Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-16, 09:32   #41
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Har spist.
Godt at vi bestilte kanskje, for alle bord var opptatt. Hele tiden. Betjeningen var kjappe med å rydde av og få inn nye. Allerede klokka 18.
Var helt greit. Hyggelig betjening og alt var bra der.

Jeg spiste burger med blåmuggost og det var litt kvalmenes men gikk akkurat. Bra tips å ta av toppen for da orket jeg alt. Søtpotetfries også. Det er deilig.

Gutta spiste burger med bacon og de koste seg med den.
Vi tok en aiolidip pluss at minsten ville smake på en chilidip. Sterk altså. Kan ikke skjønne at noen klarer å dippe flere ganger i den. Da har vi smakt.

Men for å være ærlig så synes jeg burgeren på Buns Burger var mye bedre. Pluss at det var utrolig digg at de var honningglaserte. Så neste gang skal vi gå dit. Og får ha den Nighthawk til gode.
Jeg er litt sjokkert over at det koster 1200,- å spise en burger liksom.

Takk for alle tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 12:33   #42
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Fortell!

Jeg elsker søtpotet generelt, og fries spesielt. Med aioli!

Da vi skulle lage det hjemme i helgen, googlet jeg, og havnet i en fitness-blogg.

Hemmeligheten er altså å skylle søtpotetstavene (ikke for tynne) flere ganger, og la dem ligge i vann (lenge). Deretter maizena-i-pose-trikset. Jeg brukte ikke så mye olje da de skulle i ovnen, og snudde litt på friesene halvveis i stekingen, som beskrevet i bloggen. Da de var ferdige, hadde jeg masse persille over.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 12:43   #43
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg elsker søtpotet generelt, og fries spesielt. Med aioli!

Da vi skulle lage det hjemme i helgen, googlet jeg, og havnet i en fitness-blogg.

Hemmeligheten er altså å skylle søtpotetstavene (ikke for tynne) flere ganger, og la dem ligge i vann (lenge). Deretter maizena-i-pose-trikset. Jeg brukte ikke så mye olje da de skulle i ovnen, og snudde litt på friesene halvveis i stekingen, som beskrevet i bloggen. Da de var ferdige, hadde jeg masse persille over.

Takker, det skal jeg prøve.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 15:26   #44
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke greia med søtpotetfries. Det smaker jo skrekkelig.

What!!! Og du har lissom bodd i sørstatene? Det der er nesten blasfemisk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 15:31   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

De dreiv ikke med søtpotetfries på bygda på tidlig nittitall, gitt. Pai og mos ja, ikke fries. Det er jo en hipstergreie som har fått et oppsving de siste åra. Det har sikkert eksistert lenger, men det er ikke en tradd sørstatsgreie.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-10-16 kl 16:11.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 16:33   #46
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Har hørt mye bra om Kverneriet på Majorstuen.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 20:48   #47
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Kverneriet på Majorstua har kanongode burgere!!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 22:16   #48
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De dreiv ikke med søtpotetfries på bygda på tidlig nittitall, gitt. Pai og mos ja, ikke fries. Det er jo en hipstergreie som har fått et oppsving de siste åra. Det har sikkert eksistert lenger, men det er ikke en tradd sørstatsgreie.

Jeg trodde det siden svigerslekta mi har påstått det. Regionale forskjeller kanskje? De holder til i byer da, det skal sies.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 23:10   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg trodde det siden svigerslekta mi har påstått det. Regionale forskjeller kanskje? De holder til i byer da, det skal sies.

Som sagt, det har sikkert eksistert som en sørstatsgreie, men det har ikke vært en verdensomspennende hype slik det er nå. Ikke nevnt i noen av sørstatsmatkokebøkene mine som en av klassikerne heller. Men seff, sørstatene liker jo sine søtpoteter og everything fried. så noen har garantert servert det oppigjennom. Sikkert både regionale, lokale og ikke minst: familiære forskjeller og preferanser. Jeg bodde på fattigste bygda, de spiste mer corn dogs. Skrekkelig det også.

Mat går jo i motebølger, f.eks er "street corn" veldig hot i sørstatene (og sikkert andre steder i USA også) nå. Det er jo noe som har blitt eksistert lenge, men som er noe alle serverer nå, i likhet med de fæle søtpotetfriesene. Men street corn er godt, da.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-10-16 kl 23:15.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 21:59   #50
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Streetcorn har jeg ikke hørt om. Jeg får finne ut av det neste gang vi drar over.

GinaK: Hvor endte dere? Jeg klarte ikke finne det ut av tråden. Og hvor er Buns Burger? Jeg skal dra med meg Helten på burgermiddag neste gang vi dater nemlig. Så lenge det er et sted med søtpotetfries.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 11:12   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Jeg har skrevet det altså. Innlegg 41.
Vi bestilte jo på Døgnvill da.
Vi er ikke så hippe og er så ofte ute så ville være sikker på at det ble på et bra sted. Fint å ha dere som kan tipse.

Buns Burger ligger på Sørenga. På tuppen der hvor dette sjøbadet er.
Der har de honningglaserte søtpoteter og vi var enige om at vi må tilbake dit neste gang.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 21:16   #52
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Bra tips for da er det kanskje plass til dessert også.

Jepp. Det skulle jeg til å skrive. Jeg synes de har desidert best burgere av de jeg har smakt i byen siste par årene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 22:35   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Takk GinaK, jeg visste du hadde skrevet det, men jeg fant det ikke igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 23:10   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har spist.
Godt at vi bestilte kanskje, for alle bord var opptatt. Hele tiden. Betjeningen var kjappe med å rydde av og få inn nye. Allerede klokka 18.
Var helt greit. Hyggelig betjening og alt var bra der.

Jeg spiste burger med blåmuggost og det var litt kvalmenes men gikk akkurat. Bra tips å ta av toppen for da orket jeg alt. Søtpotetfries også. Det er deilig.

Gutta spiste burger med bacon og de koste seg med den.
Vi tok en aiolidip pluss at minsten ville smake på en chilidip. Sterk altså. Kan ikke skjønne at noen klarer å dippe flere ganger i den. Da har vi smakt.

Men for å være ærlig så synes jeg burgeren på Buns Burger var mye bedre. Pluss at det var utrolig digg at de var honningglaserte. Så neste gang skal vi gå dit. Og får ha den Nighthawk til gode.
Jeg er litt sjokkert over at det koster 1200,- å spise en burger liksom.

Takk for alle tips.

4 personer? Dyrt, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-16, 23:12   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burger på Døgnvill, Tjuvholmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som sagt, det har sikkert eksistert som en sørstatsgreie, men det har ikke vært en verdensomspennende hype slik det er nå. Ikke nevnt i noen av sørstatsmatkokebøkene mine som en av klassikerne heller. Men seff, sørstatene liker jo sine søtpoteter og everything fried. så noen har garantert servert det oppigjennom. Sikkert både regionale, lokale og ikke minst: familiære forskjeller og preferanser. Jeg bodde på fattigste bygda, de spiste mer corn dogs. Skrekkelig det også.

Mat går jo i motebølger, f.eks er "street corn" veldig hot i sørstatene (og sikkert andre steder i USA også) nå. Det er jo noe som har blitt eksistert lenge, men som er noe alle serverer nå, i likhet med de fæle søtpotetfriesene. Men street corn er godt, da.

Corn Dogs er ikke godt, nei. Søtpoteter er, tja. Jeg kan spise litt til Thanksgiving, men det er ingen favoritt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no