Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

På hytta i helga

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 16:04   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

På hytta i helga

Holder på å pakke til tur i vogna i helga, men kjenner meg helt matt.
Merker at jeg kvier meg for å dra på helgeturer for det er så mye styr med alt som skal være med. Dette til tross for at mange ting allerede er i vogna.

Dere som ofte drar på hytta el.l. i helgene, har dere ferdige pakkelister eller er det etter innfallsmetoden?
Syns det er vanskelig når man må ha med mat og greier for hele helgen.
Så glemmer jeg om det var flere truser, bleier, tørrmat etc i vogna.
Gode tips til å gjøre det mer lystbetont?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:08   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hytta i helga

Vogna? Som i campingvogn?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:10   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Vi er på hytta nå, kom opp før i dag. Elsker å reise bort. Planlegger maten og lager liste hva vi skal kjøpe og hva vi tar med hjemmefra. Pakking av klær er ikke stress synes jeg. En helg går fort så det begrenser seg hvor mye som trengs. Alle ungene pakker selv i sine bagger og jeg ser over. Alt av ekstra ytterklær i en bag. Jeg laget liste for mat i går kveld, pakka i dag tidlig og vi var på plass her til stafetten.

Vi er på hytta til broren til mannen så har ingenting av våre ting her.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:24   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hytta i helga

Første turen til hytta for sesongen er litt styrete, men jeg forsøker å legge det opp slik at når vi vel er igang har vi alt av toalettsaker osv liggende der også. Derfra har jeg en pakkeliste, samt endel ekstratøy som treningsdress, regntøy, ullgenser osv. liggende på hytta. På vaskerommet hjemme har jeg hyttebag, så om noe blir med hjem for vask går det rett i bagen og blir med tilbake neste gang.

Ellers er vi noen sjusker hele gjengen når vi er på hytta vår.

Ja, også har jeg en fast pakkeliste for helgetur liggende på PCen, så hvem som helst av oss kan pakke på 10 minutter for å komme oss avgårde. Handle mat gjør jeg lokalt der hytta ligger.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:28   #5
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: På hytta i helga

Pakkingen er unnagjort på 10 minutter tror jeg. På vinteren er det bare ett sett med superundertøy, truser og sokker etter antall dager, varm genser og yttertøy. Til Jonas er det det samme. Vi har sluttet å ta med joggebukser, daffedresser og annet tøy. Det blir uansett ikke brukt.

Av mat vet vi sånn ca. hva vi har og ikke har på hytta. Det går rimelig kjapt å kjøpe inn det også.

Nå skal det sies at vi har hatt hytte i 6 år, og vi har vært her 2-3 helger i mnd. Vi har blitt meget gode på pakking og innkjøp, og ikke minst på fordeling av arbeidsoppgaver.

Av ting vi tar med hjem fra hytta, sengetøy, håndkler eller plastbokser, blir dette puttet i en diger bag fra IKEA når det er ferdig vasket. Denne er da bare å sette i bilen når vi drar.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:35   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Hva med å skrive opp hva dere har og ikke har på hytta?

Kan ikke helt sammenlignes, men jeg har liste over hva vi har liggende i huset i Spania. Type klær, leker, toalettsaker etc.

Vi hadde barnemat også, men de som har leid nå har kastet den, sa mamma.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 17:50   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Jeg syns det er stress når det er lenge siden vi har vært på hytta for da må jeg handle inn mye basisvarer. Heldigvis er ting mye enklere nå som vi har hytte alene enn det var da vi delte hytte. Vår/sommer/høst er vi mye på hytta og da er planen å handle stort slik at vi bare trenger påfyll av basisvarer etterhvert. Vi får også vaskemaskin på hytta etterhvert og da slipper vi å dra sengetøy og håndklær frem og tilbake, det vil nok lette mye.

Jeg pakker alltid for mye klær og prøver å begrense meg. Jeg syns fredagene er slitsomme når vi skal på hytta, men det er virkelig verdt det når en først kommer frem.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 18:43   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hytta i helga

Vi er ikke så veldig flinke til å dra på hytta på vinterstid, men på sommers tid har vi det meste på hytta av ekstra skift og vin og sånn - så det eneste vi tar med er egentlig mat - tar med kjøleboks med mat fra kjøleskapet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:18   #9
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: På hytta i helga

Her er det og fort gjort å pakke. For jeg har endelig innsett at det ikke er så mye vi trenger.
Jeg hadde en fæl tendens til å skikkelig overpakke!! Trenger liksom ikke et par joggedresser og 3 bukser utenom til en helg, eller 5par sko

Storesøster pakker selv og så sjekker jeg raskt gjennom at hun har truser og sokker. Så pakker jeg raskt resten og uteklær.

