Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

O-russ og alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 14:36   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: O-russ og alkohol

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det meste er mer synlig på bygda, men jeg tror ikke det er så mye verre på bygda enn i byer. Etter 35 års erfaring fra diverse bygder ser jeg jo helt klart at bygdene utvikler seg, heldigvis. Den bygda jeg vokste opp i på 80-tallet har en ganske annen kultur i dag.


(Hentet herfra, og henviser til denne undersøkelsen.)

Det har skjedd veldig mye på kort tid. Bare de ti siste årene har det i alle fall i området jeg kjenner skjedd stor forandring i festkulturen. At foreldre og besteforeldregenerasjon festet sammen med nykonfirmerte var relativt vanlig tidligere, men er ikke noe som er akseptert nå. Kulturendringen bekreftes av politiet.
Det betyr ikke at det drikkes mindre, men det skjer sammen med jevnaldrende og det er ikke hjemmebrent som drikkes.

Det finnes sikkert bygder som denne utviklingen ikke har nådd, men det er i alle fall endring i holdninger flere steder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 14:44   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: O-russ og alkohol

Hjemmebrent tror jeg ikke er så vanlig lenger uansett forresten. Bedre råd ungdommen nu til dags. Jeg tror ikke bare det er et pluss at festingen flyttes til private hjem og at det bare er jevnaldrende forresten. På et vis så blir det kanskje mindre totalt sett, men man har veldig lite oversikt og det er vanskeligere å passe på.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no