Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ribbe!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-16, 09:48   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Vi pleier ha tynnribbe. Pass på at du får et stykke med ribbein, og ikke bare det som egentlig er buklist. Familieribbe er med kotelettkammen og så har de skåret av beinet. Da blir den forholdsvis flat slik at den er like tykk hele veien og enklere å steke. Kotelettkammen er mer kjøttfull og har mindre fett enn selve ribba.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 09:59   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lever vanligvis under mottoet Alt blir bedre med bacon. Men til ribbe?

Det er definitivt smør på flesk.

Jeg klarer ikke helt tanken på rosenkål til ribbe heller. Vi lager komboen rosenkål og bacon til kalkun.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 10:07   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mitt aller beste ribbetilbehør-tips er rødløksmarmelade. Godt krydret. Det er fantastisk.

Tar gjerne imot oppskrift på det.
Har lest om asiatisk ribbe, hørtes litt fristende ut så kanskje jeg skal teste det på lørdag, om jeg finner ribbe i butikken.

Rosenkål, sopp, bacon og valnøtter sammen er utrolig digg til kalkun.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 10:07   #24
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Ikke rosenkål med bacon til ribbe. Men til kalkun, derimot!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 10:37   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Her er god oppskrift for langtidssteking av ribbe,
http://heiamat.no/2014/11/26/verdens...omment-page-2/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 10:59   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

og hjemmelaget rødkål. Jeg lagde den til ole martin alfsen i fjor - den funka som fjell.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 11:02   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Jeg lager hjemmelaget surkål. Det er veldig lett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 14:22   #28
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Skal ikke legge lista så veldig høyt første året, men rødløksmarmeladen skal jeg lage, for det har jeg lagd før og elsker det. :smatt: Takk for alle tips, la det strømme på!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 14:46   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tar gjerne imot oppskrift på det.
Har lest om asiatisk ribbe, hørtes litt fristende ut så kanskje jeg skal teste det på lørdag, om jeg finner ribbe i butikken.

Rosenkål, sopp, bacon og valnøtter sammen er utrolig digg til kalkun.

Jeg slumper, men du kan ta utgangspunkt i den på Trines Matblogg: http://trinesmatblogg.no/2010/12/08/...loksmarmelade/

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 16:46   #30
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ribbe!

Oh... Jeg noterer meg både rødløksmarmelade og rosenkål med bacon, som jeg for så vidt har spist før.

Og jeg synes det høres knall ut som tilbehør til ribbe. :viloggal:

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 17:59   #31
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Og i dag ringte mamma og avlyste jula hos oss. At jeg gidder.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:03   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Hvis jeg skulle la det stå på andre, så hadde det vel omtrent aldri vært jul her... Hun kan da vel ikke avlyse jula for andre enn seg selv?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:05   #33
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Og i dag ringte mamma og avlyste jula hos oss. At jeg gidder.

HVA? Hvorfor? Altså, nå fyrer jeg meg opp her!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:06   #34
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis jeg skulle la det stå på andre, så hadde det vel omtrent aldri vært jul her... Hun kan da vel ikke avlyse jula for andre enn seg selv?

Nei, det har du helt rett i! Vi får det jo fint, men de kom ikke syttende mai heller, jeg trodde det var en avtale, og sjette mai så ble det klart at neeeiii, de hadde da ikke tenkt seg noe annet sted enn hytta de. Og nå dette. Ja, ja. Vi fire får det fint her hjemme, og så kan jeg få sove i egen seng fremfor madrass på gulvet inne hos ungene.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:11   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Nei, det har du helt rett i! Vi får det jo fint, men de kom ikke syttende mai heller, jeg trodde det var en avtale, og sjette mai så ble det klart at neeeiii, de hadde da ikke tenkt seg noe annet sted enn hytta de. Og nå dette. Ja, ja. Vi fire får det fint her hjemme, og så kan jeg få sove i egen seng fremfor madrass på gulvet inne hos ungene.

Godt tenkt.

Jeg forstår at det er sårt, men jeg har bestemt meg for at jeg skylder mann og barn og ikke la sånne ting gå inn på meg mer enn det strengt tatt må. Jeg har hvertfall dem, så får de andre styre på...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:12   #36
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

HVA? Hvorfor? Altså, nå fyrer jeg meg opp her!

Fordi mannen hennes ikke hadde oppfattet julen hos oss som en så fast avtale (i november), og dermed har avtalt med sin yngste sønn og kone samt to barn at de skulle være hos mamma og ham.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:17   #37
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Uff, det var ikke meningen å fritte deg ut, du trengte ikke si det. Jeg ble bare så sint. Beklager.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 18:19   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Uff, det var ikke meningen å fritte deg ut, du trengte ikke si det. Jeg ble bare så sint. Beklager.

Det var egentlig litt godt at noen ble sint for meg. Takk.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 19:03   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Uff, så leit.
Mamman min er også litt rar sånn. Hun er sår fordi hun aldri blir bedt til broren min på julaften så da har hun begynt å takke nei til å komme til oss også. Ja, hva er vitsen med det liksom. Sikkert fordi hun håper at han får litt dårlig samvittighet når han hører om det og håper at han skal si at hun kan komme dit. Det har skjedd en gang ila de 17 årene jeg har feiret jul sammen med mannen her med hans familie.
I år har jeg ikke snakket noe om jul enda.
Vi skal ha nok en bursdag på lørdag så får høre om planer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 20:34   #40
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det var egentlig litt godt at noen ble sint for meg. Takk.



Foreldre ass! Kan ikke leve med dem og kan ikke leve uten dem. Av og til lurer jeg på om sånne greier som dette er slags "hevn" for alle våkennettene da vi var barn?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no