Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 18:59   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Høh? Høh?

Nå falt nettopp enda et fly ned fra oven, smækk-pang i bakken og ingen overlevde. Naturligvis ikke.

Du befinner deg inni en bitteliten blikkboks 30 000 fot til værs. En håndfull mennesker (med alle de feil og mangler det innebærer) styrer dette enorme monsteret og en håndfull mennesker til har ansvaret for vedlikeholdet. Jeg gjør feil i min jobb, klart mekanikerne må gjøre feil i sin jobb (det er menneskelig å feile osv.).

Så? Hvorfor føler du deg trygg der oppe? Tenker du at slikt skjer bare alle andre?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 18:59   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg velger rett og slett å ikke tenke på det når jeg er der oppe.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:00   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Hvem i alle dager har sagt at jeg ikke er redd?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:02   #4
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Hvorfor i all verden er man ikke livredd for å kjøre bil?? Tenk på alle de tullingene som kan sette seg bak rattet og alene styre en svær tung maskin som kan komme i mot deg når som helst. Hver eneste bil er styrt av en person.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:03   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Ikke tidspunkt å spørre meg om det. Jeg er ikke redd for å fly selv, men jeg er veldig redd når noen jeg er glad i flyr. Venter på sms om at flyet har landet nå.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:04   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg har aldri sagt jeg føler meg trygg deroppe. Derfor flyr jeg sånn ca. hver århundre eller noe. Sist var årtusen faktisk!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:06   #7
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Viss ein skulle vere redd for alt som kan gå gale her i verda fekk ein ikkje gjort anna. Fly er effektivt og greit, og som regel veldig trygt. Velger å ikkje tenke på alt som kan gå gale. Det gjeld i grunn på dei fleste område i livet, men sjølvsagt kan ting skje.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:09   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

* Fordi jeg flyr skjelden.
* Fordi statistisk sett er det mye mer sannsynlig at jeg dør i en bilulykke eller en ulykke i hjemmet.
* Fordi det ikke hjelper å være redd, det forhindrer ikke noe. Om jeg var det, så ville jeg nok droppet å fly så langt det lar seg gjøre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:09   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg har flyskrekk. På en måte. Altså, jeg flyr, men har alltid klump i magen når jeg sitter der. Det som gjør at jeg kommer gjennom det er statistikken. Det er mye farligere å kjøre til København enn å fly dit, og da foretrekker jeg det siste. Men det er ekkelt der oppe, jeg er enig i det. Og jeg lukker alltid øyne og ører for nyheter om flyulykker.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:10   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg tenker som så at jeg har større sjans for å møte en idiot i bil på veien, som meier meg ned enten om jeg går til fots eller om jeg kjører bil sjøl enn å styrte når jeg flyr. Så jeg lukker øynene, tenker og flyr, om enn ikke helt fornøyd.

Og som en fyr jeg ble kjent med en gang i livet så fint sa det, da jeg satt kvelden før og grudde meg som en hund til å fly hjem: "Men Inagh, hva er det du er redd for? Dør du, så dør du." Enkelt og greit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:13   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Hvorfor i all verden er man ikke livredd for å kjøre bil?? Tenk på alle de tullingene som kan sette seg bak rattet og alene styre en svær tung maskin som kan komme i mot deg når som helst. Hver eneste bil er styrt av en person.


Fordi du ikke befinner deg 30 000 fot oppi lufta, men har alle hjula plantet godt på bakken? Fordi det bare tar sekunder fra ulykken er ute til bilen stopper? Fordi du sitter bak rattet og derfor har mer kontroll over situasjonen? I flyet kan du sitte bortimot en halvtime og vite at dette går gæli før flyet faktisk treffer bakken og hvis du ikke dør av kræsjet, dør du hvert fall i det voldsomme jet fuel-infernoet som kommer etterpå.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:14   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fordi du ikke befinner deg 30 000 fot oppi lufta, men har alle hjula plantet godt på bakken? Fordi det bare tar sekunder fra ulykken er ute til bilen stopper? Fordi du sitter bak rattet og derfor har mer kontroll over situasjonen? I flyet kan du sitte bortimot en halvtime og vite at dette går gæli før flyet faktisk treffer bakken og hvis du ikke tør av kræsjet, dør du hvert fall i den voldsomme jet fuel-infernoet som kommer etterpå.

Hysj på deg!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:15   #13
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Jeg synes lettingen er verst. Men etter å ha flydd en del i sør-øst Asia, med ei snill venninne ved siden av meg som forteller at alle "humpene" er normale, går det mye bedre nå. Vi kjørte til og med i et pittelite propellfly. Det gjelder bare å vite når "bumpene" kommer. Det er for eksempel alltid en litt ekkel dump helt i starten, et par sekunder etter man har lettet. Den er normal, ja det meste er normalt. Turbulens er litt som å kjøre på en ugjevn vei.

Tenk på alle de skrangleflyene som brukes hver dag. Det er sjeldent man faktisk hører om flyulykker.

Jeg er ikke redd for å fly, å fly er normalt … :mantra:

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:17   #14
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Hysj på deg, eg skal fly i massevis i vekene framover.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:18   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Hva er det å være redd for? Det er jo bare å se på statistikken. Som fotgjenger har jeg heller ikke kontroll over idiotene på veien. Men det hindrer meg da ikke å gå langs veien lell.

Men, når det er sagt, så foretrekker jeg større selskaper som jeg tror har de beste pilotene. Da vi landet med RA, så var det omtrent trampeklapp, den landingen var heftig. Jeg har sjeldent opplevd hårreisende flyturer med andre enn småselskaper.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:18   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fordi du ikke befinner deg 30 000 fot oppi lufta, men har alle hjula plantet godt på bakken? Fordi det bare tar sekunder fra ulykken er ute til bilen stopper? Fordi du sitter bak rattet og derfor har mer kontroll over situasjonen? I flyet kan du sitte bortimot en halvtime og vite at dette går gæli før flyet faktisk treffer bakken og hvis du ikke dør av kræsjet, dør du hvert fall i det voldsomme jet fuel-infernoet som kommer etterpå.


Shøddøpp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:20   #17
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

jeg legger meg til å sove. de fleste gangene klarer jeg å sove gjennom mesteparten av flyturen

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:22   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Rasjonelt sett så flyr jeg fordi statistisk sett er det liten risiko. Følelsesmessig er jeg ikke redd før det eventuelt skulle være problemer med flyet, jeg er jo i utgangspunktet optimistisk til at hver flight jeg er på skal gå bra.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:23   #19
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Veldig godt spørsmål. Fytte katta som jeg gruer meg til sommerens flyreise til Grækenland.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 19:26   #20
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?

Fordi jeg tar meg en knert eller to før jeg går på flyet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no