Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 11:33   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi (= Poden, min mor og meg) drar til Hurgada i januar, og jeg får veldig blandede beskjeder når jeg spør om vi bør vaksinere oss.

Noen mener at man bør satse på full pakke med Hepatitt A, Colera ,Polio, og Difteri- og tetanusvaksine. Mens andre sier at det er helt unødvendig, og at man bare må være flink med håndhygiene og kanskje starte på Imodium noen dager før avreise og fortsette med det mens man er der.

Noen som har erfaringer og kunnskap om dette?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:38   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Her ser du hva som er anbefalt.

Vi vaksinerte oss før Tunisia i fjor.
Uansett var det på tide å få påfyll av vaksinene for oss voksne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:56   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi var fullvaksinerte alle sammen, så vi tok ingen ekstra vaksiner da vi dro til Egypt. Jeg ville nok ha vaksinert meg uansett.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:58   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Jeg har lest de anbefalingene, men det er flere som råder i mot. Folk som har vært der, folk som reiser dit jevnlig, folk som har opplevd at barna ble sykere av vaksinen enn de ble uten og slikt.

Hvis det ikke er helt nødvendig med vaksinering ønsker jeg ikke å vaksinere, men jeg vet liksom så lite om det og vet ikke hvor viktig det er. Og må man ta alle vaskinene om man tar noen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:04   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Nei, da må du jo bare ta en avgjørelse selv da på bakgrunn av de opplysningene du har.
Selv synes jeg det er greit å vite at vi er vaksinerte og fikk vel egentlig et spark bak til å ta påfyll av vaksiner det var mer enn 10 år siden vi tok.
Ungene ble vel bare vaksinert mot Hepatitt A tror jeg. De andre er jo i vaksinasjonsprogrammet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:07   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi vaksinerte oss før Hurgada.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:10   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Åh, det hørtes deilig ut. FP-treff?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:27   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi vaksinerte oss ikke de gangene vi har vært i Egypt. Matforgiftning,diarè og slikt er vanlig dersom man spiser utenfor hotellets fasiliteter, men det gjør de aller færreste i Egypt.... Ta uansett med bakterieservietter og slikt...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:43   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Åh, det hørtes deilig ut. FP-treff?


JA! Kom dere også!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:45   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nei, da må du jo bare ta en avgjørelse selv da på bakgrunn av de opplysningene du har.
Selv synes jeg det er greit å vite at vi er vaksinerte og fikk vel egentlig et spark bak til å ta påfyll av vaksiner det var mer enn 10 år siden vi tok.
Ungene ble vel bare vaksinert mot Hepatitt A tror jeg. De andre er jo i vaksinasjonsprogrammet.

Jeg må lese litt mer tror jeg.
Jeg vet ikke helt hva jeg mener.

Kan vi i såfall ta vaksinene nå? Eller bør vi vente til nærmere avreise?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:47   #11
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

JA! Kom dere også!

Kanskje det passer for Dragen også, hun foreslo tur på nyåret.
Seriøst, jeg tar gjerne i mot reisedetaljer. Har vært litt fokusert på sommertur til Tyrkia, men jeg vet av erfaring at i jan/feb er jeg helt utsultet på sol og varme. Smilefjes fristet veldig med Egypt-rapporten sin tidligere i år.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:15   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Kanskje det passer for Dragen også, hun foreslo tur på nyåret.
Seriøst, jeg tar gjerne i mot reisedetaljer. Har vært litt fokusert på sommertur til Tyrkia, men jeg vet av erfaring at i jan/feb er jeg helt utsultet på sol og varme. Smilefjes fristet veldig med Egypt-rapporten sin tidligere i år.

Vi drar 14. januar (Fra Oslo) og blir en uke. Skal bo på Grand Hotel Hurgada. De har lekeplass og lekerom og bassenger og slikt.

Bestill tur dere også da!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:51   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Blondie skal vel også på den tiden - på mitt hotell.

