Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-19, 17:54   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Østfoldbunaden er nydelig (den også)! Utrolig fine broderier på sjalet og veska. Har du grønt eller rødt liv? Er det flere muligheter forresten?

Det finnes visst en med mørkeblått liv også. Jeg har grønn. Det er desidert mest vanlig der jeg kommer fra. Stakken er svært enkel, men sjal og veske kompenserer jo en god del.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 17:57   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det finnes visst en med mørkeblått liv også. Jeg har grønn. Det er desidert mest vanlig der jeg kommer fra. Stakken er svært enkel, men sjal og veske kompenserer jo en god del.

Den enkle stakken gjør at den flotte veska fremheves enda mer.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:07   #63
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg skulle gjerne "tatt til takke" med festdrakt også...men det går bare opp til str 48, og jeg er nok et par str over det.

Valland har festdrakt opp til str. 56.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:15   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har så lyst på bunad at jeg kunne grine!! Det er et ønske jeg har hatt i mange mange år, men har ikke råd til å gjøre noe med det.
Jeg ønsker meg blå nordlandsbunad! Min fine æ, snille, vakre Mommor var fra Andøya, så der er "tilhørigheten". Og den er noe av det vakreste jeg vet!

Ja, den er nydelig! Var hjelper i konfirmasjon i helgen og så to av de blå der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:20   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg har Vest-Agder. Kjøpt brukt på finn for 13 år siden. Mamma kommenterer hvert år at den ikke er pent sydd. Vel, det får så være. Jeg fikk sydd ut stakken litt i fjor, så håper den fremdeles passer bedre. Burde hatt ny vest sydd og tilpasset meg. Jeg vurderer å kjøpe meg ny og selge den andre, men det blir ikke i år heller. Den duger jo greit.

Eldste har festdrakt fra Maxemilia som fremdeles passer og bruker den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:22   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har Vest-Agder. Kjøpt brukt på finn for 13 år siden. Mamma kommenterer hvert år at den ikke er pent sydd. Vel, det får så være. Jeg fikk sydd ut stakken litt i fjor, så håper den fremdeles passer bedre. Burde hatt ny vest sydd og tilpasset meg. Jeg vurderer å kjøpe meg ny og selge den andre, men det blir ikke i år heller. Den duger jo greit.

Eldste har festdrakt fra Maxemilia som fremdeles passer og bruker den.

Er det den som har den tøysete knappen midt på ryggen, som gjør at vonde kirkebenker blir enda vondere? En venninne har en slik, men jeg husker ikke om det er Øst- eller Vest-Agder. Den er i alle fall veldig fin, og har også et fantastisk sjal, med en trist og en glad side.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:27   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Valland har festdrakt opp til str. 56.

Der var det mange flotte festdrakter. Jeg fikk lyst på en av dem også, men det er ikke så mange festdrakt/bunads-anledninger at jeg kan forsvare noe sånt kjøp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:31   #68
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, den er nydelig! Var hjelper i konfirmasjon i helgen og så to av de blå der.

Det er den mamma har, og jeg syns jo den er veldig fin, så jeg takker jo ikke akkurat nei til å evt arve den. Det er jo litt spesielt siden gudmoren min har brodert den, og hun var som en bestemor for meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:33   #69
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Bunader sys etter mål, så du får bunad selvom du bruker over str 46, når man kjøper faste materialpakker er det størrelsen som er oppgitt. Leverer man inn målskjema får man klipt stoff etter målene.

Str 46 passer ikke meg i standard mål, den bunaden jeg har er veldig liten i oppgitte størrelser.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:35   #70
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Der var det mange flotte festdrakter. Jeg fikk lyst på en av dem også, men det er ikke så mange festdrakt/bunads-anledninger at jeg kan forsvare noe sånt kjøp.

Har veldig lyst på en drakt derfra jeg også, men har bunad så kan ikke forsvare innkjøp av festdrakt i tillegg. Har bestilt til 12-åringen så noen i huset har i alle fall.

__________________
03,07, 10

Sist redigert av Anita72 : 06-05-19 kl 18:37. Årsak: la til
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:03   #71
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg skulle gjerne "tatt til takke" med festdrakt også...men det går bare opp til str 48, og jeg er nok et par str over det.

Her er to alternativer som går opp til str. 56 ( bare noen modeller fra Pascal da).

https://www.norskfestdrakt.no/produc...stdrakt-bl1346
https://www.pascalwear.no/butikk/fes...tdrakter-damer

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:07   #72
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Vi har konfirmasjon til helgen, så da er det bare å klemme seg inn i den. Er veldig glad i Lofotbunaden min, og gleder meg til å få tatt bilde med mamma, søsteren min og de fem jentene våre - alle i bunader fra mamma og pappa.

Mannen fikk bunad til førtiårsdagen sin, så nå er det kun eldstemann som ikke har bunad. Jeg føler meg aldri så fin som når jeg har på meg bunaden min. Fikk den sydd ut da jeg var 21, for jeg var veldig tynn da jeg var femten, og den passer fremdeles (med «hold in» )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:17   #73
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det finnes visst en med mørkeblått liv også. Jeg har grønn. Det er desidert mest vanlig der jeg kommer fra. Stakken er svært enkel, men sjal og veske kompenserer jo en god del.

Jeg har sett svart her på den lokale Husfliden. Veldig fin! Jeg har grønn.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:48   #74
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Min passer men såvidt Lagt på meg noen små kg siden 40 årsdagen gitt.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:49   #75
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Deiligste med å bruke bunad er når den skal av. Mye styr med bunad og stryking av skjorter. Men føler meg fin i den

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:00   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Min passer og jeg gleder meg veldig til å bruke den.

Jeg har kvinnebunad fra Sør-Østerdal. Jeg har aldri bodd i området, men har sterk tilknytning via tre av fire besteforeldre og begge foreldrene mine. Pøbelprinsessen valgte samme bunad som meg da hun ble konfirmert. Men bunaden vår kommer i en hel rekke ulike stoffer, så vi har ikke like bunader likevel.

Siden familien min er fra Trysil, har mamma Trysilbunad. Den hun begynte å sy til min konfirmasjon, ble ikke ferdig, så jeg lånte en på dagen, og så fikk søsteren min den mamma hadde begynt på da hun ble konfirmert noen år senere. Jeg hadde ikke min egen bunad før jeg ble femti, jeg hadde diverse lånte bunader. Men når jeg endelig skulle få min egen, valgte jeg sør-ørsterdal - fordi den er rekonstruert og fordi den er enda mer korrekt i forhold til aner og tradisjoner enn Trysil-bunaden, som er en brodert ullkjole som ikke har opprinnelse i gamle draktdeler. Den er veldig vakker, den også, altså. Men det er noe helt eget med en rekonstruert bunad, synes jeg. PP bruker et sjal etter sin tippoldemor til sin bunad. det er bare helt rørende å tenke på.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:10   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Min passer og jeg gleder meg veldig til å bruke den.

Jeg har kvinnebunad fra Sør-Østerdal. Jeg har aldri bodd i området, men har sterk tilknytning via tre av fire besteforeldre og begge foreldrene mine. Pøbelprinsessen valgte samme bunad som meg da hun ble konfirmert. Men bunaden vår kommer i en hel rekke ulike stoffer, så vi har ikke like bunader likevel.

Siden familien min er fra Trysil, har mamma Trysilbunad. Den hun begynte å sy til min konfirmasjon, ble ikke ferdig, så jeg lånte en på dagen, og så fikk søsteren min den mamma hadde begynt på da hun ble konfirmert noen år senere. Jeg hadde ikke min egen bunad før jeg ble femti, jeg hadde diverse lånte bunader. Men når jeg endelig skulle få min egen, valgte jeg sør-ørsterdal - fordi den er rekonstruert og fordi den er enda mer korrekt i forhold til aner og tradisjoner enn Trysil-bunaden, som er en brodert ullkjole som ikke har opprinnelse i gamle draktdeler. Den er veldig vakker, den også, altså. Men det er noe helt eget med en rekonstruert bunad, synes jeg. PP bruker et sjal etter sin tippoldemor til sin bunad. det er bare helt rørende å tenke på.

Eldste her har et sjal etter sin tipp-tipp-oldemor (blir det vel? Hennes oldemors bestemor). Den hører ikke til noen bunad, og til den bunaden hun har, og den hun skal få, hører det heller ikke sjal til. Men jeg synes godt hun kan bruke dette likevel. Det er fantastisk nydelig, svart silkesjal med frynser og blomstermønster i mørk vinrødt, som passer fint i fargen til bunaden(e).

Min datter er oppkalt etter denne oldemoren (mannens farmor), og har samme fornavn som henne. Så i gave til sin første jul fikk jentungen dette sjalet, som oldemora skrev på kortet at hun hadde arvet etter sin bestemor, som også hadde samme navn. Utrolig stas å ha.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:23   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Så stas, My!
Sjalet vårt var min bestemors bestemors, så det er tipptipp her også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:45   #79
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg gleder meg til å bruke min Eva Lie festdrakt. Jeg er litt tynnere nå enn da jeg fikk den, men den sitter jo over ribbeina og ikke over magen, så jeg merker ikke forskjell.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 21:24   #80
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?

Jeg har så lyst på Nordmørsbunad, men har ikke råd til en for tiden. Hadde til konfirmasjonen min, men den vokste jeg ut av. Men en slektning fikk overta, så den er i det minste i bruk.

Bunad har fått enda en betydning nå i forbindelse med Bunadsgeriljaen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no