Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-09, 19:34   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Jeg tenker litt på å få med familien på tur..
Mine foreldre er gamle og kan ikke gå i bakker. Vi andre er spreke, men vil jo naturligvis innrette oss litt etter dem i basisplassen. Men det kan jo være at vi drar litt rundt også uten dem. Vi andre er jeg og mann og tre barn i størrelse baby - 6 år.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:25   #2
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Kan anbefale Nuevas Palmeras på Alcuida. Da bor du på stranden i et nyoppusset hotel og med gangavstand til havna (ca 10 min å gå).
http://www.ving.no/sunwing/sunwingRe...6&itemid=15070

Tidspunkt, tja fra juni til september.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:36   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Alcudia ja og bo på sunwingsenteret som Line skriver. Vi bodde på Pincesa.
http://www.ving.no/sunwing/sunwingHo...elareaid=15070

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:37   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Her er temperaturoversikt:
http://www.ving.no/sunwing/sunwingPo...resort=Alcudia

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:10   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Signerer Line og Karamell. Ville bodd på Princesa, lav bygning og mye hyggeligere enn Nuevas Palmeras, synes jeg da. De ligger ved siden av hverandre, så avstanden til sentrum er lik. Strandpromenaden inn til byen er raka vegen, ingen bakker.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 23:15   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Vi har bodd på Vila Princesa på Sunwing på Alcudia. Jeg anbefaler Sunwing Alcudia på det sterkeste. Det er flatt og fint, men gratis er det ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 07:55   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Jeg synes juni er tidlig og september sent på Mallorca. Mye ustabilt vær. Nå i september har det regnet en del, og i juni er som regel ikke badetemperaturen den beste. Men nå liker jeg god varme og lunken sjø når vi er på ferie, da.

Sunwing sitt anlegg har jeg hørt mye bra om, men om du liker litt mindre hoteller så kan jeg anbefale Star Tours Orquidea Playa. Det ligger veldig fint til, med greie leiligheter, og drives av en veldig koselig norsk dame. Veldig god service. Da poden fikk utslett skaffet de lege til hotellet på 5 minutter, sent på ettermiddagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:05   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Sunwing Alcudia anbefales!!

Været på Mallorca kan som overalt ellers i Middelhavet være vekslende avhengig av sesong og år...men generellt sett er det bankers hva angår pent vær å reise fra midten av mai til midten av september. Vi var der 14 dager i begynnelsen av april en gang også, og hadde strålende sol fra skyfri og varm himmel i 14 dager...så...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:08   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Signerer Niobe der - august er kanskje beste tid å reise til Alcudia på.

Hva med Kreta da? Det er jo veldig barnevennlig og flott sesong helt fra slutten av april og ut septemer, mot midt i oktober. Mai, juni og tidlig september nok den aller beste tiden. Vi har vært mye i Rethymnon, der vi bor på Ibiscos Garden - fint for alle aldre, en herlig plass. Har selv en eldre far, så jeg vet litt om de begrensninger det kan innebære.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 16:16   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Takk takk! Ja vi vurderer ikke bare Mallorca altså, men jeg har så veldig lyst å reise dit for jeg har hørt at det skal være så ok!
Litt lei av kanariøyene...
Kreta, kanskje det?
Bare husker da meg og mannen var på Skiathos (uten barn) og opplevde det som et skikkelig kjedelig sted med veldig dårlig mat... Så området har liksom ikke vært i tankerekken.
Det må være greit å komme seg fra Kjevik, og helst ikke så uhorvelig lang reisetid.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:30   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Takk takk! Ja vi vurderer ikke bare Mallorca altså, men jeg har så veldig lyst å reise dit for jeg har hørt at det skal være så ok!
Litt lei av kanariøyene...
Kreta, kanskje det?
Bare husker da meg og mannen var på Skiathos (uten barn) og opplevde det som et skikkelig kjedelig sted med veldig dårlig mat... Så området har liksom ikke vært i tankerekken.
Det må være greit å komme seg fra Kjevik, og helst ikke så uhorvelig lang reisetid.

Mallorca er fint! Nydelig øy! Palma er en flott storby!

Kreta er den største øya i Hellas og man har kanskje av den grunnen ikke følelse av å være på en øy. Den er variert og den mest kommersielle og utbygde av alle greske øyer. Den har kort sagt noe for enhver smak. Trygt førstegangs Hellas-reisemål.

Om du spiste dårlig på Skiathos, så kan dere umulig ha gjort særlig research for å finne gode spisesteder. Nede ved havnen er det stort sett bare dårlige restauranter, men dere kunme f.eks. spist her:
The windmill restaurant

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 12:57   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Vi fant til slutt et sted nede ved en golfbane eller noe slikt som solgte pizza. Hovedproblemet mitt på slike turer er at jeg er vegeterianer, og tør jo ikke spise salat i frykt for mageonde, så da begrenses mulighetene endel.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:20   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Jeg kan i allefall gå god for salat/grønt på Kreta - har spist mye salat og grønt der nede, tomatene og agurkene de har er bare helt fantastiske, og med alle de gangene jeg har vært i Hellas, så har jeg ALDRI hatt problemer med magen!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 07:45   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Sjekk ut Puerto de Soller på Mallorca, koselig badeby med lokaltog og en liten tilleggsby (Soller) en liten togtur opp fra Havna. Utrolig koselig plass.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:06   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Sjekk ut Puerto de Soller på Mallorca, koselig badeby med lokaltog og en liten tilleggsby (Soller) en liten togtur opp fra Havna. Utrolig koselig plass.

Enig! Soller er kjempekoselig... Kanskje den hyggeligste plassen på hele øye. Synes også Illetas er veldig hyggelig med en veldig hyggelig liten strand...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:39   #16
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Var to uker på Rhodos i juni i fjor. (7. -21.juni) Hadde snitttemperatur på 28-30 grader og skyfri himmel hver dag. Et vennepar av oss var i Alcudia samtidig og hadde mye lavere temperaturer, to dager med regn og veldig ustabilt vær.
Før vi dro vurderte vi Mallorca, men hun som jobbet på Ving anbefalte oss Rhodos om man skulle reise så tidlig og være garantert badevær hver dag. Billigere ble det også.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:45   #17
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Vi har vært to gangen på Sunwing cala bona. Veldig flott og barnevenlig hotel og ett sjamerende område. Rundt havnen er det veldig koselig og spise. Vi har pleid og reise litt uti august. Da er tempraturen herlig, det er mindre folk og litt billiger en i juli.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:05   #18
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Synes både Sunwing i Side (Tyrkia) og Sunwing i Cala Bona (Mallorca) var bra, holder alikevel en knapp på Side beach, mye bedre service der..

Cala Bona var en sjarmerende plass selv om stranda ikke var noe å skryte av, men man trenger ikke ta bussen mer enn ca 5 min for å komme til DEN flotte stranda

I Tyrkia var stranda bare noen meter unna..

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:47   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mallorca, når best og dra? Og anbefalinger om sted?

Jeg regner med å reise tilbake til Mallorca en eller annen gang, da i august.

Vi har vært der to ganger. Første gangen var vi der to uker i månedsskiftet mai/juni. Fine temperaturer på land men alt for kaldt i vannet til at det ble særlig med bading. Noen regnskurer hadde vi og, men jeg har generelt en følelse av at Mallorca ikke er fullt like værsikkert som andre resiemål rundt Middelhavet. (Men det er stort sett fint der og.)

Vi har vært på Alcudia de gangene vi har vært på Mallorca. Veldig trygt og greit med små barn, men i mine øyne et utrolig kjedelig sted å reise til sånn ellers.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no