Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-18, 20:50   #421
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå må dere slappe av litt, Nettavisen er tabloid, men ikke fake News. Det er ikke automatisk tull og tøyd fordi det er Nettavisen, de dekker nyheter på lik linje med andre.

Nei, de dekker ikke nyheter på lik linje med andre. De skriver ofte ting som ikke er etterrettelige. De har en klar profil som er helt sammenlignbar med Fox news og er helt sammenlignbare med dem.

Så nå vet du det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 20:56   #422
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, de dekker ikke nyheter på lik linje med andre. De skriver ofte ting som ikke er etterrettelige. De har en klar profil som er helt sammenlignbar med Fox news og er helt sammenlignbare med dem.

Så nå vet du det.

Eksempler? Legg av deg den nedlatende tonen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:02   #423
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Glem det med eksempler, det finner man sikkert, som i andre aviser. Men hvis du har statistikk på at de har flere saker eller er felt flere ganger i PFU er jo et pekepinn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:05   #424
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Eksempler? Legg av deg den nedlatende tonen.

Når du starter med å si at andre skal slappe av litt så legger du an tonen. Du må tåle litt tilbake.

Dessuten trenger jeg ikke å komme med eksempler. Du tror jo åpenbart ikke på kildekritikk. Men ok jeg kan komme med et:
Giskesaken, har du hørt om den? De kom med en feilversjon av varslersakene for å gi diskreditere varslerne.

Men de har vært felt av PFU på en rekke saker. Ikke vanskelig å finne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:14   #425
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Glem det med eksempler, det finner man sikkert, som i andre aviser. Men hvis du har statistikk på at de har flere saker eller er felt flere ganger i PFU er jo et pekepinn.

Nettavisen får jo mye kritikk for å være useriøse. Blant annet nå nylig kritisert for hvordan de skrev om MDG-Lan og skrev så spekulativt om henne at de ble ansett for å være med på å hausse opp hatet mot henne på nett.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:21   #426
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Tåler det meste, men du hadde nå uansett en nedlatende setning. Å be folk slappe av litt etter unyanserte skrik og harselering om at man ikke kan tro noe fra Nettavisen er innafor. Internt notat om Giskesaken er vel ikke avklarte, er det vel? Jeg leste om MDG Lan, at en avis får kritikk i enkelte saker er vel ikke ensbetydende med at hele avisen og alle artikler er fake news og uetterrettelig?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:26   #427
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nettavisen er etter min mening ingen avis. Jeg klarer ikke å ta noe der seriøst.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:35   #428
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nettavisen er etter min mening ingen avis. Jeg klarer ikke å ta noe der seriøst.

Det blir jo bare tullete. De formidler nyhetsstoff som alle andre. Men de er tabloide og ikke sørlig dyptpløyende. Men å ikke tro på noe som står der er tullete. P

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:36   #429
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg tror nettavisen kjører på som de gjør for å stille AP i et dårlig lys. Ikke for å diskredittere varslerne.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:36   #430
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Men hva vil du ha, Lykken? En offisiell rangering av avisers seriøsitet? Det er en bred oppfatning om at Nettavisen er en entertainment-type nettavis, som blir oppfattet som, tja, det motsatte av en tungvekter-aktør. De får ofte kritikk (hvor MDG var eksempel på en fersk sak). Det kan godt være at det finnes en rangering, hvem vet.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:41   #431
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men hva vil du ha, Lykken? En offisiell rangering av avisers seriøsitet? Det er en bred oppfatning om at Nettavisen er en entertainment-type nettavis, som blir oppfattet som, tja, det motsatte av en tungvekter-aktør. De får ofte kritikk (hvor MDG var eksempel på en fersk sak). Det kan godt være at det finnes en rangering, hvem vet.

Ja, er ikke uenig i det du sier. Men litt edruelighet, det er et stykke fram til å ikke kunnet tro på noe av det de formidler.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 05-01-18 kl 22:42.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:59   #432
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg tar heller ikke nettavisen seriøst som informasjonskilde, og tar ting jeg leser der med en klype salt, på samme måte som Se og Hør. Jeg ble derfor litt da jeg leste varslingene i "notatet", særlig med tanke på alle historiene jeg har hørt om Giske fra før, og reaksjonen fra partilederen, Tajik og andre. Jeg tenkte at det nok trolig er litt mer enn det som kommer fram akkurat der, og valgte å vente med å konkludere til jeg så det samme fra litt mer seriøse kilder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:08   #433
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nå er det en Høyepolitiker som har stått frem med at hun har blitt trakassert. Jane Meyer.

Jeg blir forundret over at nesten hele kommentarfeltet synes at "dette går for langt", "alle har da opplevd slikt og det er jo bare si fra der og da ...".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:29   #434
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg har aldri tenkt over, eller vurdert det dithen at Nettavisen er så mye mindre troverdig enn andre riksmedier - så ja, på det grunnlaget så antar jeg at det de skriver har en viss sannhet i seg. Når det tydeligvis er en gjengs oppfatning av at "ingen tror vel på Nettavisen", så er jeg tydeligvis utenfor den engere krets som har fått med seg at det nærmest er uhørt å referere til denne.

Notatet er således fortsatt gjenstand for diskusjon om hvem, hvordan og hvorfor, og selv om dette notatet er en nedtonet versjon, står jeg inne for at jeg tenker at selve hendelsene ikke virker like graverende som medias trykk skulle tilsi. Mengden og antallet ja, og også det at man bruker posisjon til å trakassere andre - selvsagt. Men, jeg er ikke mer komplisert enn at når Tadjik skriver på FB at juristen i henne er rystet, så tenkte jeg mer alvorlige borderline LOVbrudd.

