Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du hørt om panna cotta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 09:13   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Har du hørt om panna cotta?

Jeg trodde det var noe alle visste hva var, men vi fikk besøk i går (et par i 50-åra) som ble meget skeptiske til denne eksotiske desserten, men de tok forsiktig hver sin lille smaksprøve. Datteren deres på noenogtjue rynket på nesa og tok en bolle i stedet.

Jeg ble litt paff, jeg trodde dette var ganske safe og anvendelig dessert. (Og jeg trodde de fleste hadde hørt navnet før i det minste.)

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:15   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Ja, og jeg hadde ikke rynket nese!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:16   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Tja. Jeg laget panna cotta til bursdagen min for noen år siden (3?) og da var det flere av gjestene som ikke hadde hørt om det. Noen prøver sjeldent nye ting. Pr idag tror jeg alle jeg har besøk av vet hva det er.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:19   #4
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Jeg har hørt navnet, men tror ikke jeg umiddelbart vet hva det er uten å Google. Men tror heller ikke jeg noen sinne har rynket på nesen av noe som har med dessert å gjøre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:19   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Veldig merkelig, ja. Og det er jo en mild og god dessert som jeg nesten har problemer med å tro at det går an å ikke like.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:20   #6
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Hadde du kalt det fløtepudding hadde de kanskje skjønt det? En ting er å ikke ha hørt om ting før, men å være iboende skeptisk og ikke ville smake er ganske snålt, i min bok, når det er voksne folk vi snakker om.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:25   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Veldig merkelig, ja. Og det er jo en mild og god dessert som jeg nesten har problemer med å tro at det går an å ikke like.

Jeg synes ikke det er noe godt. Jeg spiser det uten å rynke på nesa om jeg får det servert altså, men jeg hadde aldri valgt det selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:27   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.963
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Går det an å ikke like panna cotta? Det er jo ikke noe skummelt ved det? Jeg antar at om du hadde sagt vaniljepudding, så hadde det fungert fint. Jeg tror kanskje ikke at mine foreldre kjenner til navnet, men de hadde garantert spist det om de hadde fått det servert.

Jeg skjønner meg ikke på voksne folk som ikke tør å smake på nye ting og som ikke kan spise for høflighets skyld. Særlig når det er en såpass uskyldig rett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:31   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Jeg skjønner meg ikke på voksne folk som ikke tør å smake på nye ting og som ikke kan spise for høflighets skyld. Særlig når det er en såpass uskyldig rett.

Skjønner meg heller ikke på sånt, men har funnet ut at hos noen så overlever visstnok skepsisen fra barndommen opp i voksen alder. Har noen i familien som 'ikke liker' ditt og datt - og da uten å ha smakt det. Det ser ekkelt ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:31   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Utrolig merkelig. Panna cotta er jo en veldig vanlig og nøytral dessert. Ikke noen favoritt for min del, jeg syns det kan være litt kjedelig og at ikke konsistensen er helt ideell. Så jeg bestiller det ikke selv på restaurant, men spiser det absolutt med god appetitt om jeg får det servert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:32   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Jeg sa at det var vaniljepudding, eller rett og slett kokt fløte med sukker. Gjestene er glade i Crème brûlée, så jeg trodde egentlig at Panna Cotta var safe. (Det var flere gjester der, så det meste ble uansett spist. )

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:32   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Panna cotta er jo både mild og barnevennlig og alt med seg. Kanskje ikke alle kjenner navnet sånn med én gang, men å rynke på nesa av den er i hvert fall merkelig av voksne mennesker, selv om navnet er litt fremmed.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:32   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Altså, det er ikke SÅ mange årene siden jeg leste at under 10 % av Norges befolkning visste hva pesto var, der man fikk rett på "sånn grønn guffe". Så jeg er ikke forbauset.

Det er mange matretter der jeg har hørt navnet og sikkert spist det, men ikke nødvendigvis kan gjenfortelle hva det er. Panna cotta vet jeg, da. Jeg er ikke superglad i det selv, men jeg spiser virkelig alt jeg blir servert etterhvert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:33   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Jeg vet godt hva panna cotta er, men syns det er en kvalmende og ekkel dessert. Når jeg i tillegg ikke tåler melk noe særlig så unngår jeg det så godt jeg kan. Men hadde selvsagt ikke rynket på nesen og spiset et par små høflighetskjeer om jeg var nødt.

Sønnen min virkelig hater alt i pudding-, gele- og skumkonsistens og hadde høflig takket nei.

Jeg er ikke overrasket over at noen ikke vet hva panna cotta er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:33   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Ja, det har jeg, dog ikke min favoritt, men hadde spist og kost meg med den på besøk hos andre.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner meg ikke på voksne folk som ikke tør å smake på nye ting og som ikke kan spise for høflighets skyld. Særlig når det er en såpass uskyldig rett.

Så enig! (Om man ikke klarer å spise det, så greit nok, men hallo, man må jo i det minste smake)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:34   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ikke det er noe godt.

Ja, mildt, da, i det minste - harmløst.

Faren min er for øvrig akkurat en sånn. Han ville garantert ikke ha smakt på en slik dessert (på samme måte som han aldri har smakt på gulrotkaka mi fordi navnet høres sunt ut. Og enda er gulrøtter blant de få grønnsakene han faktisk spiser).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:35   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Hadde kaken hett noe annet hadde han spist?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:35   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Ja, selvsagt vet jeg hva panna cotta er. Har lagd det mange ganger og liker det godt.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:35   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Mens min eldste datters venninne på Tåsen ville ha det som dessert i sin 4-årsdag i 2006.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 09:36   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt om Panna Cotta?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hadde kaken hett noe annet hadde han spist?

Kanskje, men det er vel egentlig heller tvilsomt. Det er jo tross alt ikke sjokoladekake.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no