Matvarer kjøper vi på vegen. Å vi kjøper alt vi trenger. Men nå låner vi bare hyttene til foreldrene vårs og vett aldri hva de har der.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:25   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Vi har alt av basis/tørrvarer på hytta. Om det er hull der, skriverjeg liste som ligger på tlf.

Ferskvarer handler vi på veien, evt tømmer kjøleskap.

Så teller vi undertøy etter antall dager, litt ekstra innetøy, og yttertøy til ungene. Vi voksne har ett sett liggende. Sengetøy/håndklær ligger ferdig i Ikeapose dersom vi tok med hjem sist vi var på hytta. Ferdig pakket i bilen på en halvtimes tid, tenker jeg.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:44   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Når vi drar til fjells på jevnlig setter vi igjen så mye vi kan på hytta. Ski, matvarer, sengetøy, håndduker, vin/brus etc. Så supplerer vi med mat og tar med nødvendig tøy. For en helg er det jo ikke mye man trenger å pakke.
Stalltips nr 1 er selvsagt å pakke på kvelden før man reiser også bare kjøre hjemmom, ta en matbit, slenge bagasjen i bilen og kjøre av gårde.

Når jeg eier min egen hytte skal jeg ha vaskemaskin og trommel på hytta og sett med undertøy, nattøy og ulltøy som ligger der permanent. Så blir det enda mindre å tenke på

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:24   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: På hytta i helga

Leser med stor interesse her, som nybakt hytteeier. Vi har bare vært der en helg foreløpig, men det er planen at det skal være en del ting igjen sånn som toalettsaker og diverse yttertøy som vi har dobbelt av.

Men er det noen som har tips til lettvint, men god hyttemat. Er det noe som er kjekt å lage ferdig hjemme og evt varme opp. Noe som kan lages stort og fryses?

Jeg synes det skal være type god mat, men det bør ikke ta så lang tid å lage.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:32   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På hytta i helga

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men er det noen som har tips til lettvint, men god hyttemat. Er det noe som er kjekt å lage ferdig hjemme og evt varme opp. Noe som kan lages stort og fryses?

Jeg synes det skal være type god mat, men det bør ikke ta så lang tid å lage.

Nachos har blitt fast fredagsmat på hytta hos oss. Bære inn all bagasje, pakke ut matposene og stappe ovnen full av ved og deretter lage nachos - fast fredagsprogram hos oss. Enkel og god mat som er ferdig på 1-2-3

Jeg pakker stort sett torsdag kveld. Klær pakkes i bagger og jeg legger fram det vi skal ha på oss når vi drar. På vinterstid er hytta temmelig kald når vi kommer oppover, så da er det godt å være kledd for temperaturen så ull er en selvfølge. Vi har alt av toalettsaker på hytta og det meste av basisvarer i kjøkkenskapene. Mathandelen tar vi på en butikk halvveis til hytta.

Sengetøy o.l som har vært hjemme til vask legges direkte i en egen pose etter at det er vasket hjemme, så det er bare å ta med ferdigpakket pose.

Når vi drar hjem fra hytta skriver jeg liste over basisvarer o.l som må suppleres. Denne handlelappen har jeg liggende til neste hyttetur så da er det bare å etterfylle det vi mangler

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:33   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Ostefondue er en gjenganger når vi kommer opp på hytta på fredagene. Det er iallefall enkelt og lettvint og godt *mmmm*. Forutsetter innkjøp av ett stykk fonduegryte da

Pizza er også lettvint. Lage deigen før dere drar, tomatsausen ordner du dagen før og så bare kjevle ut og slenge i ovnen. God fredagsmat på 30 min.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:44   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: På hytta i helga

Takk for gode tips!!

Nachos har jeg aldri fått til - det blir enten brent eller bløtt synes jeg, men vi kan vel alltids prøve igjen

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:59   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hytta i helga

Vi har ofte taco den dagen vi kommer til hytta. Det tar ikke mange minuttene å lage.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no