Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dere med katt. Hjelp!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-11, 16:55   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Dere med katt. Hjelp!

Kan dere hjelpe meg?

Vi har en jentepus som nærmer seg et år. I går og i dag oppfører hun seg veldig rart. Hun mjauer ikke, men piper og "kurrer" på en måte vi aldri har hørt før.

Og dette gjør hun gjerne mens hun ligger og snor seg rundt på gulvet.

Hva er det med pusen vår?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 16:56   #2
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Det er sikkert løpetid.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 16:57   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Løpetid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:03   #4
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Det kan være ganske slitsomt noen dager, hadde dattera sin katt her med løpetid for en liten stund siden, holdt på å bli gal av henne, vi har bare kastrerte katter så der var det ikke mye hjelp å få selv om en av de prøvde så godt han kunne, så fikk han det ikke til.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:14   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Helt sikkert løpetid. Slipper du henne ut, har du kattunger om en åtte ukers tid.

Ring veterinæren og avtal tid for sterilisering. I mellomtiden må hun stenges forsvarlig inne. De blir ganske desperate etterhvert og stikker av så snart de har en mulighet, så pass godt på.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:27   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Takkk for svar jenter!

Jeg ble jo rent bekymret her jeg.
Mannen også antydet løpetid ja. Han har erfaring fra hunder.

Jeg ringte dyrlegen jeg.
Sender gubben innom i morgen for å kjøpe p piller ja.

Pusen er aldri ute, hun virker veldig usikker og redd for å være ute. Er det fare for at hun vil snike seg ut for det?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:30   #7
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Hvorfor ikke bare få kasterert henne?

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 17:37   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Hvorfor ikke bare få kasterert henne?

Joda, det er bare det at akkurat nå er det bittelitt billigere å gi henne p piller. Så ordner vi kastrering ila kort tid.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:21   #9
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Løpetid, helt sikkert. Og dersom hun får være ute, skal du ikke se bort fra at hun er smelt på tjukken allerede. Anbefaler deg uansett en tur til veterinæren for kastrering asap, spesielt hvis hun har vært ute, det er alt for mange katter som ikke har et hjem som det er, så å fjerne livmor nå før evt foster utvikler seg er lurt.
P-piller til katt er ikke en spesielt lønnsom affære på sikt. Å kastrere en hunnkatt koster rundt tusenlappen, og man slipper i ettertid å bekymre seg om livmorbetennelse og jurkreft, sistnevnte er en sykdom opp til 80% av alle hunnkatter som bruker p-piller utvikler.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:28   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Løpetid, helt sikkert. Og dersom hun får være ute, skal du ikke se bort fra at hun er smelt på tjukken allerede. Anbefaler deg uansett en tur til veterinæren for kastrering asap, spesielt hvis hun har vært ute, det er alt for mange katter som ikke har et hjem som det er, så å fjerne livmor nå før evt foster utvikler seg er lurt.
P-piller til katt er ikke en spesielt lønnsom affære på sikt. Å kastrere en hunnkatt koster rundt tusenlappen, og man slipper i ettertid å bekymre seg om livmorbetennelse og jurkreft, sistnevnte er en sykdom opp til 80% av alle hunnkatter som bruker p-piller utvikler.

Du leste ikke forrige innlegg skjønner jeg.

Pusen er aldri ute, hun virker veldig usikker og redd for å være ute. Er det fare for at hun vil snike seg ut for det?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:44   #11
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Du leste ikke forrige innlegg skjønner jeg.

Pusen er aldri ute, hun virker veldig usikker og redd for å være ute. Er det fare for at hun vil snike seg ut for det?

Var litt rask der ja
Du får forberede deg på at hun vil ty til alle skitne triks hun kan komme på for å smette ut et ubevoktet øyeblikk. Løpetid gjør pysete katter fryktløse og dumme

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:45   #12
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Kåtskapen kjenner ingen grenser....

Helt sikkert løpetid ja. Mine tre puser er kastrert og sterilisert. Enkelt og greit.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:04   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

P-piller til katt er fandens verk, bare så det er sagt. Det fører alt for ofte til jurkreft og det er mye mye mindre festlig enn løpetid og den 1.000-lappen det koster å sterilisere.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:28   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

P-piller til katt er fandens verk, bare så det er sagt. Det fører alt for ofte til jurkreft og det er mye mye mindre festlig enn løpetid og den 1.000-lappen det koster å sterilisere.

Signerer. Jeg hadde en gammel hunnkatt som døde av jurkreft, det var ikke pent, for å si det slik. Noe av det beste som har skjedd det generelle katteholdet her i landet, er at det ble åpnet for å kastrere hunnkatter etter alt for mange år hvor man måtte søke om spesiell tillatelse.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:54   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Hun skal defintivt kastreres ja.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:26   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Min innekatt klarte å snike seg ut under løpetiden, hun presset seg gjennom en trang åpning så pels og skinnfiller hang igjen. Vi fersket henne sammen med en gigantisk hankatt og gjorde kort prosess. Før dette hadde hun hatt gjentatte løpetider, det var uhorvelig slitsomt da de varte i dagevis, hun spiste ikke, sov ikke og bare ulte. Jeg trodde jeg skulle bli sprø. Så vær obs på at hun raskt kan få ny løpetid dersom hun ikke får p-piller helt regelmessig. Og som de andre skriver - det er jo ikke så heldig å stå på disse over tid.

Så ja, det er en fare for at hun kan komme til å snike seg ut. Dessuten er det fare for at du til slutt ønsker å pælme henne ut for å få fred.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:31   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Signerer. Jeg hadde en gammel hunnkatt som døde av jurkreft, det var ikke pent, for å si det slik. Noe av det beste som har skjedd det generelle katteholdet her i landet, er at det ble åpnet for å kastrere hunnkatter etter alt for mange år hvor man måtte søke om spesiell tillatelse.

Jeg har og hatt en katt som døde av jurkreft og det var vanvittig vondt å vite at det var p-pillene som var direkte årsak - at jeg faktisk kunne ha forhindret det for noen skarve kroner.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:53   #18
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Måtte fnise litt for meg selv når jeg leste dette innlegget. Løpetid så klart .

Mine små to jentepuser er faktisk blitt steriliserte i dag, stakkar små men nå er det endelig gjort og jeg slipper å grue meg mer til det.

Lykke til med bestilling av time og få det hele overstått.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:03   #19
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Muskatt skal til pers i morgen! Hun er 7,5 mnd og jeg tror ikke hun har hatt løpetid enda. Hun har i hvert fall ikke oppført seg som pusekatten den snakkes om her. Fikk beskjed om at affæren koster 1300 kroner. 1800 om hun skulle vise seg allerede å være drektig. Men jeg ville vel merket løpetiden, ja.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:06   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med katt. Hjelp!

Da er det jo ikke avskrekkende pris heller.

P piller i morgen, samt bestilling av time til sterilisering ja.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no