Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 23:30   #21
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det kunne jeg ikke.

Nå har jeg kronisk bekkenleddssyndrom, og et nytt svangerskap kunne gjort meg invalid. Utenom det, så hadde jeg ikke klart å levere fra meg barnet etterpå. Synes det heroisk at noen klarer å gjennomføre det, og hjelpe andre som ønsker seg barn.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:31   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Ikke planer.

For det første ville jeg ikke klart å bære frem et barn uten å føle av det var mitt barn, så jeg ville ikke klart å gi det fra meg etter fødselen.

For det andre ville det at jeg anså barnet som mitt, garantert føre til problemer i forhold til mitt syn på oppdragelsen og omsorgen barnet skulle få; jeg ville helt sikkert ikke klare å la være å blande meg bort i hvilken oppvekst "mitt" barn ble gitt. (Å være surrogatmor for ukjente ville selvsagt løse akkurat det problemet, men det ser jeg i alle fall ikke noen grunn til å være.)

For det tredje synes jeg rett og slett ikke at det å få (biologisk) egne barn er viktig nok til at jeg synes det er nødvendig å gjøre et slikt offer for noen. Jeg synes selv at adopsjon er et fullgodt alternativ til å føde barn, og derfor ville jeg ikke ha videre forståelse for at noen ønsket at jeg skulle bære frem et barn for dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:37   #23
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, absolutt ikke. Jeg hadde aldri klart å levere fra meg en baby jeg hadde båret på og født.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:37   #24
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det kunne jeg ikke vært. Ville aldri utsatt meg for en sånn påkjenning for å gjøre en god gjerning for noen andre, verken fysisk eller følelsesmessig. Såpass egoistisk tillater jeg meg å være.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:39   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Med mitt eget egg - nei, det tror jeg ikke. Da måtte det i så fall være til veldig nær(e) familie/venner og selv der er jeg usikker.

Med donoregg - ja, det tror jeg ganske sikkert at jeg både kunne og ville ha gjort hvis jeg var litt yngre. Men min mann hadde blånektet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:40   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes selv at adopsjon er et fullgodt alternativ til å føde barn, og derfor ville jeg ikke ha videre forståelse for at noen ønsket at jeg skulle bære frem et barn for dem.

Det er ikke alle adopsjon er en mulighet for, jf den tidligere nevnte filmen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:43   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Med mitt eget egg - nei, det tror jeg ikke. Da måtte det i så fall være til veldig nær(e) familie/venner og selv der er jeg usikker.

Med donoregg - ja, det tror jeg ganske sikkert at jeg både kunne og ville ha gjort hvis jeg var litt yngre. Men min mann hadde blånektet.

Donoregg er en forutsetning for mitt vedkommende også.

  Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:44   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Donoregg er en forutsetning for mitt vedkommende også.

Hvorfor er donoregg en forutsetning? Ville du kun vært GS for menn eller kvinner uten egne egg?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:45   #29
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Ja, kunne gjort det for nær familie, har hatt ganske greie svangerskap jeg da.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:45   #30
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Kroppen min kunne klart det...jeg hadde ett relativt uproblematisk svangerskap, og fødselen var så som så...men det kunne jeg klart for noen..

Men å gå fra meg barnet mitt, mitt barn (som forøvrig egentlig ikke er en eiendel, bare virker slik på måten jeg skriver ) hadde jeg aldri taklet. Jeg hadde fått for mye følelser, og det hadde knust meg å måtte gi det fra meg..

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:47   #31
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nix, både av medisinske og følelsesmessige aspekter i tillegg til at jeg mener at adopsjon er et fullgodt alternativ til biologisk produksjon i noen/mange tilfeller.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:49   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Som flere her har jeg mer en nok med å klare tanken på å føde egne barn, så nei, beklageligvis hadde jeg ikke kunne gjort dette for andre. Ei heller min søster. Søsteren min hadde lignende svangerskap som det jeg hadde, og ville garantert ikke gjort det for meg heller.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:52   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, jeg kan ikke se for meg at jeg ville fått meg til å være hverken eggdonor eller surrogatmor. (Slett ikke fordi jeg synes det er noe galt i det, det er bare min egen magefølelse(!). Jeg har all respekt for dem som gjør det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:06   #34
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det kunne jeg ikke vært. Jeg hadde ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret under hjertet i ni mnd.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:11   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Som tidligere mangeårig ufrivillig barnløs synes jeg det er utrolig flott at noen faktisk stiller opp og hjelper andre på den måten. Det er lett å ty til standardargumentene "dere kan jo bare adoptere" og/eller "det er ingen menneskerett å få barn", men det er ikke så enkelt verken i praksis eller følelsesmessig. Det er flere grupper som ikke uten videre kan adoptere, så som homofile, enslige og folk som har hatt en alvorlig diagnose. (For egen del må jeg innrømme at tanken på adopsjon ble skjøvet unna i det lengste, uten at jeg har noen fornuftig forklaring på det.)

Hadde det ikke vært for at eggene mine trolig er litt halvråtne, kunne jeg i alle fall tenkt meg å være eggdonor. Den medisinerings- og uttaksprosessen har jeg vært igjennom fire ganger, og det har i alle fall ikke skremt meg. Jeg ville nok strukket meg langt for å kunne hjelpe en søster eller en nær venninne, men er usikker på om jeg ville stilt som surrogatmor. Svangerskapet mitt var helt greit, så det fysiske ville ikke i seg selv vært noe hinder (bortsett fra at jeg åpenbart har teflonlivmor).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:39   #36
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg tror ikke jeg ville stilt opp som surrugatmor.
Mine svangerskap har tildels vært veldig lette, med unntak av kraftig bekkenløsning alle ganger (og har aldri blitt bra)

Jeg har også fått beskjed om at skulle jeg bli gravid igjen ville jeg hatt et risikosvangerskap. Dette fordi jeg for hvert svangerskap har hatt økende menge fostervann og i siste svangerskap fikk jeg konstatert for mye.
Altså en stor risiko for en for tidlig fødsel.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 02:28   #37
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Tror ikke det nei.
Hadde ikke klart å født uten å få noe igjen for det...(egoistisk..jepp)

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 05:32   #38
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg har noen i nær familie som har prøvd alt i mange år for å få barn. For dem kunne jeg vært surrogatmor, så lenge det ikke var mitt egg.

Måtte ha diskutert det med mannen selvsagt....

Selv er jeg veldig ferdig med baby og barn, så jeg tror at je skulle greie å innstille meg på at det var deres.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 06:25   #39
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg syntes det er flott at noen vil være surrogatmor, men jeg hadde nok ikke klart det selv. Jeg hadde ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret og knyttet meg til i 9 måneder.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 07:14   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei.
Jeg liker ikke å være gravid.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no