Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-20, 14:26   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

At bilen min, som jeg har brukt 14000 på å fikse for samme feil to ganger, fortsatt har denne feilen

Sånn holdt vi på med min bil også. Det som var litt merkelig var at når mannen sa at nå beholder dere bilen til det er fikset, vi betaler ikke noe mer, og vi skal ha gratis leiebil så lenge dere har den da forsvant feilen. De hadde bilen min i en uke. Har ikke sett noe mer til den feilen etter det.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 10-07-20, 14:51   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

I dag føler jeg for å gruffe litt også. Dårlig start på ferien.

Vi stod opp 7, karrer oss til havna og kjørte ut på flatt vann og i strålende sol. Litt ut i fjorden pep det noe voldsomt med alarmer og vi fikk ikke fremdrift. Snakket med båtfoehandler, tok en gjennomgang og fikk beskjed om å restarte og kjøre videre. Alt vell!
Kom oss et godt stykke, så skjedde det samme igjen. Bare at da døde motoren helt. Fikk ikke start igjen i det hele tatt. Akkurat da kjørte Redningsselskapet fordi, jeg veivet de inn, men de måtte først ta en båt som hadde gått på grunn. Vi kastet dreggen og ventet til de kom tilbake. Ble slept til et verksted og her er vi. Forhandler kommer med sin beste mekaniker i kveld, og vi krysser fingrene. Ikke akkurat her vi skulle overnatte, men får bare gjøre det beste ut av det.

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 10-07-20, 14:57   #23
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

At jeg venter på telefon fra nevrolog som enda ikke er kommet og vedkommende slutter på jobb om en time og se er vedkommende tre uker på ferie og jeg må endre medisiner. De jeg tar nå virker ike

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 10-07-20, 22:29   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Feriehuset vi booket første uken i Danmark er ubeboelig fordi det bor flaggermus der, de er fredet og kan først saneres i slutten av August. Ikke mange ledige hus å bytte til nå. Som om jeg ikke hadde nok med Norwegian, SAS, BNB og booking.com. Utleier kansellerer, men ny leie blir dyrere fordi prisene har økt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 10-07-20, 22:45   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Flaggermus? 2020 blir bare verre og verre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 10-07-20, 22:58   #26
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

At jeg venter på telefon fra nevrolog som enda ikke er kommet og vedkommende slutter på jobb om en time og se er vedkommende tre uker på ferie og jeg må endre medisiner. De jeg tar nå virker ike

Det blir en sommer med opp til 10 gtk daglig ser det ut som. Legen ringte ikke. Jeg for prøve å få tak i vikaren hans neste uke.

Egentlig burde jeg ikke sitte med nettbrett sa legevakt legen fordi jeg falt og slo hode stygt tidligere i dag..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 10-07-20, 23:54   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

27 feriedager uten planer. :sigh:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-07-20, 15:10   #28
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sånn holdt vi på med min bil også. Det som var litt merkelig var at når mannen sa at nå beholder dere bilen til det er fikset, vi betaler ikke noe mer, og vi skal ha gratis leiebil så lenge dere har den da forsvant feilen. De hadde bilen min i en uke. Har ikke sett noe mer til den feilen etter det.

Så bra det løste seg! Ulempen her er at mannen insisterer på å skru selv. Han har den inn på verksted, får beskjed om hva som må gjøres, og mekker selv. dermed vil jeg tro at dette ikke funker
I teorien sparer vi penger på at han skrur selv, men nå begynner det å bli dyrt altså.

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Gammel 12-07-20, 10:57   #29
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Én regnbyge om dagen når jeg skulle jo male huset

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 12-07-20, 11:37   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Senebetennelse i armene som gjør at jeg sover dårlig.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-07-20, 17:25   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Sint og sur på verden i dag.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 15-07-20, 12:05   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Én regnbyge om dagen når jeg skulle jo male huset


Samma her, bare, det er mann og stort barn som skal male slik at jeg kan få fri når det blir min tur å få ferie.


Er trøtt og mangler inspirasjon for de tre siste dagene på jobb før en alt for kort ferie uten planer.

__________________

tink er ikke aktiv  
Gammel 15-07-20, 15:50   #33
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Skulle få huset for meg selv to timer og så nekter 8-åringen å bli med de andre. Vurderer å kjøre meg en tur for å få være litt alene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 15-07-20, 16:48   #34
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Er et produkt jeg ønsker å kjøpe, men så finnes det ikke i Norge og vil koste en formue med de nye reglene for handling fra utlandet.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 15-07-20, 21:55   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Er et produkt jeg ønsker å kjøpe, men så finnes det ikke i Norge og vil koste en formue med de nye reglene for handling fra utlandet.

Tror ikke de er helt i mål med de endringene, jeg har fått opptil flere pakker uten toll/mva i det siste. Med verdi under 350 da.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 15-07-20, 22:02   #36
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Tror ikke de er helt i mål med de endringene, jeg har fått opptil flere pakker uten toll/mva i det siste. Med verdi under 350 da.

Noen har registrert seg og betaler mva/toll for deg, eks EBay og nå også iherb

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 19-07-20, 13:24   #37
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Noen har registrert seg og betaler mva/toll for deg, eks EBay og nå også iherb

Det er ordinær tollbehandling for næringsmidler, dvs at 350 kroners regelen ikke gjelder.

https://www.toll.no/no/netthandel/1....rgangsordning/

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 19-07-20, 16:03   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg gruffer over at jeg er så dårlig på å være alene. Jeg hater hvert sekund, selv om jeg er så sliten at jeg burde nyte litt fred. Jeg tror det er en blanding av null planer og trykket fra SOME. Jeg bør logge av, ja.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-20, 16:31   #39
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg gruffer over at jeg er så dårlig på å være alene. Jeg hater hvert sekund, selv om jeg er så sliten at jeg burde nyte litt fred. Jeg tror det er en blanding av null planer og trykket fra SOME. Jeg bør logge av, ja.



Det er jo ikke så rart når du ikke har valgt det selv. Håper det går seg til litt etterhvert. Selv jeg som elsker å være alene hjemme (fordi jeg nesten aldri er det), syns det er veldig tomt og rart helt i starten.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 21-07-20, 17:24   #40
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

For 5 år siden var det bare 2 hytter innafor oss på veien. Så ble det 3 til for 3 år siden og trafikken økte betraktelig. I år er det enda 3 nye hytter og det kjører biler fram og tilbake i eninga. Jeg skjønner ikke hva de driver på med. Altså gjerne samme bilen 3 ganger daglig.
Må si jeg savner roen altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no