Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dine beste vårruller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 21:14   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Føler det er litt langt å reise 100 mil for noen vårrullark

Du må komme til Trondheim, så skal jeg dra deg med på vårrullspising! - Jeg synes 6-kronersrullene er bedre enn de på restaurant altså!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:16   #22
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du må komme til Trondheim, så skal jeg dra deg med på vårrullspising! - Jeg synes 6-kronersrullene er bedre enn de på restaurant altså!

Ja, har jeg ikke snakket om det lenge ? Til våren ?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:30   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Hva slags 6kronersruller snakker du om? Hvor? *fikk veldig lyst på vårruller*

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:33   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Jeg har i paprika, chili, og vårløk i tillegg til gullerot, kål/kinakål, og nudler.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:53   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

De i frysedisken har aaltfor tykt "skall". Jeg liker helst de tynne vietnamesiske, skallet må være papirtynt. Og så må det være glassnudler og kål i.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:44   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Du har ikke sett dem i frysedisken på super'n heller?

Måtte jo se etter de da je var å handlet i dag for jeg hadde aldri lagt merke til de ,og det var ikke så rart ,de lå i en frysedisk vi aldri ser i. ilag med butterdeig,rundstykker og sånt
Og hadde jeg ikke spes lett etter de så hadde jeg ikke sett de

Hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:58   #27
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Hehe

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:59   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Må man frityrsteke vårruller, eller finnes det sunnere alternativ? :sa hun med håp i stemmen:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:08   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

De må frityrstekes, synes jeg.
Spiser heller vårruller litt sjeldnere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 07:56   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva slags 6kronersruller snakker du om? Hvor? *fikk veldig lyst på vårruller*

På butikken med det klingende navnet "asiatisk butikk" på Tiller (ja, det er der det skjer, du vet vel det?) + kinasjappa bak byhaven og mix-kiosken i olav trygvassons gt (ikke langt fra krysset mellom munkegata og olav trygvassons gt) - De smaker likedan på alle disse tre butikkene omtrent!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:59   #31
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

De må ikke fritystekes. Jeg pensler litt olje på og steker de på rist. De blir sprø like vel.

Tror ikke jeg pakker de godt nok for når jeg fritysteiker så får jeg alt for mye fett inni. Så jeg har sluttet med det

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:18   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ja, har jeg ikke snakket om det lenge ? Til våren ?

Ja, du har adressa mi

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:31   #33
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

De må ikke fritystekes. Jeg pensler litt olje på og steker de på rist. De blir sprø like vel.

Tror ikke jeg pakker de godt nok for når jeg fritysteiker så får jeg alt for mye fett inni. Så jeg har sluttet med det

Cluet er å ikke lage de for tykke og kun ta på fyllet akkurat ved spissen av deigen. Skjønner du hva jeg mener? Rull kun 2 ganger før du bretter inn sidene og legg de gjerne "bak" rullen, da får du strammet skikkelig. Vårrullene er best når de er små og tette, ikke laaange slaskete pølser, da trekker fettet mer inn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:28   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

.....

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 05-10-12 kl 09:09.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:52   #35
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I kveld skal jeg lage Smil-brownies, skal fader meg være 10 hele ruller med Smil i den kaka, men den er verdt pengene for å si det sånn.

Oppskrift ?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:56   #36
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Oppskrift ?

*venter*

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 16:47   #37
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Her er vårrull-oppskrift jeg har tenkt å forsøke, hentet fra "Stiansen til hverdags":

Vietnamesiske vårruller med hoisinsaus

150 gram kjøttdeig
2 ss soyaolje
1 løk
1 gulrot
3 fedd hvitløk
100 gram kål
1 bunt vårløk
1 ss revet ingefær
1 ss hakket chili
3 ss fishsauce
6 ss oystersauce
2 ts sesamolje
1/2 lime, saften av den
100 g risvermecelli, tynne risnudler
1/2 dl hakket frisk koriander
1 egg
16 plater vårrulldeig
1 liter soyaolje til fritering

Start med å rive løk, hvitløk og gulrot på et rivjern. Fres kjøttdeigen i olje og ha i grønnsakene. Fres godt sammen og tilsett finsnittet kål. La det steke litt før du tilsetter ingefær, chili, fishsauce, oystersauce, sesamolje og limesaft. Legg risvermecelli i kokende vann i 3 minutter. Hell av vannet, bland vermecellien i kjøttstuingen og rør godt om. Tisett hakket frisk koriander til slutt. Det er også veldig godt med thaibasilikum i vårrullene, denne urten finner du blant annet i etniske butikker.

Avkjøl vårrullstuingen. Den er nå klar for å pakkes inn i vårrulldeig. Tin deigen og ta av et ark. Smør kantene med sammenpisket egg og legg 1/16 av fyllet på arket. Rull litt sammen og brett inn kantene. Rull så vårrullen stramt sammen. Det er viktig at det kommer minst to lag deig rundt fyllet for at vårrullene ikke skal sprekke når de blir fritert. Friter dem lysebrune i varm soyaolje ved ca. 180 grader. Ta dem opp av oljen og la dem ligge litt på et kjøkkenpapir slik at fettet renner av.


Hoisinsaus

1 dl hoisinsaus
1 ss fishsauce
1 ss ketjap manis
2 ts sesamolje
1 dl vann
1 ts revet frisk ingefær
1 fedd hakket hvitløk
1ss hakket frisk koriander
2 ss hakkede peanøtter
1 ss limesaft

Bland alle ingrediensene til en smakfull orientalsk saus.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 16:57   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

....

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 05-10-12 kl 09:09.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 17:48   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Vil ikke bli billigere med en 200g melkesjokolade og en sånn smil saus pakke?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 17:55   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Aner ikke, sikkert. Men jeg følger bare oppskriften, tør ikke gamble for mye med den siden den er så god hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no