Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 13:55   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

JEG VISSTE IKKE AT DET VAR MAMMA MIA-ØYA!

Jeg visste bare om Xerxes.

Sorry trådkupping, Balanse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:11   #42
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?



Det er helt greit med kupping.men kan dere ikke bli enige om et felles reisemål også?
Hvis Tyrkia og Charter er uaktuelt kan vi vel ta det slottet? Eller dere blir med en tur til Sardinia? Det var virkelig helt fantastisk, barnevennlig, passe varmt og ikke det minste turistifisert.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:13   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Sardinia. I'm with. Kan vi droppe rumpetaskene? :traumatisert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:13   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Jeg skulle gjerne reist på ferie med flere til sommeren jeg altså, men det er et litt vanskelig tidspunkt siden Glitterbarnet begynner på skolen. Jeg regner med at vi finner noe i siste liten, evt. tar en ny tur til London.

Edit: Nå ser jeg at det ikke er du som reiser fra 29. juli.

Siden vi skal til USA og bruke en del penger på det, så tror jeg at vi heller må kaste oss med på noe hvis det er interessant og plass, så ikke ta så mye hensyn til oss.

Sardinia, Italia, Hellas (gjerne fastlandet) er steder jeg gjerne tar en tur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:14   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Øhja, jeg er bare med i teorien, sommerferie er da også kun et teoretisk begrep for meg. Men Sardinia hadde vært deilig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:19   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men Sardinia hadde vært deilig.

Kan jeg foreslå Hotell og Leiligheter Oasis, barnefamiliens favoritt? Jeg siterer:

Sitat:

Det finnes oppholdsrom, restaurant, bar og bassengbar samt en liten matbutikk og tennisbane. Det arrangeres dans og andre aktiviteter ved hotellbassenget flere kvelder i uken i høysesongen.

That's gotta be right up you alley, aC!

For å være mer seriøs: det finnes mange fine pensjonater og leiligheter på Sardinia, jeg tok et lite søk i fjor, mener jeg å huske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:20   #47
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hmpf.

Det var en blond svenske med hvit skjorte og stresset blikk som møtte oss da vi gikk av flyet. I Hellas.

Og alle på flyet skulle akkurat det samme. Med rumpetasker.

:vanskelig:


Hva skulle de med rumpetaskene, og hvorfor var det så vanskelig for deg?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:27   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hva skulle de med rumpetaskene, og hvorfor var det så vanskelig for deg?


Nei, si det. Det sa ikke fordommene mine noenting om.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:40   #49
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?



Lærlingen begynner også på skolen i år, så ferietidspunkt i sommer er før 1.august.
Sardinia er nok finest i juni. Det er flotte muligheter for bondegårdsferier, luksuscamping, pensjonater og hoteller.

Glitter, vi brukte nesten ikke penger på tur og opphold dit i sommer, i og med at vi fløy Ryanair. Sardinia er virkelig et godt alternativ for en hjemmesnekret hopp-på-tur.

Dragen, er det helt bestemt at det er nyåret for dere?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:46   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg reiser gjerne en uke på nyåret, med bare treåringen på slep.

Jeg befinner meg på Tenerife med min mor og to barn i februar.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:58   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Slott??? Jeg er MED!!!!

Angående pris så kan jeg nevne at en uke i svær luksusleilighet på rivieraen med 180 graders utsikt over havet og gedigent hageanlegg som deles av tre leiligheter - samt turen opp og ned med rutefly og leiebil i en uke koster akkurat litt mindre enn de billigste charterturene for fire personer.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:05   #52
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Dragen, er det helt bestemt at det er nyåret for dere?

Ingenting er bestemt, men det er på den tiden jeg kan ta husmorferie med bare ett barn på slep. Ellers er vi fem, og da snakker vi innenfor skoleferie, strenge budsjettrammer, og så videre.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:09   #53
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ingenting er bestemt, men det er på den tiden jeg kan ta husmorferie med bare ett barn på slep. Ellers er vi fem, og da snakker vi innenfor skoleferie, strenge budsjettrammer, og så videre.

Nettopp. Jeg må bare begynne å venne meg til mye av dette, jeg også. Kanskje smilefjesleiligheter på rivieraen er innenfor de snevre rammene?

Smilefjes, den skissen din hørtes akkurat ut som den perfekte ferien, du kan ikke bare dingle den foran meg uten å lenke?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:56   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.989
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Man skal ikke disse charter altfor mye når man reiser med små barn.

