Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kunnskapsløftet, Mat og helse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-06, 12:20   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunnskapsløftet, Mat og helse

Jeg var på foreldremøte på ungdomsskolen igår, og der ble det blant annet informert litt angående Kunnskapsløftet og det nye faget som heter Mat og helse. Jeg kikket litt på det her: http://skolenettet.no/upload/23750/m...0og%20helse%22
... og det ser ut som et nyttig og bra fag, syns jeg. Det er jo veldig viktige ting som det trengs opplæring i, og alle får ikke det hjemme.

Ellers så fikk jeg en hyggelig tilbakemelding fra en mor i klassen: Hun sa det var alltid så hyggelig å ha 12-åringen min som middagsgjest, for han likte alt, fisk, alle slags grønnsaker, og ga komplimenter for maten. (Mannen hennes er kokk, så de har sikkert god mat).
Noen av guttene spurte først "Hva skal dere ha da?" hvis de ble spurt om de ville bli til middag, mens gutten min bare sa ja takk. Så det var flott å høre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 18:48   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så jo faktisk ganske bra ut det faget. Nyttig.

Så hyggelig å få høre om gutten din.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 23:31   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med på å utabeide en felles plan for faget Mat og helse i området her. Det er veldig spennende. (Jeg irriterer meg imidlertid over at kompetansemålene ikke er definert for hvert trinn, slik de var i den forrige planen. Men det gjelder forsåvidt alle fag).

Kjekt at gutten din er så grei å ha som middagsgjest, Maximillia. Jeg synes det er kjempeviktig at de har litt bagasje med seg hjemmefra på det området. Det er det jammen ikke alle som har.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 00:12   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det var en hyggelig tilbakemelding å få!

Jeg synes faget virker spennende, men helt klart utfordrende. Likevel er jeg imponert over at de har definert at vurdere, velge og handle miljøbevisst.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 23:13   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er sikkert et bra fag, og det er fint at vi skal gjøre ungdom og barn bevisste på miljøvennlige produkter, og nei, det er ikke i alle hjem barn og ungdom blir opplært i det, MEN jeg blir bare så utrolig oppgitt på alt som skolen skal inneholde, fordi ikke alle foreldre kan lære barna det. Tenker ikke spesielt på dette faget, men f.eks. fysisk aktivitet som må ta mer av skoletiden fordi barna beveger seg mindre osv. Sukk... Bare en liten avsporing og et hjertesukk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 03:37   #6
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Høres veldig bra ut.

Så hyggelig å få slike tilbakemeldinger om sønnen sin. Dere har garantert gjort noen veldig riktige ting.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 23:59   #7
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Hørtes bra ut.
Å ingenting er som å høre att barna er veloppdratte

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 08:44   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Dette er et av mine fag, og jeg elsker å undervise i det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no