Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 17:22   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er vel ingen av anbefalte vaksiner som er mot diare og magesyke?

Sitat:

Dukoral gir en viss beskyttelse mot turistdiare.Det andre vel så viktig tiltak,nemlig hva man spiser og drikker.Dette er omtalt annet sted på DOL.Vaksinen er en drikke vaksine og skal tas med en ukes mellomrom.Bør kunne få dette over telefonen hos legen din.
– Niels Erik Landmark, Lege

Fra Doktoronline

Sitat:

Dukoral er en vaksine mot kolera og turistdiaré (sistnevnte også kjent som Montezumas hevn). Den er en drikkevaksine som drikkes blandet med vann og en smakstilsatt bruseblanding i to doser over en tidsperiode (én dose ved oppfrisking) et par uker før man drar til et risikoområde.
Dukoral blir ofte brukt av ryggsekkturister og personer som besøker steder med høy risiko for infeksjon av kolera, men den garanterer ikke full immunitet mot sykdommen. På samme måte kan vaksinen beskytte mot vanlig turistdiaré som kan oppstå ved utenlandsreiser, men heller ikke da med full garanti for immunitet. Hygieniske forhåndsregler i forbindelse med mat og drikke må derfor likevel tas i risikoområder. Vaksinen gir beskyttelse i 3-6 måneder.

Fra wikipedia


Så den skal da ifølge disse to stedene gi en viss beskyttelse mot magesyke og turistdiarè.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 17:26   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Ok.
Men den står ikke på lista over anbefalte vaksiner fra folkehelseinstituttet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 18:16   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Dukoral er ikke lenger anbefalt, siden den ikke har vist særlig effekt. Jeg har alltid tatt den, da. Tro flytter fjell.

Kirsebær, jeg håper virkelig ikke du har tenkt å tygge Imodium i ukesvis? Idoform, i tilfelle?

Ellers er hepatittvaksine vel helt urelatert til mageproblemer, og jeg tror egentlig ikke du kan håndhygiene deg 100 % fra det heller. Jeg hadde ikke reist dit med barn uten hepatittvaksine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:52   #24
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi voksne er (så og si) fullvaksinerte så har ikke tatt noe ekstra før vi har dratt til Egypt. Ungene følger vaksinasjonsprogrammet og har fått Hep A + B i tillegg. Så da har de vært godt dekket opp også.

Første gang vi var i Egypt tok vi Dukoral også, men nå i år tok vi ikke siden den ikke lenger skal brukes mot turistdiaré.

Vi sørger alltid for å være godt vaksinert før vi reiser ut på tur, både voksne og barn.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:56   #25
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Vi dro på restplasstur til Egypt på en dags varsel, så vi tok ingen vaksiner. Det gikk veldig fint. Men jeg lurer på om vi hadde en av Hepatittvaksinene fra før av, i hvert fall hadde jeg det.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:19   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kirsebær, jeg håper virkelig ikke du har tenkt å tygge Imodium i ukesvis? Idoform, i tilfelle?

.

Siden du sier det på den måten har jeg selvsagt ikke tenkt å tygge Imodium. Jeg tror jeg velger meg Idoform. :smart:


Etter samtale med Exbo er det i hvertfall uatuelt at jeg får ta med meg Poden noe sted uten å følge anbefalt vaksineprogram, så da blir det vaksiner.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:25   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Smarte Bæret, og smarte Exbo.

(Imodium gir full stopp i tarmfunksjonen.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:38   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise til Egypt (Hurgada). Vaksinering?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... og smarte Exbo.

Øhy! Det er nå du skal si, med litt sånn bitchy stemme:
"Herlighet! Han blander seg jo oppi alt også da! Hvis min ex hadde sagt sånn så hadde jeg i hvertfall ikke vaksinert ungen. Banna bein!"

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no