Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 19:29   #81
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Litt liten skrift men ellers bra.

Jeg tar det som et alvorlig alderdomstegn når jeg blir irritert av liten skrift. Det skjer dessverre stadig oftere. Sist med Knausgård. *på med brillene*

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 19:32   #82
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser "the host". Husker ikke hva forfatteren heter i farta. Det går tregt. Venter egentlig på at Mannen skal lese ferdig den siste Jo Nesbøboka.

 
Gammel 23-09-09, 19:39   #83
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

"Ancient Greece - a consise history" av Peter Greene. Noen få sider igjen, og kun staheten driver meg videre.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 23-09-09, 19:41   #84
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Hører på Evighetens kyss på lydbok, og skjønner at 12 cd`r er alt for lite når en er på cd 10.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:06   #85
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har lest Forsvinne av Inghill Johansen siden sist. Fantastisk vakker og sår lyrisk prosa. Virkelig en perle.

Nå holder jeg på med Revolutionary Road av Richard Yates. Og Utvalgte emner i katastrofefysikk som jeg hadde et lite regnværsuhell med - den har hengt til tørk i over en uke og er nå trippelt så stor...

Og snart skal jeg begynne på stormanns-/galmannsprosjektet til Karl Ove Knausgård - Min kamp - bind 1. Gleder meg!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08

Sist redigert av leliane : 25-09-09 kl 14:40. Årsak: Revolutionary!!!!!
leliane er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:10   #86
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Peer Gynt. Jeg er snart 40, så det er jaggu på tide.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:13   #87
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg holder på med 'Frelseren' av Jo Nesbø.

Det gjør jeg også.
Jeg elsker bøkene hans.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:15   #88
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg begynte på Kjell Westøs Der vi en gang gikk. Etter 59 sider konkluderte jeg med at det ble så kjedelig at jeg ikke holdt ut, så jeg begynte på en svensk krim i stedet - Kjell Erikssons Nattens onde stjerner. (En annen Kjell, i det minste; det så jeg først nå. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:17   #89
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg begynte på Kjell Westøs Der vi en gang gikk. Etter 59 sider konkluderte jeg med at det ble så kjedelig at jeg ikke holdt ut, så jeg begynte på en svensk krim i stedet - Kjell Erikssons Nattens onde stjerner. (En annen Kjell, i det minste; det så jeg først nå. )

Den har jeg i hylla hjemme. Den kan altså trygt forbli der??

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 24-09-09, 13:37   #90
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Den har jeg i hylla hjemme. Den kan altså trygt forbli der??

Jeg er usikker, altså. Likte godt Faren ved å være Skrake av samme forfatter, så det kan hende jeg gir den en ny sjanse. Vi skal antakelig til Helsinki med jobben i november, så dette var et forsøk på å forberede meg litt. Hadde boka vært 250 sider lang, ville jeg nok ha holdt ut, men den er nesten det dobbelte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 09:07   #91
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Djevelens venn av Peter Robinson.

Jålebeinet er aktiv nå  
Gammel 25-09-09, 10:26   #92
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg ble ferdig med Trude Marsteins siste i går kveld, så nå skal jeg starte på Tore Renbergs siste.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 10:28   #93
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg begynte på "Legdebarn" i går. Handlingen er fra Bodøområdet. Virker bra ut.

Jessica er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 10:31   #94
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har såvidt begynt på Max Brooks' World War Z (An Oral History of the Zombie War), som Poden kom trekkende med her om dagen og ville vite litt om. (Det er en mock-dokumentar om den verdensomfattende krigen mot zombier, skrevet omtrent ti år etter, og er både grim og "realistisk", ikke ironisk eller tongue-in-cheek i det hele tatt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 13:09   #95
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Nå holder jeg på med Revolutuinary Road av Richard Yates.

Jeg elsket filmversjonen, men har ikke lest boka.

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Og snart skal jeg begynne på stormanns-/galmannsprosjektet til Karl Ove Knausgård - Min kamp - bind 1. Gleder meg!

Du har mye godt i vente der.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 14:40   #96
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg elsket filmversjonen, men har ikke lest boka.



Du har mye godt i vente der.

Argh! Hva er det for en stavefeil som har sneket seg inn i tittelen min?! Boka er enda bedre enn filmen - anbefales!

Og ja, jeg hører mye bra om Knausgård, så jeg håper jeg klarer å lese ferdig de andre først. Jeg liker meg best som seriemonogamist på bokfronten.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 17:03   #97
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Sist helg leste jeg Fri fra avhengighet av Espen Andresen.

Jeg holder på med 4 bøker samtidig nå, har litt problemer med å fullføre bøker om dagen. Jeg leser Spis, elsk, lev av Elizabeth Gilbert, men har lagt den til side litt. Den er ikke så fengende syns jeg. Holder fortsatt på med boktyven som jeg har holdt på med lenge. Holder på med en annen også som jeg ikke husker navnet på og den som fenger mest for øyeblikket er Flukten fra hverdagen, et liv med bulimi og rus, av Anne Marit Klokk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 19:23   #98
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jingo - Terry Pratchett

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 19:29   #99
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har akkurat begynt på Dan Brown`s siste: The Lost Symbol.

Har bare lest 40 sider, men gleder meg allerede til resten.

Trolljenta25 er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 19:34   #100
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har akkurat begynt på Panserhjerte av Jo Nesbø.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no