Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-20, 13:54   #601
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Åpent landskap med kolleger som øser ut om privatlivet sitt både høyt, invaderende og lenge. Jeg trenger hodetelefoner med støyredusering. :sigh:

(det hjelper ikke at jeg har en aldeles vond merkedag i dag og føler meg helt alene i verden. ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 14:00   #602
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Åpent landskap med kolleger som øser ut om privatlivet sitt både høyt, invaderende og lenge. Jeg trenger hodetelefoner med støyredusering. :sigh:

(det hjelper ikke at jeg har en aldeles vond merkedag i dag og føler meg helt alene i verden. ).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 14:24   #603
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


(det hjelper ikke at jeg har en aldeles vond merkedag i dag og føler meg helt alene i verden. ).





Mitt gruff i dag: Bestilte bok 29. september, og den gikk fra Haugen bok dagen etter. Sendt med Posten, og siden har ingen sett den. Siden den skulle leveres til postkassen så får jeg ikke Posten til å lete etter den heller, det må Haugen bok gjøre... Heldigvis har leverandør bestemt seg for å være behjelpelige og sender ei ny bok. Det er bare to uker etter at jeg egentlig hadde bruk for den da.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 15:16   #604
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg reklamerer og reklamerer hos Norwegian, legger ved billetter, flystatistikk og bekreftelse fra Avinor på at flyet ikke gikk. Får samme standard svar tilbake. Får inntrykk av at de ikke åpner vedleggene engang.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 17:13   #605
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Apotekansatte som egentlig vare gjør jobben sin men jeg synes det ikke er greit å høre hele sykdomshistorien til den som står å skal betale. Stakkars. Og det må da vøre mulig å gjøre det på en litt mer diskret måte.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 18:57   #606
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Apotekansatte som egentlig vare gjør jobben sin men jeg synes det ikke er greit å høre hele sykdomshistorien til den som står å skal betale. Stakkars. Og det må da vøre mulig å gjøre det på en litt mer diskret måte.

Hvem ble du egentlig irritert på? Den ansatte eller kunden?

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 19:15   #607
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

den ansatte som ikke kunne ha innestemme og måtte gjenta alt kunden sa slik at andre i lokalet ikke kunne unngå å høre.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 19:36   #608
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Ikkd en dag uten krangling.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 20:30   #609
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

SMS fra forsikringsselskapet om at de har prøvd å ringe meg siden de vil ha noen tilleggsopplysninger og så ber de meg ringe mellom kl 12 og 12.30. Grunnen til at jeg gruffer er at de HAR IKKE RINGT MEG! Ingen innkomne samtaler i dag som jeg ikke har tatt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 20:53   #610
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Flyttepakkingsortering: 10-12 hyllemeter med tegneserier, både bøker, permer, blader og hefter. Alt fra Pusur/Garfield via Asterix, Dampyr, Eon, Buffy, M, Mad og Alvefolket til Pondus. Vi kan ikke ta med alt bare fordi. Nevnte jeg Donald-årganger både i plastpermer og uten plast i tidsskriftboxer? Noe fra 1960. Hva pokker gjør vi?

Strå er aktiv nå  
Gammel 13-10-20, 21:34   #611
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Flyttepakkingsortering: 10-12 hyllemeter med tegneserier, både bøker, permer, blader og hefter. Alt fra Pusur/Garfield via Asterix, Dampyr, Eon, Buffy, M, Mad og Alvefolket til Pondus. Vi kan ikke ta med alt bare fordi. Nevnte jeg Donald-årganger både i plastpermer og uten plast i tidsskriftboxer? Noe fra 1960. Hva pokker gjør vi?

Gi det bort på Finn? Det gjorde jeg. Dealen var at han som hentet måtte ta alt. Også 10 årganger med Wendy

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 22:20   #612
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Gi det bort på Finn? Det gjorde jeg. Dealen var at han som hentet måtte ta alt. Også 10 årganger med Wendy

Jajaja gi bort er fint det. Problemet er å velge ut det vi vil ha med oss. Dvs alt, men det skjer ikke. Vi er ikke enig om hva vi IKKE skal pakke med oss. Og ingen, jeg gjentar INGEN tar fra meg Preacher eller M. Og litt mer enn et par andre ting. Hmm, skulle dette vært i rantetråden?

Strå er aktiv nå  
Gammel 13-10-20, 23:22   #613
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg er så sliiiiiiten. Sovna på sofaen, dermed ikke middag. Orket ikke lage da jeg våknet for hadde ikke matlyst. Nå har jeg vondt i hodet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 00:08   #614
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

den ansatte som ikke kunne ha innestemme og måtte gjenta alt kunden sa slik at andre i lokalet ikke kunne unngå å høre.

Hvis det var så graverende, ville jeg som leder gjerne hatt en tilbakemelding - så kan vi ta noen runder internt med å huske på at vi bør tilstrebe å holde stemmeleiet lavt nok til at diskresjon overholdes. Kan være utfordrende med pleksiglass og (ganske ofte) behov for å avklare - men dette høres jo ikke greit ut.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 00:11   #615
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Flyttepakkingsortering: 10-12 hyllemeter med tegneserier, både bøker, permer, blader og hefter. Alt fra Pusur/Garfield via Asterix, Dampyr, Eon, Buffy, M, Mad og Alvefolket til Pondus. Vi kan ikke ta med alt bare fordi. Nevnte jeg Donald-årganger både i plastpermer og uten plast i tidsskriftboxer? Noe fra 1960. Hva pokker gjør vi?

Jeg kjøper gjerne Alvefolket av deg!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 08:57   #616
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg kjøper gjerne Alvefolket av deg!

Beklager, men i mellomtiden har Mellonste tinga på dem.

Strå er aktiv nå  
Gammel 14-10-20, 09:14   #617
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Apotekansatte som egentlig vare gjør jobben sin men jeg synes det ikke er greit å høre hele sykdomshistorien til den som står å skal betale. Stakkars. Og det må da vøre mulig å gjøre det på en litt mer diskret måte.

Dette har jeg også opplevd flere ganger. Men da er det ofte eldre (veldig eldre) kunder og det er vel eneste måten å kommunistene på?
Selv om jeg synes det er ganske kleint å få hele historien om bleiebehov og avføringsmidler. Selv bruker jeg kun det andre apoteket når jeg skal hente medisin til meg selv. De har innestemme. Og svært få gamle kunder.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 10:12   #618
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Beklager, men i mellomtiden har Mellonste tinga på dem.

Det forstår jeg godt. Håper Mellomste får samme gleden av dem som jeg hadde som tenåring.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 10:25   #619
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg kjøper gjerne Asterix og Pondus, hvis du bestemmer deg for å kvitte deg med dem.

(Og dette er grunnen til at vi ikke kan flytte, ever. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 10:30   #620
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvis det var så graverende, ville jeg som leder gjerne hatt en tilbakemelding - så kan vi ta noen runder internt med å huske på at vi bør tilstrebe å holde stemmeleiet lavt nok til at diskresjon overholdes. Kan være utfordrende med pleksiglass og (ganske ofte) behov for å avklare - men dette høres jo ikke greit ut.

Ja vurderte om jeg skulle si ifra, men feiget ut.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no