Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 19:20   #121
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nei men både jeg og broren min (uten at vi visste om at den andre gjorde det før nylig) teller i terningform. Jeg sitter og dunker hodet (veldig svakt) i retning terningøyne når jeg teller. Skal jeg ta fem-gangen, ser jeg for meg fullt av femmerterninger osv. Har gjort det hele livet.

Jeg teller usynlig med tommelen. Så klart er det terningøyne det går i

Mitt år starter nede til høyre, og desember og januar møtes nederst.

Jeg ser også ting for meg der de ligger.

Og så teller jeg bokstaver i mange ord. 5 er det magiske tallet der, og det må gå opp. Så da teller jeg flere ord. Ikke hele tiden da. Da hadde jeg nok blitt innlagt. Men av og til er det litt slitsomt, ja

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 23:50   #122
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og før noen gjør alvor av å tilkalle menn i hvite frakker, lensmann, prest og Norge Rundt: Jeg lar aldri dilla mi veie tungt når (viktige) avgjørelser skal tas.


Joda, men dersom jeg ikke får det svaret jeg vil, så lar jeg dilla styre til den kommer med det svaret jeg ønsker.

De beste tallene er de som jeg kan få alderen til oss i huset å gå opp i.
F.eks: 42
* Det er eldstemor 2 ganger (2*15) + minstemor 3 ganger (3*4)
* Meg en gang (34) + minstemor 2 ganger
* Mannen en gang (36) + nest yngste en gang (6)
* nest eldste 2 ganger (2*11) + nest yngste 2 ganger (2*6) + minstemor 2 ganger (2*4)

Og sånn gå no dagan ... Det er bare dere ringer etter hvite frakker.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 23:52   #123
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hva med tverrsummen av sidetallet der du er i boka du leser når du skal avgjøre om noe vil gå i din favør/disfavør?

Gjorde ikke, men har begynt med det nå.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:01   #124
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.030
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Fireåringen min ser former og bokstaver i alt mulig i omgivelsene rundt seg. Han gir også personer farge. Ante ikke at dette fenomenet hadde et eget navn.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 18:37   #125
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Husket at det var en tråd om dette her inne og måtte lete den opp, etter at guttungen (12år) akkurat hadde en lang utgreiing om at personer og situasjoner har farger og lukt. Jeg er skiftende, men alltid lys (hvit, gul, lys blå), pappaen er mørk grønn, nesten svart, lillesøster er orange, men ikke samme orangsje som gymtimene på skolen. Luktene kunne han ikke beskrive bare at enkelte ord/opplevelser lukter han. F.eks når jeg sier "gå ut å lek" så kjenner han en spesiell lukt.
Han stopper aldri å forundre meg. Med da fikk jeg i hvert fall lært litt om synestesi.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no