Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg deres adventsstake

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 13:09   #41
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Her er vår i år.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1833.JPG (64,2 KB, 28 visninger)
Filtype: jpg IMG_1834.JPG (84,8 KB, 59 visninger)
__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 13:20   #42
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Jeg har fire lilla kubbelys som står på et fat, med litt pynt rundt. Har også et par "vanlige" smijernstaker, mener litt lei dem nå, så de ligger nedi julepyntesken.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 13:26   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Jeg har røde lys i fordi det passer best her, lilla er ikke fint her inne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 13:53   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Jeg hadde akkurat 4 lilla lys igjen fra i fjor. hew:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 15:30   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vis meg deres adventsstake :)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så det er egentlig ikke en adventsstake, men en toarmet stake som man må kjøpe to av?

Stemmer, du kan bygge på med sett av 2 og 2. Jeg kommer nok til å bare ha den som adventsstake, Koselig med noe som bare er fremme til høytid De har laget fruktbolle også, med samme formen.

Jeg synes Georg Jensens adventstake er lekker, men som flere nevner, så er den etterhvert veldig vanlig i mange norske hjem, og jeg var på jakt etter noe liknende, men ikke heeelt samme (Hilsen Fru Jens Stoltenberg)

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 15:55   #46
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Vi har et hvitt lysfat med fire lilla kubbelys som står etter hverandre, med tall festet med knappenål på hvert lys.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 15:56   #47
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: vis meg deres adventsstake :)

Opprinnelig lagt inn av Botero, her.

ok, too much to learn!
Problemer for meg er at alt jule pint skal up i morgen, inkl. min flott fake juletree.. og da blir masse rød og grønn, og lilla passer ikke..
hvorfor så tydelige med juletree?? det er en tradisjon fra min hjemmeland og jeg trenger masse lys i den mørke tiden.

Da får du en fargerik advent, det kan også være fint! Men hvite lys er sikkert like greit, det høres ut som dere lager deres egne tradisjoner uansett.

JEg gjør som Nin, og i år ble det telys på et tinnbrett, ren desperasjon, jeg må finne meg en stake jeg liker snart. (Pun intended)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:11   #48
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har en med nisser jeg da. Mann og barn er veldig begeistret for den, selv synes jeg den er i overkant bondsk, og jeg ville mye heller hatt noe morsommere.

Det får knapt blitt morsommere.
Denne digget jeg. Er det mulig å få tak i den noe sted?

Jeg oppdaget at vi ikke hadde hvite lys, så jeg har hatt burgunderfarga lys i en knallrød stake. Det ser åndssvakt ut, men vi fikk nå brent litt på det første. Kjøper nye lys i morgen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:17   #49
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Denne har vi:

  Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:34   #50
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Det får knapt blitt morsommere.
Denne digget jeg. Er det mulig å få tak i den noe sted?

Jo, jeg synes for eksempel at en skinnegang rundt staken, med et lite tog som kjørte rundt og rundt ville vært morsommere. Så kunne togkonduktøren vært en amerikansk Cola-nisse som ropte HO HO HO i hver sving.

Jeg kjøpte denne på en interiørbutikk i Oslo, Gult heter sjappa. Jeg kjøpte den i 2002 eller deromkring. Så den er vel ikke veldig tilgjengelig, vil jeg tro. Men man vet jo aldri, det går an å ta en telefon og spørre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:26   #51
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

De har den på Glassgalleriet og Britts på Jekta.

Vet du om de har den i sølv i år? Jeg har sett den der tidligere år, men da hadde de bare gull.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:41   #52
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vis meg deres adventsstake :)

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Denne har vi:

Vi også

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:42   #53
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Vi har denne, Kubus, designet av Mogens Lassen i 1960. Brukes hele året.

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:44   #54
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Slik ble vår i det Herrens år 2008:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:17.
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 19:35   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Vet du om de har den i sølv i år? Jeg har sett den der tidligere år, men da hadde de bare gull.

Vi kjøpte vår, i sølv, på glassgalleriet.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 19:49   #56
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake



Denne har vi, med små lilla lys i adventstiden. Ønsker meg Georg Jensen sin.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:01   #57
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av På randen, her.

Vi har denne, Kubus, designet av Mogens Lassen i 1960. Brukes hele året.

Den har vi også. Arva den av mora mi, som syntes den ble litt ruvende. Her funker den fint.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:02   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Her er vår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:08   #59
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Vi har denne fra Black Design shop. Kjøpt for noen år siden men ser de har den fremdeles!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:39   #60
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg deres adventsstake

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Denne har vi:

Vi har også den, og det har vi hatt i ganske mange år.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no