Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken er best av disse vaskemaskinene? (2007)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken er best?
AEG 10 18,18%
Miele 42 76,36%
Bosh 1 1,82%
Samsung 2 3,64%
Deltakere: 55. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-07, 11:30   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Jeg har en "billig" AEG som vi betalte 3500 for. Er kjempefornøyd. Mamma og pappa og svigermor har nesten samme og har hatt de i flere år og er fornøyd alle 3.

Har hørt mye godt om Miele og men har aldri prøvd de.

Zanussi billig skit har jeg prøvd derimot og det kommer jeg aldri til å være borti igjen.

Asko har jeg og god erfaring med.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 12:24   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Når det gjelder vaskemaskin så ser jeg mer på spesifikasjoner, vann- og energiforbruk enn merke, av en eller annen grunn. (På hvitevarer på kjøkkenet er jeg en merkevarefantast. )

Sist jeg kjøpte vaskemaskin var i 1998 - det var en rimelig Zanussi med lavt vann- og energiforbruk. Den er altså 9 år nå og fungerer helt strålende.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 10:18   #23
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Jeg stemte Miele. Ikke for det vi har ei selv, men fordi svigers har ei ganske nye ei, og den vasker helt suverent!!! Mannen og yngstesønnen (17 år) driver og mekker biler og alt annet med motor, men jaggu blir klærne reine.
Ikke bråker den heller

Selv har vi ei 9 år gammel Whirlpool som vi er kjempefornøyd med

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 21:06   #24
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi har en Miele og den er super. Den vasker alt som normalt skal tas som håndvask uten problemer.

Ja, og det er jo det aller beste.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 00:43   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Miele vaskemaskin. Veldig fornøyd. Stillegående og tøyet blir RENT.

AEG tørketrommel. Ikke fornøyd. Bråker som et fly og tøyet blir krøllete med mindre man kjører den med omtrent tom trommel. Neste gang skal jeg ha Miele trommel også.

AEG oppvaskmaskin. Fy for noe dritt - bestikket blir nesten aldri rent, og det er umulig å stable noenting i den. Reparert den har vi og.

AEG komfyr - vi måtte bytte alle knottene (kunne trykkes inn som barnesikring - vel og bra, men ikke når de ikke kommer ut igjen!) og pakningslisten i stekeovnen løsnet etter kort tid.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 08:47   #26
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Vi har Miele og er kjempefornøyd

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 09:00   #27
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi har denne og er super fornøyd! Kostet kun rundt 5500 kr!

http://www.zanussi.no/node80.asp?prodid=17011&img=

Denne har vi også og den har vi hatt i snart seks år uten noe tull (bank i bordet).

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 05:26   #28
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Her i familen er det Asko, AEG og Miele som har vart lengst., og har hatt minst reperasjoner. Jeg merker liten forskjell på 10 år gamle maskiner og helt ny toppmodell fra Miele når det gjelder kvalitet, resultat og programmer. Det eneste er at noen av de nye modellene tar større vask.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:32   #29
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Vi har en dyr modell fra AEG og er fornøyd. Tøyet blir rent uansett hvor møkkete og oljete det er, og den har veldig gode ull og håndvaskprogram.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:13   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Det var jammen godt at denne tråden kom opp igjen. Hvordan skulle vi ellers kunne holde oversikten over hvilke modeller som var bra i 2007.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:14   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Miele er vel regnet for å være overlegent best, men også overlegent dyrest.

Vi har hatt AEG i mange år, men har nå Bosch. Gode maskiner, og jeg vet ikke hvem jeg synes var best. den vi har nå bråker mindre enn den forrige, men det har nok mer med alder enn type tror jeg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:15   #32
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var jammen godt at denne tråden kom opp igjen. Hvordan skulle vi ellers kunne holde oversikten over hvilke modeller som var bra i 2007.

det så ikke jeg heller. Får håpe Misteri har kjøpt seg maskin nå.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:31   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Har veldig god erfaring med AEG og Samsung. Jeg elsker Samsung-maskinen vi har per i dag, det er nesten gøy å vaske!!

Miele har jeg faktisk ikke god erfaring med. Svigermor derimot. Jeg regner med vi har vært uheldige, men når det er sagt så er jeg hellig overbevist om at Miele allikevel er noget oppskrytt, i8 alle fall sett ifht. pris.

Edit: Der så jeg også at dette er en gammel tråd.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 13:14   #34
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Miele får meg til å smile :cheezy:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 13:41   #35
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Jeg stemte også Miele siden vår har gått problemfritt i 10 år.
Kjøpte utstillingsmodell i butikken, så den var ikke så dyr heller.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:32   #36
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

det så ikke jeg heller. Får håpe Misteri har kjøpt seg maskin nå.

Hadde vært ille for meg om jeg skulle levd 4 år uten vaskemaskin med tre unger.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:33   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hadde vært ille for meg om jeg skulle levd 4 år uten vaskemaskin med tre unger.

Men hvilken maskin kjøpte du da? Og kan du fortsatt anbefale den, fire år etter? Hæ? Hæ?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:59   #38
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Du kan bare prøve deg å si at du har kjøpt AEG og er misfornøyd. :får levert ny i ettermiddag:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:29   #39
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvilken maskin kjøpte du da? Og kan du fortsatt anbefale den, fire år etter? Hæ? Hæ?

Endte opp med en LG maskin av alle ting. Funker fin, fin enda hvertfall. Eneste aberet er at den har dyneprogram, men den funker ikke som den skal vist man ikke legge dyna riktig. Er sjeldent jeg bruker den da. Ellers vasker den godt og er stillegående.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:41   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er best av disse vaskemaskinene?

Miele-maskinen min er jeg veldig fornøyd med. AEG not so much. De andre har jeg ikke prøvd.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no