Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Riktig bh-størrelse?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 21:45   #21
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg mente bare at jeg tror jeg hadde syntes det var pinlig og skulle kle av meg og sånn foran en ekspeditrise. har så masse komplekser far før at det hadde jeg ikke fiksa tror jeg..

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 23:06   #22
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg mente bare at jeg tror jeg hadde syntes det var pinlig og skulle kle av meg og sånn foran en ekspeditrise. har så masse komplekser far før at det hadde jeg ikke fiksa tror jeg..

Du slipper å strippe foran de. Du bare vinker de inn når du har tatt på bh-en. Man har mer klær på seg enn det man har på stranden. Jeg mener du har jo bukse på deg. Jeg har et svært dårlig selvbilde og må gå på "riktig" dag for å gjøre det. Det beste er på impuls Hvis man planlegger dukker det bare opp masse ekle tanker som gjør alt mye vanskeligere.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 07:56   #23
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvor var du hen?

I den som ligger på hjørnet, rett nedenfir Ibsenparken, ned mot gågata, høyre side.

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Gavekort på en ordentlig undertøysforretning er kanskje noe å ønske seg til bursdag/jul. :hm: Finner liksom aldri den perfekte bh'en....

Ja, det var lurt. Men det er dyrt, da. En bh og truse kostet med i overkant av 1000 kr i går.

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg mente bare at jeg tror jeg hadde syntes det var pinlig og skulle kle av meg og sånn foran en ekspeditrise. har så masse komplekser far før at det hadde jeg ikke fiksa tror jeg..

Hun jeg var hos var så proff, hun stod utenfor mens jeg tok den på, skjønte hvem jeg prøvde hele tiden, og kom inn på helt rett tidspunkt.

Nytt undertøy gjorde susen på hjemmefronten også, gitt.

Win-win situasjon.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 10:58   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

I den som ligger på hjørnet, rett nedenfir Ibsenparken, ned mot gågata, høyre side.

:noterer:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 11:01   #25
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

I følge den linken osm ble lagt inn her skal jeg bruke 80 E(!!!!!!!!!!!). Før jeg ble gravid med nr 1 hadde jeg 75 B. Andre enn meg som har økt mye pga graviditet?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 11:06   #26
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg har brukt mye forskjellige størrelser, men jeg var i en liten undertøysforretning i Gamla Stan sist jeg var i Stockholm i høst og gikk ned tre størrelser i tall og opp to i cup. Og jeg som trodde at jeg nå brukte riktig!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:39   #27
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

I følge den linken osm ble lagt inn her skal jeg bruke 80 E(!!!!!!!!!!!). Før jeg ble gravid med nr 1 hadde jeg 75 B. Andre enn meg som har økt mye pga graviditet?

Dengang for 11 år siden, da jeg var ung og lovende og ennå barnløs, brukte jeg 75C. Etter barn 1 ble det 80D, og etter barn 2 80E. Har nå også lagt på meg en 10 kg, da...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 21:43   #28
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Dengang for 11 år siden, da jeg var ung og lovende og ennå barnløs, brukte jeg 75C. Etter barn 1 ble det 80D, og etter barn 2 80E. Har nå også lagt på meg en 10 kg, da...


Fra 75B til 75D har jeg ikke lagt på meg noe.Nå er jeg gravid og veier 10 kilo mer da...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:22   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Ja, jeg har opplevd dette og det var fantastisk! Gikk fra 85 C/ 85 D til 65/70 FF.

Det snedige er at jeg fremdeles er 80-85 cm under bysten, men jeg må altså ha strammere bånd, og det skal alle ha, i følge BH-damen min. Cm-mål er ikke noe særlig å ta utg.pkt i. Dessuten vider det seg ut, og hvis BH'en skal holde en stund skal man ha litt å gå på. Den skal være såpass stram under bysten at BH'en henger bare der, ikke over skuldrene. Jeg har fått MYE mindre vondt i skuldrene og plages mindre av stive skuldre, stiv nakke og hodepine etter at jeg fikk riktig BH.

Den skal sitte skikkelig inntil mellom puppene (mange har mellomrom der) og det skal ikke tyte noe som helst over cup-kanten. Evt overskuddsfett fra under armene skal dyttes inn i cupen.

Grattis med ny BH, Line! Det er en flott opplevelse, man får nye pupper! Jeg tror mange kunne spart seg en runde under kniven ved å ta en tur til en ordentlig BH-dame!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:25   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du kan jo godt måle selv. Under puppen.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:29   #31
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg hadde på meg en 85C da jeg kom inn i forretningen og gikk ut med en 85B. Prøvde litt forskjellige modeller i butikken og varierte litt mellom B og C-cup. Alt etter modell. Så jeg har klart å finne min egen størrelse helt selv.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:34   #32
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

Den skjønte jeg ikke. Jeg klarer da fint å måle stramt.

Jeg er litt sær etter flere år i England synes jeg norske undertøyforetninger har dårlig utvalg og jeg har hørt håreisende komentarer om hva som passer.

Sist jeg prøvde i Trondheim var kunnskapen så lav at jeg takket for meg og gikk til Lindex.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:38   #33
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg har fått mindre pupper av amming, var 75B før, no er jeg 75A. I følge den testen skal jeg ha str 75AA. Hva er det? Har aldri sett AA før.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:41   #34
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg har fått mindre pupper av amming, var 75B før, no er jeg 75A. I følge den testen skal jeg ha str 75AA. Hva er det? Har aldri sett AA før.

Det er en størrelse som ikke brukes mye i Norge. Det betyr at en standard Acup vil være litt for vid.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:41   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den skjønte jeg ikke. Jeg klarer da fint å måle stramt.

Fordi når jeg måler stramt under puppene får jeg et større cm-tall enn hva mine perfekte BH'er har. derfor tror jeg man skal la BH-damene måle og ikke måle selv. For det er nok litt forskjell på BH-centimetere og reelle centimetere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:44   #36
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er en størrelse som ikke brukes mye i Norge. Det betyr at en standard Acup vil være litt for vid.

Det var jo hyggelig...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:46   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det blir feil på meg i hvertfall. Den ville blitt for romslig om jeg brukte målebånd og ikke en dame med målebånd. Jeg ville i såfall tatt målebånd og trukket fra 10-15 cm for å få riktig str rundt.

Finnes det BH-er i 55, da?

Blir det ikke veldig valkete når BH-en sitter så stramt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:52   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Finnes det BH-er i 55, da?

Blir det ikke veldig valkete når BH-en sitter så stramt?

Nei. Og det lille som skulle være blir strålende kompensert for ved de flotteste puppene nord for Alexander Kiellandsplass.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:02   #39
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Jeg var 70 GG, så slanket jeg meg til en 75 F, så fjernet jeg et lite kg pupp, og nå tror jeg at jeg er sånn ca 75 c. Men i følge den bh-målelinken (takk!!) kan jeg muligens være en 70 D. Må hjem og måle meg en gang til, tror jeg. Har de to nederste målene, men har aldri kommet på å målet meg øverst.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:06   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig bh-størrelse?

Mine pupper har økt etter tre graviditeter og ammeperioder. Ikke i volum men i lengde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no