Vi gjorde ikke noe ekstra ut av å dra annet enn å antibac'e lankene iblant. Hadde null problemer. De som spiste ukokt mat i Hurghada by ble dog syke. Det hadde de blitt uansett da mage/tarmbakterier ikke er noe man kan vaksinere seg mot såvidt jeg vet.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:00   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi reiser til Hurghada om drøyt 14 dager og vi har ikke tatt noen ekstra vaksiner nå. Mannen og jeg vaksinerte oss før vi dro på bryllupsreise til Den Dominikanske republikk. Vi regner uansett ikke med å være så veldig mye utenfor hotellet for å spise i og med at vi har All inclusive på hotellet.

Tenkte å starte på noe forebyggende for magen før vi reiser. Det minner meg på at jeg skulle tatt en tur innom apoteket.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:11   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Da jeg reiste til Hurghada tok jeg Hepatitt A+B, samt Dukoral.
Fikk internasjonalt vaksonasjonskort.

Alikevel ble jeg magesyk. Og vi bodde på 5 stjerners hotell og spiste kun der.
Spiste bare skikkelig varm mat.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:59   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vi vaksinerte oss ikke de gangene vi har vært i Egypt. Matforgiftning,diarè og slikt er vanlig dersom man spiser utenfor hotellets fasiliteter, men det gjør de aller færreste i Egypt.... Ta uansett med bakterieservietter og slikt...

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Da jeg reiste til Hurghada tok jeg Hepatitt A+B, samt Dukoral.
Fikk internasjonalt vaksonasjonskort.

Alikevel ble jeg magesyk. Og vi bodde på 5 stjerners hotell og spiste kun der.
Spiste bare skikkelig varm mat.

Kollegaen min kom hjem fra sin andre tur dit nå. Hele familien ble vaksinert i fjor høst, da de dro første gangen. Første gangen ble hele familien veldig syke av salmonella( eldstesønnen fortsatte tre uker etter at de var kommet hjem). I år hadde også alle fire vært syke, men ikke så ille. De bodde på all-inclusive, og spiste bare der og var veldig nøye på håndvask Bakteriefloraen er helt annerledes der enn her, så veldig mange blir syke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 16:58   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kollegaen min kom hjem fra sin andre tur dit nå. Hele familien ble vaksinert i fjor høst, da de dro første gangen. Første gangen ble hele familien veldig syke av salmonella( eldstesønnen fortsatte tre uker etter at de var kommet hjem). I år hadde også alle fire vært syke, men ikke så ille. De bodde på all-inclusive, og spiste bare der og var veldig nøye på håndvask Bakteriefloraen er helt annerledes der enn her, så veldig mange blir syke.

Var forøvrig all-inclusive vi også bodde på.
Brukte Antibac flittig, men ble alikevel syk.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 17:06   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Det er vel ingen av anbefalte vaksiner som er mot diare og magesyke?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 17:09   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Du kan fint vaksinere deg alt nå, hvis du velger det. Hepatitt er uansett en vaksine som skal tas inntil tre ganger med et visst mellomrom imellom hver gang.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 17:16   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Jeg ville absolutt tatt Hep A vaksine. Det har vi gjort hele familien når vi har reist til Midt-Østen og andre steder i verden. Jeg kjenner faktisk til en person som fikk HepA etter å ha spist hotellmat i Hurghada. Personen var uvaksinert. Polio/DT/Tetanus er barn ofte dekket av, men det er greit å få påfyllingsdose til voksne. Dukoral har vi tatt da dette ble anbefalt tidligere.

Vi har opplevd matforgiftning i Egypt. Vi har spist på mange lurvete steder, men det var da vi var på fint hotell på badested at matforgiftningen kom.. sikkert fordi man da tror man er sikker og ikke er så pinlig nøye som på lurvete steder hvor man får duemiddager til en knapp tier.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no