Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 19:34   #101
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er akkurat ferdig med Ildens øye. Synes ikke den var så veldig bra. Igrunn var den ett eneste stort gjesp.

Tror jeg skal begynne å lese Pratchett jeg også. Liker fantasy bøker, og etter alle anbefalingene her inne kan det ikke annet enn falle i smak.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 22:14   #102
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Sirkelens ende av Tom Egeland. Liker bøkene hans veldig godt.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv  
Gammel 26-09-09, 00:02   #103
bergenslabb
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 19
bergenslabb har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nettop lest ferdig Ikke dø, Sophie av Karsten Alnæs. Meget god bok, beste jeg har lest siden boktyven. Anbefales på det sterkeste.

bergenslabb er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 11:35   #104
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Akkurat nå er jeg på de siste sidene i en bok som heter Hans sanne ansikt av Allen, og godt igang med Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 13:48   #105
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Gabriel Garcia Marquez: "Kjærlighet i koleraens tid"

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 13:50   #106
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeffrey Deaver: Den forsvunne mann. Elsker hans bøker!

Sundae er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 10:31   #107
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg begynte på "Legdebarn" i går. Handlingen er fra Bodøområdet. Virker bra ut.

Hun skriver veldig greit - lettleste bøker.

Holder ennå på med Stormenes Tid. Den var så jævlig et stykke inni der at jeg ikke fikk sove og måtte hente fram noe mer lettbent. Sookie Stackhouse har jeg lest før og var fin sovemedisin... I tillegg har jeg begynt på Den Siste Tempelridder av Raymond Khoury.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 09:31   #108
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Holder på med Amtmandens døtre av C.Collett, men må si jeg sliter litt. Gleder meg til å begynne på Albertine av Christian Krohg.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 11:03   #109
HottenTott
Nybegynner
 
HottenTott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
HottenTott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

James Rollins: The last Oracle.
Spennende, men litt mye onde vitenskapsmenn som gjør litt for mange genetiske eksperiment. Det blir litt tegneserieaktig.

HottenTott er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 11:05   #110
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ingvar Ambjørsen: Opp Oridongo.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 11:48   #111
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er ferdig med Mors bok og har begynt på Et lykkebarn av Thomas Buergenthal.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 12:01   #112
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Silke av Alessandro Baricco. Har lest Rasende kasteller og Denne historien av samme forfatter tidligere og likte dem godt - vakre bøker rett og slett.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 15:52   #113
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har omsider lest Drageløperen. Nyyydelig! Bedre enn Tusen strålende soler, synes jeg. Jeg liker "Afghanistan-sjangeren" om man kan kalle det det - leste Huset ved moskeen i sommer og den var også god. Vet dere om flere bøker i samme gate?

Har lånt Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? på biblioteket, så den blir neste bok ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 15:57   #114
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Shantaram

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 16:06   #115
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Shantaram

Liker du den? Her på kontoret snakker alle så varmt om den, og jeg har sikret meg eksemplaret fra byttebokhylla. Men ut fra det jeg leser bak på boka, så er jeg litt skeptisk. Er den litt eventyraktig?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 01-10-09, 16:08   #116
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Liker du den? Her på kontoret snakker alle så varmt om den, og jeg har sikret meg eksemplaret fra byttebokhylla. Men ut fra det jeg leser bak på boka, så er jeg litt skeptisk. Er den litt eventyraktig?

Jeg liker den etter 100 sider (den er en murstein på over 900 sider). Foreløpig en god historie uten snev av eventyr ved seg. Gleder meg til resten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 16:10   #117
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Uten snev av eventyr? Se, DET liker jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 01-10-09, 16:45   #118
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Anne S. Ragde: Nattønsket

Ina er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 20:38   #119
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har omsider lest Drageløperen. Nyyydelig! Bedre enn Tusen strålende soler, synes jeg. Jeg liker "Afghanistan-sjangeren" om man kan kalle det det - leste Huset ved moskeen i sommer og den var også god. Vet dere om flere bøker i samme gate?

Har lånt Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? på biblioteket, så den blir neste bok ut.

Hva med drømmehjertet?
Det er ikke fra Afghanistan da, men fra Cuba og revolusjonen der og om to besteveninder som splittes.
Jeg leser den nå, og den virker utrolig fin!
Jeg syns også drageløperen var fantastisk og har like store forhåpninger til denne.

Trollet er ikke aktiv  
Gammel 01-10-09, 22:55   #120
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Begynte på En helt annan historia av Håkan Nesser, etter å ha lest ut Menneske uten hund av samme forfatter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no