Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-12, 20:37   #41
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Jepp, sånn har jeg det også. Og nei, det er ikke slitsomt i det hele tatt.

Ukedagene har farge og noen navn har farge. Årshjulet ser jeg for meg som en slags ellipse som ikke møtes. Januar starter nederst mot høyre. Så går året i en bue og slutt med desember øverst til høyre. Ved årsskifte hopper vi over til januar- området igjen.

Og jeg finnes ikke kreativ eller synsk.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 20:38   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

"Det er ikke syre, det er synestesi!"

Win!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:15   #43
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så kult at det har et navn. Et gult navn, I might add.

Hvitt.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:18   #44
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Mandag er Orange
Tirsdag er blå
Onsdag er gul
Torsdag er lilla
Fredag er Rød.
Lørdag er blå.
Søndag er bare svart...

Aner ikke hvorfor tirsdag og lørdag er blå begge to, men de er bare det.

Det eneste jeg kan slutte opp om er at onsdag er gul. Ja, og så er fredag rødrosa, litt lys bringebærfarget. (Kan ellers nevne at mandag er svart, tirsdag brun, torsdag mørk grå, lørdag gyllen (guloransje) og søndag er grønn.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:22   #45
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Jeg startet en lignende tråd på NM (eller var det SM?) for noen år siden. Det går ikke i farger her, men tallrekken er i mitt hode organisert etter et visst møster. 0 er nederst, så går det oppoverbakke til 12, deretter nedover i "tenåra". Ved 20 snur det igjen, og tallene har så en stigende kurve deretter, dog er bakken slakere enn fra 0-12.

Er det nå jeg bør nevne at jeg har dyskalkuli?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:25   #46
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Ukene mine er ovale og en slags karusell (huiiiin), året er en stor lykkehjul-lignende sak.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:27   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Onsdag bred og gul, en slags slak sving. Lørdag er blå og tynn.


Sist redigert av Mandarin : 13-02-12 kl 21:29. Årsak: iPhone herk
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:29   #48
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Tirsdag er gul, og noen ganger brun. Dessiten er det en slem dag. Mandag er ikke rød.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:32   #49
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Vi høres hakke sprø ut, hele gjengen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:36   #50
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Og en annen rar ting som ikke har noe med dette å gjøre er at jeg alltid ser for meg en usynlig motorsag ut siden på bilen, når jeg er passasjer. Så sager jeg liksom alt i en passe høyde i det vi passerer. :skrulling med god fantasi : Gjort det hele livet. Og har truffet på andre som også gjør det ( samme som ser farger på dager osv) .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:36   #51
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ukene mine er ovale og en slags karusell (huiiiin), året er en stor lykkehjul-lignende sak.

Jeg har også ovale uker, men i en spiral. De snurrer seg opp i årshjulet, som så bukter seg bortetter framover og bakover i tiden. Desto lenger bak eller fram i tid desto rettere blir linja. Pussig.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:37   #52
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Og en annen rar ting som ikke har noe med dette å gjøre er at jeg alltid ser for meg en usynlig motorsag ut siden på bilen, når jeg er passasjer. Så sager jeg liksom alt i en passe høyde i det vi passerer. :skrulling med god fantasi : Gjort det hele livet. Og har truffet på andre som også gjør det ( samme som ser farger på dager osv) .

Haha, det gjør jeg også.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:43   #53
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Og selve eksistensen starter langt borte i evigheten og blir klarere ved år null. Fra da av går en linje frem mot 1900 og der blir det tydligere frem mot syttitallet, ved 1979-80 skjer det en brå og knapp sving og linjen går motsatt vei, nå er vi ved siden av ca 1880 . Må tegnes, vanskelig å forklare. 90 tallet var fryktelig kort. 80 tallet laaaangt.


Sist redigert av Mandarin : 13-02-12 kl 21:45. Årsak: Iphone
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:00   #54
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Jeg hadde farger på dagene da jeg var liten,husker jeg. Men jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske hvilken farge den enkelte dagen hadde,bare at tirsdag og torsdag var like i fargen. Husker at jeg nevnte det for mamma da jeg var kanskje 5-6 år,hun trodde tydeligvis det var noe feil på meg,for hun fikk seg en god latter. Men,nå vet jeg jo at det er jeg som er normal.
Året mitt er forøvrig ikke rundt,det er i en bakke. Man starter i januar,øverst i bakken,og på sommeren er det flatt og der fortsetter det til jul. Høsten er forresten svart av farge,det har den alltid vært,mens sommeren er grønn. Vinter og vår har jeg aldri hatt farger på.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:34   #55
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Mandag er brun
Tirsdag er gul
Onsdag er grønn
Torsdag er lilla
Fredag er blå
Lørdag er gul
Søndag er svart

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:40   #56
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Dere er rare. Og rart er fint.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:45   #57
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Det høres kult ut synes jeg.
Året er rundt for meg, men det er det eneste jeg forbinder med en form. Men det er jo ikke så rart, med tanke på årstidene som gjentar seg i evig runddans.

Dere er like rare som broren min. Jeg ser bare året som en sirkel og uka som en linjal, men det har jeg tenkt at har med årstidshjulet som hang på veggen i barnehagen jeg gikk i når jeg lærte det. Kanskje barnehagen deres skrev ukedagene i farger?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:46   #58
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg har det på en måte sånn med året, men ikke at jeg ser det i farger. Hos meg er året rundt, som en sirkel. De jeg skulle finne på å nevne dette til ser litt rart på meg.

Sånn har jeg det også. Og når jeg ser for meg dagens dato kan jeg se for meg akkurat hvor jeg er i sirkelen.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:52   #59
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Denne tråden fenger meg. Veldig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:53   #60
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?

Jepp. A-4-raudt-firkant, for eksempel.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no