Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetarlasagne med spinat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 18:21   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vegetarlasagne med spinat

Vi spiser vegetarmat innemellom. I begynnelsen savnet vi kjøtt/fisk/kylling i maten, men etterhvert har jeg lært meg å sette pris på at det finnes alternativer. Her er en enkel og god oppskrift på vegetarlasagne med spinat.

100 g bladspinat
1 pastinakk
3 gulrøtter
1 løk
ca 5 cm purreløk
3 hvitløksbåter
1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
1 dl vann
1 terning grønnsaksbuljong
1ts sukker
basilikum
oregano
sort pepper
salt
120 g mozzarella
1 boks kesam
lasagneplater (jeg bruker 12 stykker)

Rød saus:
Hakk løk, hvitløk og purre. Fres dette i en panne. Skrell og riv pastinakk og gulrøtter. Tilsett dette i pannen sammen med hermetiske tomater, tomatpure, vann og grønnsaksbuljong. Tilsett krydder etter smak og la det putre ca 10 minutter.

Skyll spinat og riv av de største stilkene.

Legg ingrediensene lagvis. Start med rød saus og fortsett med spinat, lasagneplater og kesam. Avslutt med den røde sausen og topp med revet mozzarella.

Stek i ca 20 minutter ved 200 grader.

Serveres med en grønn salat hvis ønskelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:22   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagne med spinat

Det er sikkert mulig å lage den med ekte bechamelsaus. Jeg pleier å lage det når jeg lager vanlig lasagne. Men jeg ble positivt overrasket over hvor greit det funket med kesam. Det gjorde unektelig jobben litt raskere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:13   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagne med spinat

Å, den skal jeg helt klart prøve! Spiser barna den? (Lever Knerten like ketogent som før? )

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:03   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vegetarlasagne med spinat

Så spennende

Jeg også lager innimellom en type vegetarlasange, det går ned på høykant her

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:41   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagne med spinat

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Å, den skal jeg helt klart prøve! Spiser barna den? (Lever Knerten like ketogent som før? )

Snuppa spiser.

Knerten ... eh, jeg fikk ham til å spise litt av osten på toppen og en teskje med lasagneplate, så han lever fremdeles forholdsvis ketogent. Jeg stekte noen kjøttboller i tillegg til ungene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no