Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Surdeig

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 18:55   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Surdeig

Eg går å fabulerer om å lage meg ein starter og bake surdeigsbrød framover.
Men har surdeigsbrød veldig utprega smak? Lurar litt på om ungane mine vil like det. Og det er jo litt jobb å lage. Sjølv spiser eg ikkje brød, for eg synes det blir for tungt, men lurar på om magen min vil like surdeigsbrød litt betre?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 19:17   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Surdeig

Tja, de har jo litt syrlig smak, men det er jo smak og behag. Hiawata er ikke begeistret, jeg liker det godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:19   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Surdeig

Jo mer rug i brødet, jo surere. Og jo lengre det hever, jo surere. Jeg lager det av spelt og begrenser hevingstida, og da liker alle i familien det.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 19:26   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Surdeig

Deigen skal gjære mellom 26 og 30 grader i ett døgn. Under 26 grader frigis melkesyrebakterier som gjør deigen surere enn nødvendig. Vi jobber med saken, men tror jeg heller vi ber om å få en bra avlegger.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 23:04   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Surdeig

Jeg gjærer aldri deigen i mer enn 12 timer. Da har den dobbel størrelse og vel så det. Utrolig lite jobb å lage surdeigsbrød hvis man har en god starter. Bare røre sammen deigen, tar to minutter. La det stå så lenge man foretrekker, og helles i forma. Etterheves en times tid og stekes. Ingen knaing eller elting, omtrent samme prinsipp som eltefrie brød.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no