Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 18:04   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Kjøpte det vi trodde var kransekakedeig i Sverige forrige uke, men nå når jeg står og skal lage mine første Sarah Bernhards innser jeg jo at dette ser mer ut som, og smaker mer som marsipan

Det står "mandelmasse" på pakken, og den sto ved siden av "marsipan" (dermed antok vi at det var forskjell). Såh, ut å kjøpe kransekakedeig i morgen - men hva gjør jeg med mandelmasse? "Perfekt for dessert, kakor og konfekt" står det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:12   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Trodde det var det samme som kranskekakedeig jeg

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:17   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Mandelmasse er kjempegodt! Svenskene bruker det inni fastelavnsbollene, i stedet for syltetøy. (Heter Semlor og er driiitgodt!) Ellers kan du vel bruke den omtrent på samme måte som makronfyll, tenker jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:22   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Mandelmasse er kjempegodt! Svenskene bruker det inni fastelavnsbollene, i stedet for syltetøy. (Heter Semlor og er driiitgodt!) Ellers kan du vel bruke den omtrent på samme måte som makronfyll, tenker jeg.

...og hvordan bruker jeg makronfyll?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:23   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Fyrstekake, inni kringler/boller/horn, f.eks.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:24   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Lag skillingsboller, kjevle mandelmassen tynt og legg på før du ruller sammen. Kjempegodt! Har lært det av min svenske mann.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:29   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Isj boller og marsipan? Naah. Kan jeg ikke dyppe den i sjokolade og bruke som vanlig marsipan?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:32   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Ikke si isj! Det ER kjempegodt!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:16   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Ikke si isj! Det ER kjempegodt!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:28   #10
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Mandelmasse er kjempegodt! Svenskene bruker det inni fastelavnsbollene, i stedet for syltetøy. (Heter Semlor og er driiitgodt!) Ellers kan du vel bruke den omtrent på samme måte som makronfyll, tenker jeg.

Ja savner semlor

Har desverre ikke noen råd, men er litt misunnelig på at du får tak i mandelmasse.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:25   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det vi har kjøpt? Mandelmasse?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Har desverre ikke noen råd, men er litt misunnelig på at du får tak i mandelmasse.

Hadde jeg ikke åpnet - og nesten stekt den - skulle jeg gjerne sendt den til deg . Ser jo ikke ut som jeg får brukt den.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no