Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 19:01   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Ja, er ikke det litt rart?
Den ene pusen vår fikk fire kattunger i går. Fire fine små.
I går oppdaget plutselig datteren min at Saga (kattemor) bar den ene ungen ut av "huset" ( et hundebur i stoff, stort og fint med dører) kastet den rundt litt, og bare forlot den.

Senere på kvelden var det plutselig bare tre unger i huset igjen, og vi var på kattunge-leting. Datteren min har dette huset på sitt rom i underetasjen. Kattungen fant vi i 2.etasje i sengen til minsten, under dynen. Hørte masse pipelyder da vi var på leting.

I dag har det ikke skjedd. Er dette normal kattemor-oppførsel?
Aldri hatt kattunger før, datteren min har jobbet som dyrepleier og ikke hørt om slikt?

Andre som har opplevd dette?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:05   #2
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Er det den samme kattungen hun kaster ut hver gang?
I såfall kan det være at det er noe galt med den, som dere ikke ser, men som kattemor instinktivt vet. Og at hun rett og slett prøver å dumpe den.
Ellers kan det jo være hun egentlig vil flytte dem, men ikke helt ble ferdig?
Det er de to alternativene jeg kan tenke meg i allefall.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:05   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Var det samme kattunge?

Jeg vet at kattemor kan flytte ungene om hun ikke føler seg trygg eller blir forstyrret.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:21   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Nei, forskjellige unger.
Hun er helt i ro der nede, men pleier vanligvis ikke å være der. Men, det er det rommet med mest ro nå med nyfødte unger. Står en gekko inni hjørnet der da, men den er det ikke et kny fra.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:25   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Nei, forskjellige unger.
Hun er helt i ro der nede, men pleier vanligvis ikke å være der. Men, det er det rommet med mest ro nå med nyfødte unger. Står en gekko inni hjørnet der da, men den er det ikke et kny fra.

Det høres ut som om hun ikke er fornøyd med plassen. Det er slett ikke sikkert hun vil ha de der det er roligst. Mitt siste kull vokste opp ved siden av sofaen i stua, midt mellom lekende unger dagen lang. Kattemor var strålende fornøyd og bedre sosialiserte kattunger skal man lete lenge etter.

Det kan også tenkes at lukten fra gekkoen er nok til at hun føler det er utrygt. Jeg ville flyttet kattekassen til et annet sted. Har hundeburet blitt brukt av hund før? I så fall kan det også være nok til at kattemoren ikke liker det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:30   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det høres ut som om hun ikke er fornøyd med plassen. Det er slett ikke sikkert hun vil ha de der det er roligst. Mitt siste kull vokste opp ved siden av sofaen i stua, midt mellom lekende unger dagen lang. Kattemor var strålende fornøyd og bedre sosialiserte kattunger skal man lete lenge etter.

Det kan også tenkes at lukten fra gekkoen er nok til at hun føler det er utrygt. Jeg ville flyttet kattekassen til et annet sted. Har hundeburet blitt brukt av hund før? I så fall kan det også være nok til at kattemoren ikke liker det.

Litt brukt, for ca 1 år siden. Stått ute på en overbygd veranda siden og tatt inn nå. All lukt etter hund, vi har også skrubbet og vasket det, burde være ute.
Gekkoen er i terrarium, helt lukket og langt unna.
Hun kan ikke være høyere opp i etasjene for schæferen min på et år vil nok herje fælt oppi der, samt ihvertfall en av de andre voksne kattene.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:31   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Kanskje hun rett og slett synes tre unger er evig nok? Det synes jeg i kveld, kjenner jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:42   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kattemor kaster ut de nyfødte ungene sine

Kan jo hende det var et forsøk på å flytte kattungene?

Vår katt fikk unger en varm sommerdag og dørene stod åpne. Hun hadde kasse på badet, og plutselig var hun og de 3 ungene borte. Jeg hørte ingenting inne og trodde hun hadde tatt dem med ut. Vi leter og lette, men fant dem ikke. Litt senere gikk jeg opp på loftet og sjekket i en bod. Lengst inne, der det var mørkest og stillest, hadde hun samlet ungene. Og selvfølgelig under og bak masse lagrede ting. Vi flyttet ungene ned igjen og da gikk det bra. Ga dem ro og forstyrret minst mulig.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no