Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kraftig smell mot bakhodet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 19:11   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kraftig smell mot bakhodet

Lillesøster på snart 3 år lekte med storebror på 5 på ei TV-stue. De hadde lekt i sofa'en, lillesøster satt oppe på kanten og på en aller annen måte hadde de skallet og hun falt ned fra sofa'en og rett på bakhodet. Vet ikke hvor høyt det er jeg, men over 1 meter iallfall og det dunket var helt forferdelig å høre. Får vondt inni meg av å tenke på det.

Etter 10 minutter med hulking roet hun seg og sovnet i fanget. Snakket med sykepleier på legevakt og jeg fikk valget om å la en lege se til henne eller å se henne an. Skulle vekke henne etter 1 time for å se om hun var sitt "gamle jeg", jeg fikk vekt henne, men etter 5 minutter lot jeg henne få sove videre. Jeg sjekket om pupillene hennes var like store, som sykepleieren sa jeg burde sjekke og hun hadde ikke antydning til feber.

Hva gjør jeg videre?

Skal jeg vekke henne hver time i tilfelle hjernerystelse, eller la henne få sove? Hvis jeg vekker henne hver time i natt ser jeg for meg hun er helt utslitt halv sju i morgen når hun må stå opp. Og hun kan vel i barnehagen, eller?

Jeg har mest lyst å sitte med henne i fanget og bare kose og kose.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:16   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Usj da.
Her kan du lese litt:
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...nerystelse.php

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:19   #3
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Jeg tror jeg hadde tatt turen innom legevakten for å være sikker...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:26   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Slag mot bakhodet er vel det verste? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, virker hun helt fin?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:27   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Ah, hun sover? Da ville jeg garantert vekket henne mange ganger i natt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:51   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

storesøster slo seg stygt i bakhodet når hun var 3,5 år. Hun sovnet slik du beskriver, i tillegg til at hun ble "fjern". Hun klarte ikke å fokusere med blikket, og til slutt så kastet hun voldsomt opp.

Jeg hadde da snakket med legevakten, og fått samme beskjed som deg. Det er ikke mye de kan gjøre ved en hjernerystelse, og oppskriften for hva vi kunne gjøre var den samme uansett: ro, vekkes hver time etc. Men om jeg var urolig, så måtte vi bare komme til en sjekk.

Jeg dro da hun fylte sofaen med spy her, for da var jeg nærmest hysterisk.

Det ble konkludert med en lett hjernerystelse, og vi måtte vekke henne jevnt den natten. Barnehage var utelukket på et par dager etterpå, for hun skulle ha mest mulig ro.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 05-05-13 kl 20:41.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:04   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Jeg vekte henne halv sju, ville da bare sove videre, men nikket på spørsmålene som jeg spurte henne om. Snakket med legevakt igjen, og de sa jeg burde vekke henne når jeg la meg og 2 x i natt så lenge jeg fikk OK kontakt med henne og hun kunne svare på spørsmål jeg stilte henne, hvis ikke måtte vi ta kontakt igjen. Burde også sove på samme rom i tilfelle hun ble kvalm og begynte å spy. Også holde henne hjemme fra barnehagen i morgen for å la henne få ro.

Vaklet litt mellom å holde henne hjemme eller å la legen få ta en titt, men han/hun kan vel ikke gjøre så mye mer enn det vi gjør akkurat nå, så jeg holder henne hjemme. Blir det forverring er det bare å ringe opp legevakta, de var veldig tydelig på det.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:07   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Høres ut som en god plan.

Det eneste de evt. gjør er å legge inn til observasjon, men så lenge hun ikke har vært bevisstløs og virker 'klar' kan dere observere like godt hjemme. (Mer ro for barnet også.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 00:01   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kraftig smell mot bakhodet

Vekke hver time og få kontakt.
Vi er gjennom det mantraet annenhver måned med Knøtteliten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no