Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 13:16   #61
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Mine barn har ikke besteforeldre jeg kan forvente så mye pass fra, men jeg reagerer på det du har opplevd. Jeg skjønner godt frustrasjonen din!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:17   #62
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg hadde også reagert som deg!! Hadde blitt sint og skuffa, men hadde nok ikke sagt noe til svigers da.. Men det er vel ikke det du er ute etter her, for å høre om du har grunnlag for å si noe til de? Tenker mer at det er for din egen del, for å høre at du ikke overreagerer..

Ja,det er for min egen del.

Jeg kommer ikke til å ta det opp nei.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:17   #63
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg ville bare høre om jeg egentlig har noen grunn til å gå rundt å være litt skuffet.

Jeg kommer ikke til å ta det opp med dem i det hele tatt. Det skaper bare dårlig samvittighet og såre følelser.

Jeg synes faktisk at du har god grunn til å være skuffet. Det ville jeg ha vært.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:47   #64
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes faktisk at du har god grunn til å være skuffet. Det ville jeg ha vært.

Det ville jeg også vært.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:33   #65
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes faktisk at du har god grunn til å være skuffet. Det ville jeg ha vært.

Jeg også. Har vært i den situasjonene du er i nå og har full forståelse for at du er skuffet.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:52   #66
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Etter å ha skummet meg igjennom tråden må jeg si at jeg nok hadde reagert mest på at de ikke sa noe i det hele tatt om at de har laget en ny avtale. Jeg kan godt forstå at de (når de allerede har avlyst) er fristet til å dra på en middag hos venner framfor å sitte barnevakt. Det dukker jo ofte opp tilbud man er fristet til å ta i mot, selv om det strengt tatt ikke passer så godt. Hvis jeg var i svigerforeldrenes situasjon synes jeg det hadde vært ok å ta en telefon og si noe om tilbudet - og spørre om det har ordnet seg med barnevakt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:06   #67
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Meg da!

Ok, deg også da. Jeg utelot deg med vilje fordi jeg ville ikke blitt RASENDE som du skrev, men jeg ser nå at du har skrevet mer som jeg er enig i. En avtale er en avtale og sånn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:40   #68
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

jeg har vært i en lignende situasjon, som bestemor. Og da spurte jeg om de hadde fått ordnet seg.
Jeg forstår at du reagerer.

Hilsen bestemor som holder avtaler, selv om det muligens kommer litt grums i mellom. Men når det er tatt hånd om, gjør jeg det lett igjen. Noe det er. Å bry seg.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 16:11   #69
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg er på linje med Nenne, Adrienne, Iset m.fl. En avtale er en avtale, og jeg skjønner at du er skuffet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 17:42   #70
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Ja, jeg syns du har grunn til å være skuffet.
Ville dog gjort som deg. vært skuffet og så ristet det av meg uten å ta det opp. Du oppnår jo ikke noe med det alikevel.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 17:56   #71
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror i grunnen jeg hadde blitt litt skuffet jeg også. Da det viste seg at prøvene ikke var noe problem og de allikevel ikke skulle reise vekk, synes jeg det ville vært naturlig at de spurte dere om dere hadde fått tak på annen barnevakt. Dere vasser jo tydeligvis ikke i dem, siden dere ikke har funnet noen andre og det vet vel svigers om, gjør de ikke?

De som ikke har barn kan jo avtale middagsbesøk hver eneste lørdag. Selvfølgelig kan man ikke forvente barnevakt som en eller annen påpekte, men man kan forvente at familiemedlemmer prøver å stille opp for hverandre når det er mulig og det synes jeg neimen ikke svigers har gjort her.

Nenne oppsummerer godt det jeg satt og tenkte da jeg leste innlegget.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 20:06   #72
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Skjønner godt at du ble skuffet, dere spurte i god tid og fikk ja, og du belaget deg på en hyggelig barnefri kosekveld med folk du har lyst til å bli kjent mer med. Det er ikke like lett med 3 unger i huset, sovner kanskje ikke, våkner og våkne unger kan jo mase fælt. Da får man ikke den kosen og roen til å snakke voksenpreik og drikke noen glass vin.
Svigers hadde nok ganske sikkert kommet tilbake etter å ha brutt avtalen for å høre om vi fortsatt trengte dem. Mest sannsynlig fristet vennemiddagen mer enn barnevakt den lørdagen, kanskje de er slitne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 20:32   #73
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg syns ikke du overreagerer, syns det er litt rart at de ikke har ringt og spurt om dere har ordnet dere i det minste. Men så er jeg vant til foreldre som stiller opp 120% for alle barnabarna, og barna også.

Men så er vi heller aldri vanskelige å be om noe om de trenger hjelp til noe.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:57   #74
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg tror forresten min datter og svigersønn hadde sagt noe sånt som: " Jøss, har du blitt senil, eller? Du har glemt at dere skulle ha Lillemor? Ja? Skjønner om det ikke passer altså, regner med at du har glemt det?"
Om JEG ikke hadde ringt og spurt om de hadde fått ordnet seg.

Fordi hun kjenner meg godt nok til at om jeg ikke hadde ringt og spurt, ville jeg antakeligvis ha blitt senil.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:58   #75
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

J
Men så er vi heller aldri vanskelige å be om noe om de trenger hjelp til noe.

Viktig poeng. Man stiller opp for hverandre.

Jeg forventer også at barna holder avtaler de inngår med oss.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:29   #76
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Kan det være at de trodde at dere hadde ordnet dere allerede, og derfor ikke tilbød seg på nytt?


Jeg skjønner at dere ble litt skuffet.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:07   #77
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg ville også blitt skuffet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:11   #78
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror i grunnen jeg hadde blitt litt skuffet jeg også. Da det viste seg at prøvene ikke var noe problem og de allikevel ikke skulle reise vekk, synes jeg det ville vært naturlig at de spurte dere om dere hadde fått tak på annen barnevakt. Dere vasser jo tydeligvis ikke i dem, siden dere ikke har funnet noen andre og det vet vel svigers om, gjør de ikke?

De som ikke har barn kan jo avtale middagsbesøk hver eneste lørdag. Selvfølgelig kan man ikke forvente barnevakt som en eller annen påpekte, men man kan forvente at familiemedlemmer prøver å stille opp for hverandre når det er mulig og det synes jeg neimen ikke svigers har gjort her.

Jeg ville nok reagert som Nenne, men det hadde ikke overrasket meg dersom det hadde skjedd her i huset. Vi har sittet mang en kveld med skjegget i barnevaktkassen.
Når det har skjedd her har jeg sjelden sagt noe. Bare pleiet min sårede stoltehet, og passet på å være sånn litt mutt neste gang vi treffes ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:22   #79
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Når det har skjedd her har jeg sjelden sagt noe. Bare pleiet min sårede stoltehet, og passet på å være sånn litt mutt neste gang vi treffes ...

Jeg foretrekker rensing av luft. I de fleste tilfeller.
Kommunikasjon er jo en ok ting, da...
Furting og demonstrering er 10 ganger værre.


Men så er det jo "Girl-power" i vår familie, da. Jeg, mine to døtre, og to jentebarnebarn.
Stakkars Gubbelure og svigersønn....

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no