Jeg har hatt charter-skrekk tidligere. Men nå har vi vært på et par ultracharterferier med ungene. De har det som plommen i egget og klarer seg mye mer selv. Da blir det litt mer ferie for mor og far også. I går fikk ungene hvert sitt kort fra Lollo og Bernie. De var helt i fyr og flamme, og gleder seg enormt til å se dem igjen til sommeren.

Mannen min har vært enda mer charterskeptisk enn meg. Vi undersøkte en del før vi bestilte sommerens tur, men konkluderte med at skandinavisktalende barnepass/bamseklubb var verdt helt utrolig mye.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:06   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Jeg ser absolutt verdien i Bamseklubb og skandinaviske lekekamerater på tur, spesielt siden vi er en situasjon med få nære venner med barn på samme alder. Jeg er bare redd jeg ville hatt det veldig klaustrofobisk og det igjen ville gått utover feriene som helhet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:08   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.989
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser absolutt verdien i Bamseklubb og skandinaviske lekekamerater på tur, spesielt siden vi er en situasjon med få nære venner med barn på samme alder. Jeg er bare redd jeg ville hatt det veldig klaustrofobisk og det igjen ville gått utover feriene som helhet.

Jeg forstår deg veldig godt. Men så har jeg bare lært meg å feriere på en litt annen måte enn tidligere. Jeg får lest, slappet av og trent, og så får de store opplevelsene vente noen år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:23   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Nettopp. Jeg må bare begynne å venne meg til mye av dette, jeg også. Kanskje smilefjesleiligheter på rivieraen er innenfor de snevre rammene?

Smilefjes, den skissen din hørtes akkurat ut som den perfekte ferien, du kan ikke bare dingle den foran meg uten å lenke?

Ta en titt på dansommer.no
Søk rett på husnummer FCV045 for eksempel hvis vi er mange.
Eller FCA007 hvis man ikke er så mange.
Eller FCV073 hvis man vil ha noe rimeligere.
Så tar man rutefly til Nice og en natt på hotell der for å få det til å stemme med de billigste flydagene såvidt jeg husker.

Eller så kan jeg klare å finne en epost til der vi leide, det var en hel del rimeligere enn dette og der var det tre leiligheter, hvorav den ene var med ett soverom.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:38   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg forstår deg veldig godt. Men så har jeg bare lært meg å feriere på en litt annen måte enn tidligere. Jeg får lest, slappet av og trent, og så får de store opplevelsene vente noen år.

Der er vi og. Akkurat nå er feriene langt etter guttas behov. Men det viktigste er at det er barnebasseng og en lekeplass der. Vi leier alltid bil samme hvor vi er så vi får sett det vi ønsker likevel. (Den delen av ferien er det de voksnes ønsker som står først.) Da får gutta det de er opptatt av og vi får sett oss litt rundt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:01   #59
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ta en titt på dansommer.no
Søk rett på husnummer FCV045 for eksempel hvis vi er mange.
Eller FCA007 hvis man ikke er så mange.
Eller FCV073 hvis man vil ha noe rimeligere.
Så tar man rutefly til Nice og en natt på hotell der for å få det til å stemme med de billigste flydagene såvidt jeg husker.

Eller så kan jeg klare å finne en epost til der vi leide, det var en hel del rimeligere enn dette og der var det tre leiligheter, hvorav den ene var med ett soverom.

Åh, det så flott ut. Den første der kunne man jo vært 3 familier i, og jeg ligger gjerne litt i det bassenget.


Nice er en veldig billig flydestinasjon herfra også, ned i 498,- pr prs.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:52   #60
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Vi skal tilbake til Sunwing Kallithea. Aldri vært noe fan av pakkereiser selv, men når vi fikk barn så er det utrolig praktisk. Vi var på resorten 2 uker og gjorde helt vanlige ting som vi bruker å gjøre ellers. Leide bil, dro på oppdagelsesferder, var over hele Øya- Deltok ikke på noe Sunwing opplegg. Var en kveld og så på underholdning. Helt ok. Men ga ikke mersmak. Barneshow syntes både vi voksne og barna bare var døvt- Noen unger som sto og mima i finstasen. Litt på kanten egentlig.
Men men. Vi likte å bo i happy baby leilighet. Sende bagasje hjem fra hotellet, fin frokost, og vi følte på ingen måte at vi var på "opplegg".

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no