde Kors besøksvenn), valgte rødvin. Hun ville ha sukker i, så jeg løp på kjøkkenet og hentet sukkerskål. To store t-skjeer ble rørt inn. Da var hun fornøyd.

:skrekk:

Vel, mens jeg gikk morgentur med mannen min så mimret jeg tilbake til den første gangen jeg drakk alkohol. (16. mai siste året jeg gikk på ungdomsskolen ... datteren vår går siste året på ungdomsskolen i år. ) Da blandet vi hvitvin og sprite (ikke sprit, men sitronbrusen sprite) for at det skulle bli overkommelig å drikke. Og den vinen var garantert mer en søt nok i utgangspunktet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:53   #57
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

:skrekk:

Vel, mens jeg gikk morgentur med mannen min så mimret jeg tilbake til den første gangen jeg drakk alkohol. (16. mai siste året jeg gikk på ungdomsskolen ... datteren vår går siste året på ungdomsskolen i år. ) Da blandet vi hvitvin og sprite (ikke sprit, men sitronbrusen sprite) for at det skulle bli overkommelig å drikke. Og den vinen var garantert mer en søt nok i utgangspunktet.

Bare vent til du kommer på aldershjem. Da kommer gamle (u)vaner tilbake. Hehe

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:54   #58
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Jeg elsker de cremantene som er linket til her, så kanskje jeg må teste ut cava igjen. De jeg har smakt før har ikke vært noe gode- klarer ikke å sette fingeren på hva jeg reagerer på.
Prosecco synes jeg ofte har en litt vond ettersmak.
Når vi kjøper champagne havnet vi ofte på disse to:
https://www.vinmonopolet.no/Producen...erve/p/3761801
https://www.vinmonopolet.no/Land/Fra...Brut/p/9749101

-men jeg har definitivt tenkt å teste ut forslagene i tråden her

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 09:09   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Supre tips. Jeg har heller ikke peiling men stoler på tips på Polet.
Jeg har denne, er den ok? https://www.vinmonopolet.no/Producen...Brut/p/9457701
Tenkte å spare den til en venninnekveld når det er lov.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 10:23   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om bobler!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser artikkelen hennes i a-magasinet hver fredag og tester ut flere av vinene hun anbefaler. Det er grunnen til at vi forsøkte oss på Hattingley i helgen.

Jeg og Ingvild deler ikke alltid ssmme vinsmak, men jeg liker godt bøkene (og artiklene) hennes. Hun skriver gøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no