Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 21:29   #41
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Håper den var i ull, så han ikke ble kald og forkjølet.

(Ja, bodyen altså. )

Som den perfekte mor jeg er hadde jeg selvsagt med to i bytte.

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:33   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Betryggende å høre.

Mannen var våt på venstre skulder og bryst da vi så den. Jeg er utrolig lettrørt og sippete.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:43   #43
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Får bare melde meg inn i klubben over P&P fàn.

Har lest boka, sett serien to ganger og sett filmen.

Og tror nok jeg kommer til å kjøpe serien. Bare det at Colin Firth spiller Mr. Darcy er jo verdt pengene

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:26   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Ny tilståelse: Jeg så filmen i går kveld.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:55   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Ny tilståelse: Jeg så filmen i går kveld.



Fordi du følte at du måtte eller fordi du hadde lyst?

Var den fin? Var den kjedelig?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:15   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Fordi du følte at du måtte eller fordi du hadde lyst?

Var den fin? Var den kjedelig?

Følte nok et slags press, ja.

Jeg føler definitivt ikke for å lese boka akkurat nå, og da var det jo en lettere løsning å bruke to timer av kvelden (Jeg trente den første timen, her er det snakk om å være effektiv. ) på å bli mettet av hurtigversjonen. Fin? