Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemme-med-sykt-barn-dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-07, 23:11   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme-med-sykt-barn-dager

Er det slik at det er 10 dager i året, uavhengig av antall barn? Slik at man totalt har 20 dager pr år, enten man er to eller en voksen?

I så fall, er det ikke blodig urettferdig at man med 5 barn skal ha 4 dager pr barn, mens om man har 1 barn, så har man 20 dager pr barn?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:12   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn-dager

Man får ekstra dager fra barn nummer 3. Usikker hvor neste trinn er.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:13   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn-dager

Hvor mange ekstra da?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:15   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn-dager

Fra nav.no:

Omsorgspenger gis i:
10 dager pr. kalenderår
15 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren har omsorg for mer enn to barn
20 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen
30 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen for mer enn to barn
Dersom arbeidstakeren har kronisk syke eller funksjonshemmete barn og dette fører til en markert høyere risiko for fravær fra arbeidet, ytes det i tillegg 10 stønadsdager for hvert kronisk sykt eller funksjonshemmet barn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:18   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn-dager

Så da blir det altså 30/f.eks 5 barn, som blir 6 dager pr barn og ikke så innmari mye bedre midt i influensasesongen.

Syns godt de kunne hatt 10 dager pr barn, eller noe, gjerne at halvparten av de med legeerklæring for å forhindre misbruk eller noe.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:19   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn-dager

Kanskje de regner med at ungene er syke samtidig?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:23   #7
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Skjønte jeg det rett at man kun har 20 dager tilsammen om man har 2 barn? Eller er det slik at det øker til 30 når man har fått barn nr 2?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:27   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Skjønte jeg det rett at man kun har 20 dager tilsammen om man har 2 barn? Eller er det slik at det øker til 30 når man har fått barn nr 2?

20 dagar tilsaman inntil 2 barn, 3 barn eller fleir 30 dagar tilsaman.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:32   #9
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

20 dagar tilsaman inntil 2 barn, 3 barn eller fleir 30 dagar tilsaman.

Oki, har alltid trodd at man får 5 ekstra dager for hvert barn man får...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:35   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Oki, har alltid trodd at man får 5 ekstra dager for hvert barn man får...

Ja det meinte eg og ei stund men er visst ikkje det.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 00:28   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ja det meinte eg og ei stund men er visst ikkje det.

Planlegger du familieforøkelse utifra sykedager? "nysgjerrig"

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 00:32   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Æsj - jeg trodde også jeg fikk fem dager ekstra nå som vi har to.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:41   #13
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Planlegger du familieforøkelse utifra sykedager? "nysgjerrig"

Korleis da meiner du?

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:46   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Om ein berre er ute etter mange sjukt-barn-dagar, er det mykje meir effektivt å få eit kroniskt sjukt barn.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 16:57   #15
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Uff a meg, noko å spekulere i og .
Har kun brukt to sjukt-barn dagar sidan storebror blei født (01) me, var ikkje så oppdatert på kor mange dagar ein har før ei venninne med to barn spurte og eg sjekka for ho. Trengs ikkje mange dagar her, veldig friske ungar .

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:38   #16
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Jeg har 3 barn, og er så "heldig" å ha 15 dager.
Men barna blir bare syke når jeg er alene med de (pappaen er sjømann), så jeg ender fort opp med alle sykedagene! Heldigvis har de ikke vært særlig syke, så jeg har ikke brukt alle.
Rart, de blir aldri syke når han er hjemme (bortsett fra da minsten fikk vannkopper i juni da)..

men går det på kalenderår, eller fra første sykedag og et år fremover

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 18:09   #17
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme-med-sykt-barn-dager

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg har 3 barn, og er så "heldig" å ha 15 dager.
Men barna blir bare syke når jeg er alene med de (pappaen er sjømann), så jeg ender fort opp med alle sykedagene! Heldigvis har de ikke vært særlig syke, så jeg har ikke brukt alle.
Rart, de blir aldri syke når han er hjemme (bortsett fra da minsten fikk vannkopper i juni da)..

men går det på kalenderår, eller fra første sykedag og et år fremover

Sliter med det samme her. Hver gang mannen er på reise, så er det noe sykdom!

Sykt barn dagene går per kalenderår.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no