Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-18, 11:52   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Denne turen har jeg gått! Og det var et strålende forslag. Men er det ikke ganske langt fra Dørålseter til Bjørnhollia? Jeg må undersøke det. Det er i hvert fall et greit terreng.

Som tenåring overnattet tanten min og jeg på Bjørnhollia og gikk dagsturer derifra. Jeg har et utrolig fint bilde av meg selv, som står over tåkelaget. Så man trenger ikke gå en runde heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 13:17   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som tenåring overnattet tanten min og jeg på Bjørnhollia og gikk dagsturer derifra. Jeg har et utrolig fint bilde av meg selv, som står over tåkelaget. Så man trenger ikke gå en runde heller.

Faren ved å bo bare ett sted er at den noe trassige tenåringen kan komme til å "bare ville være på hytta". Hvis målet er å gå fra hytte til hytte, så vil det ikke føles like meningsløst å gå en tur.

Mannen min er på glid etter at jeg sendte ham ruteforslag ned Aurlandsdalen. Alternativet er at jeg tar med meg pappaen min og så går han, jeg og knerten ned Aurlandsdalen. Jeg tror det er større sannsynlighet for at den turen faktisk finner sted.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 14:09   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Aurlandsdalen har mye spennende historie som man kan gi glimt av hvis man leser seg litt opp på forhånd. På Østerbø er det f.eks. en liten gammel kirkegård som gjorde inntrykk på meg første gang jeg gikk der. Gården Sinjarheim som man passerer siste dagen, er det skrevet mye om:
https://leksikon.fylkesarkivet.no/ar...-c91bebd6b041/

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 14:27   #24
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har også gått Gausdal Vestfjell med pappa. Vi tok bussen til Gjendesheim, og gikk til Sikkisdalsseter og videre nedover. MEN; jeg husker at vi ble hentet av bestemoren min på slutten, for det var ikke mulig å komme seg ned med kollektivtransport. Det er jo sikkert 30 år siden, og jeg har ikke undersøkt mulighetene nå.

Det går vei helt inn til Storeskag (også en DNT hytte, som man ev kan overnatte på før man begynner å gå dagen etter). Turen jeg foreslo er en trekant eller firkant, så en kommer tilbake til utgangspunktet. Problem løst hvis man kjører bil. Går trolig ikke kollektivt helt frem om man ikke kan kjøre, men du skrev hvor kunne man parkere. Kjører av før Beitostølen. Se på googlemaps e.l. Har ikke selv begynt å gå derfra fordi hytta ikke var der sist vi gikk (tror det tidligere var ei hytte der som brant eller noe for lenge siden, og at DNT nå leier eller har kjøpt ei seterstue der)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 14:35   #25
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

17 åringen planlegger å gå derfra med 2 venninner om et par uker. Så da blir jeg muligens sjåfør...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 14:48   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Faren ved å bo bare ett sted er at den noe trassige tenåringen kan komme til å "bare ville være på hytta". Hvis målet er å gå fra hytte til hytte, så vil det ikke føles like meningsløst å gå en tur.

Ser den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 14:52   #27
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

https://www.aftenbladet.no/reise/Ni-...er-11846b.html

Har ikke gått noen av disse, men det så ut til å være gode tips.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 16:31   #28
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Jeg slår et slag for Hardangervidda som har relativt enkelt terreng. Gikk en firedagers tur der med da åtteåringen og min mor for to år siden. Kommer gjerne tilbake m forslag.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 16:33   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Sjekk ut Kongevegen også. :fortsatt på ønskelisten:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no