Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Granola/frokostblanding/musli

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 13:05   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Granola/frokostblanding/musli

Noen som har en god oppskrift på granola/frokostblanding/musli? (Aner ikke hva som blir rette begrepet )

Jeg liker det knasete og litt søtt, men vil jo helst få det til med minst mulig sukker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 13:28   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Jeg bruker en oppskrift fra Trines matblogg som jeg syns blir god. Jeg surfer fra telefonen nå, men du finner den ved å google granola Trines matblogg. Jeg tar ikke i rosiner og tørket frukt, syns det er best uten.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 13:49   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Musli er som regel en urøstet, usøtet blanding av korn og tørket frukt/bær. Granola er røstet og søtet, ofte med honning, og frokostblanding er samlebetegnelsen.

Jeg lager ofte musli og blander det jeg har: havregryn, knuste linfrø, kokos, nøtter, rosiner og solsikkefrø. Av og til blander jeg kakaonibs i også. Nam!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 13:52   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Jeg gjør også som IOA. Den er supergod!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 14:15   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Man tar det man har lyst på av nøtter og diverse korn, rører i litt honning og brer utover ei stekeplate. Ristes i ovnen på 150 grader i 10-20 minutter.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 14:16   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granola/frokostblanding/musli

Jeg rister i ovnen, så da heter det vel granola, da. Jeg blander Axa 4-korn og nøtter etter smak, jeg har brukt hasselnøtter og mandler, blander i honning og bittelitt vann, sprer det ut i forma og rister det i ovnen. Vender på det et par ganger underveis. Jeg tok utgangspunkt i ei venninnes oppskrift, men det blei liksom ikke til at jeg fulgte den. Hun bor i England, og jeg gikk for ingredienser som var lett tilgjengelig i norsk matbutikk første gang jeg lagde det.

Jeg sjekka oppskrifta nå (på granola, stemte det), og hun sier 15 min, 180 grader, rør om hvert femte minutt og følg nøye med. Det stemte ikke i det hele tatt med min ovn, den steiker gjerne litt hardere enn oppskrifter tilsier sånn generelt. (Og ellers var det visst havregryn, vaniljeekstrakt, agavesirup og gresskarkjernefrø i den opprinnelige.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no