Det sagt så synes jeg varsleren som står frem er ei tøff dame, med en agenda som virker troverdig og sunn (om enn politisk, som hun sier selv). Det koster litt å stå rakrygget frem i det klimaet som er nå, og jeg tenker at det at hun fortsatt er aktiv i AP, er et absolutt pre for partiet. Hun sier også at hun har blitt møtt på en svært god måte, og det synes jeg også er godt å høre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:42   #435
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er på Anne Holt sitt lag når det gjelder å "blande" "intern maktkamp" og varsling (sitert fra hennes facebook-innlegg den 22. desember, egen understreking):

Sitat:

Det går raskt, dette, så raskt at mange ikke helt henger med. Slik sett er Arbeiderpartiets agering de siste ukene et illustrerende eksempel. Ledelsen der har gjentatte ganger advart mot ”å bruke historier i intern maktkamp”.

Det er som om man får lyst til å grine. Eller kanskje heller ringe. For å forklare; langsomt og veldig tydelig: Maktkamp hører politikken til. Det har det alltid gjort, og det vil det alltid gjøre. Den eneste forskjellen mellom sommeren 2017 og jula 2017 er at et element i menneskelig adferd er løftet ut av diskresjonens lumre brønn og over i arsenalet for lovlige våpen. Uanstendighet på det seksuelle området er ikke lenger beskyttet. Selvsagt vil den slags bli brukt i ”intern maktkamp”. Det skulle da blott mankere. Det er jo nettopp kvintessensen i hele metoo-kampanjen: Oppfør deg anstendig mot meg. Om du ikke gjør det, får det konsekvenser. Det ser pinadø ut som om vi har kommet helt dit.

Gratulerer, menneskeheten.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:43   #436
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Billa: Hva tenker du om at Nettavisen presenterer en meget vektet versjon av varslene, uten å sjekke med dem først? Helt Ok?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:44   #437
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg blir forundret over at nesten hele kommentarfeltet synes at "dette går for langt", "alle har da opplevd slikt og det er jo bare si fra der og da ...".

Jeg blir så irritert av å lese sånne kommentarer, og igjen må jeg sitere Anne Holt på facebook:

Sitat:

Fem gode råd for dem som prøver å følge med i våre hjemlige #metoo-affærer og deretter oppfører seg en tanke inkontinent på nettet:

1 Ikke tro at det er lett å være varsler. Spør noen av dem som har varslet tidligere. Spør Robin Schaefer, for eksempel. Eller enda bedre: Spør deg selv om hvorfor du ikke har tatt affære når du har sett eller opplevd noe dypt urettferdig på arbeidsplassen, i organisasjonslivet eller vennekretsen. Svaret bør være høyst oppklarende.

2 Ikke tro på alt du leser i avisen. Tro i hvert fall ikke på alt du leser i Nettavisen. Og hva du enn gjør: Tro ALDRI på opplysninger som surrer rundt på nettet uten annen forankring enn at de stadig blir gjentatt.

3 Ikke kom med alt det der ”hu der er altfor støgg/tjukk/fæl/(fyll inn negative adjektiv om utseende og framtoning) til å ha vært utsatt for noen tilnærming”. Det avslører deg så veldig. Det viser at du null vet om makt, og enda mindre om sex og kjærlighet. Jeg gjentar: Ikke skriv sånt. Det er deg det er pinlig for.

4 Ikke forveksle ordet ”anonym” med ”ukjent for offentligheten”. Å bli angrepet av anonyme, altså folk du ikke aner hvem er, kan være urettferdig og svært vanskelig. Dersom den anklagede både kjenner til hvem anklagene kommer fra og hva de dreier seg om, er ikke vedkommende utsatt for anonyme angrep.

5 Ikke tro at det å ta stilling i en sak utelukker empati for begge parter. Tvert imot: Empati for mennesker i hardt vær, uforskyldt eller egenpåført, er en god egenskap. Prøv å ha det i mente når du sitter der, særlig på nattetid, over tastaturet.

Hilsen en som fra fem til åtte i morges forleste seg på sosiale medier og kommentarfelt.
God helg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:47   #438
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Og så må jeg avslutte med å si meg enig i det hun sier i dag om at Giske-saken bør avsluttes nå, ikke minst for Giskes egen skyld og så må noen ta vare på Giske og familien hans. Jeg begynte å følge Anne Holt i kveld, veldig kjekt med noen som klarer å formulere det jeg ikke klarer å artikulere selv.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 22:57   #439
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Billa: Hva tenker du om at Nettavisen presenterer en meget vektet versjon av varslene, uten å sjekke med dem først? Helt Ok?

Nei, jeg synes ikke det er greit hvis Nettavisen har redigert notatet for å fremstille hendelsene som mindre graverende enn det de var.

De referer til egne anonyme kilder i AP som bekrefter notatet, men i hvilken grad dette stemmer, hvem vet? Varslerne er vel anonyme etter eget ønske, og jeg regner ikke med at alle redaksjoner vet hvem disse er. Men, hvis Nettavisen vet hvem det dreier seg om, så er jeg enig i at de kunne muliggjort en uttalelse i forhold til deres opplevelse av sakene de omtaler.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 23:03   #440
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Varslerne har ikke gitt sine historier til media, de har gitt dem til partiet som de selv har vært engasjert i, og hvor vedkommende som har begått det de har varslet om hører til. Det er skikkelig uredelig av Nettavisen å publisere dette uten samtykke, uansett versjon, spør du meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no