Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 09:35   #241
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå har jeg begynt på Water for elephants av Sara Gruen, og den er lovende så langt.

Vind er ikke aktiv  
Gammel 13-11-09, 09:41   #242
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har nettopp avsluttet boken "Øya" av Victoria Hislop.
Slet litt med å engasjere meg i begynnelsen, men så ble jeg grepet av menneskeskjebnene.

Siden jeg har Ken Folletts "I all evighet" liggende starter jeg på den straks. Mannen har nettopp lest den og mente den var bedre enn "Stormenes tid" så jeg gleder meg.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 13-11-09, 09:44   #243
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser "Landssvikersken" av Gerd Brantenberg. Spennende og fascinerende bok som spenner over ett langt tidsrom og de 2 verdenskrigene.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 17:38   #244
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg sliter meg gjennom Francis Meyers lidenskap, men den er så forferdelig tunglest. Sjelden jeg gir meg på en bok, men nå er det like før.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 17:57   #245
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Terry Pratchett, Unseen Academicals.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 18:00   #246
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Dagdrivergjengen av John Steinbeck.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 18:42   #247
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Terry Pratchett: "Hogfather" (jau, det er tilfeldig at eg les den nett no rett før jul!)

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 11-12-09, 21:54   #248
Nett
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 6
Nett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

"Drømmehjerte" av Cecilia Samartin.

Nett er ikke aktiv  
Gammel 11-12-09, 21:56   #249
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg sliter meg gjennom Francis Meyers lidenskap, men den er så forferdelig tunglest. Sjelden jeg gir meg på en bok, men nå er det like før.

Hæ, den er jo kostelig! Jeg har sjelden lest ei bok så fort. (Det er mulig jeg er miljøskadd. )

Den boka jeg holder på med nå, derimot, kan dere få billig av meg - Vigdis Hjorths Tredje person entall. Den er langtekkelig, den.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-12-09, 22:01   #250
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Terry Pratchett: "Hogfather" (jau, det er tilfeldig at eg les den nett no rett før jul!)

Den pleier jeg å lese før jul hvert år. Så også i år. (Og i går så vi ferdig filmatiseringen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 18-12-09, 17:25   #251
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Hjelpes, det står helt bom stille. Jeg leser en veldig spennende bok av en kjent norsk forfatter. Er det mulig? Oppdatering følger når hjernen er på plass igjen.

Edit: Dødsriket av Tom Kristensen. Det er den første boka jeg leser av han og det ser bra ut.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv  
Gammel 18-12-09, 17:31   #252
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har lest den siste boka av Cecilia Samartin nå. Så da har jeg lest alle de tre bøkene hun har gitt ut.

Så leste jeg nettopp "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. Nå skal jeg se filmen snart også. Boken handler ikke om bier.

Jessica er ikke aktiv  
Gammel 18-12-09, 17:35   #253
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

My booky wook - Russell Brand

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv  
Gammel 18-12-09, 21:23   #254
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Karl Ove Knausgård: Min kamp, bok 3.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 18-12-09, 22:47   #255
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Lyntyven - Percy Jackson

Heddamor er ikke aktiv  
Gammel 19-12-09, 00:46   #256
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

John Major - The autobiography.

MsM er ikke aktiv  
Gammel 19-12-09, 08:21   #257
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Mitt grådige hjerte av Hege Duckert. Helt grei, ikke noe å hoppe i taket for, akkurat. Hun skriver om fire kvinner(Frida Kahlo, Billie Holiday, Simone De Beauvoir og Karen Blixen)og deres opplevelser av å miste kjærligheten.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv  
Gammel 19-12-09, 08:48   #258
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Appelsinpiken - Jostein Gaarder

En stemningsfull historie om kjærligheten og livet over to generasjoner.
Lettlest ungdomsbok.

Debra er ikke aktiv  
Gammel 20-12-09, 11:36   #259
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har nettopp begynt på Haruki Murakamis Kafka på srtanden. Jeg har ikke lest noe av han før, men jeg er allerede fascinert.

Siden den boka er for stor til å ha i veska, så har jeg Per Pettersons Ut og stjæle hester som veskebok, men jeg har ikke begynt å lese den ennå.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 20-12-09, 11:39   #260
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Er ferdig med Djeveljente av Mina Bai og har begynt på Totem av Knut Faldbakken.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no