Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tannleger - skal de bruke hansker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-18, 16:18   #21
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Tannleger skal bruke hansker både for å beskytte pasienten og seg selv. Trodde alle tannleger gjorde det nå til dags faktisk.
Jeg synes det er veldig innafor å si fra om at dere ønsker at tannlegen bruker hansker når vedkommendes hender er i kontakt med slimhinnene i munnen.

For min egen del ville det ikke falle meg inn i måneskinn å ikke ta på hansker når jeg skal undersøke eller behandle en pasient i munnhulen. Da er alltid (rosa!) hansker på!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:21   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Har sett så mye rar "hygiene" med hansker på, at jeg ikke ser på det som hygienisk i seg selv. Det er praksisen til den som tok på seg hanskene som teller, fremdeles. Men begge deler er en vinner.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:28   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Min bruker hansker, men det har jo ikke alltid vært slik. Jeg husker godt første gangen tannlegen brukte hansker, det kan være 10 år siden, kanskje mer. Jeg syntes det var skikkelig rart. Hvis det står at de skal bruke hansker så er det i hvartfall innafor å be dem ta på hansker. Det har vel med smitte å gjøre tenker jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 17:32   #24
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har sett så mye rar "hygiene" med hansker på, at jeg ikke ser på det som hygienisk i seg selv. Det er praksisen til den som tok på seg hanskene som teller, fremdeles. Men begge deler er en vinner.

At behandleren har hansker på er selvsagt ingen garanti for god hygiene. Det er bare en av mange hygienetiltak vi gjør. Skal hygienetiltakene fungere må selvsagt alle gjennomføres.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 17:33   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Tannleger skal bruke hansker både for å beskytte pasienten og seg selv. Trodde alle tannleger gjorde det nå til dags faktisk.
Jeg synes det er veldig innafor å si fra om at dere ønsker at tannlegen bruker hansker når vedkommendes hender er i kontakt med slimhinnene i munnen.

For min egen del ville det ikke falle meg inn i måneskinn å ikke ta på hansker når jeg skal undersøke eller behandle en pasient i munnhulen. Da er alltid (rosa!) hansker på!

Min forrige tannlege var kvinne. Hun brukte også rosa hansker og andre rosa ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 18:07   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Fullstendig uaktuelt å ta inne i munnen uten hansker. Har aldri opplevd det verken for meg selv eller barna. Hadde sagt klart i fra, og vil ikke tannlegen endre praksis så hadde jeg funnet en annen tannlege. Synes datteren din hadde en riktig reaksjon.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 18:16   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Jeg hadde ikke tenkt over det, tror jeg. Men selvsagt, om det er vanligst å bruke hansker og man ønsker at det skal brukes, så bør man få aksept for det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 19:52   #28
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min forrige tannlege var kvinne. Hun brukte også rosa hansker og andre rosa ting.

Jeg har rosa hansker og munnbind samt rosa serviett på brettet og rundt pasienten Ikke jeg som har valgt fargen, det gjorde han som eier praksisen. Han selv bruker blått.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-18, 08:52   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Jeg trodde det var en selvfølge med hansker nå. Har dårlige 70-tallsminner med å ha de hårete og røykluktende hendene til skoletannlegen stappet inn i munnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-18, 09:12   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Knerten har gum, så vi er svært regelmessig hos reguleringstannlege. Hun bruker alltid hansker, og siden hun har to tannnlegestoler i to rom rett ved siden av hverandre, så bytter hun hansker kontinuerlig. Jeg har tenkt at det er bruk av i overkant mye plass og relativt uøkonomisk, men jeg setter pris på at hun gjør det allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-18, 10:09   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannleger - skal de bruke hansker?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg trodde det var en selvfølge med hansker nå. Har dårlige 70-tallsminner med å ha de hårete og røykluktende hendene til skoletannlegen stappet inn i munnen.


Oh yes - de nikotinfingrene inn i munnen var jo verre enn å borre, jo!

Min tannlege bruker hansker (blå, enda hun er kvinne, ) og tannpleieren som passer på poden sine tenner, hun bruker også hansker. Jeg tror jeg ville sytes det var merkelig om de ikke gjorde det - tar det liksom som en selvfølge.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no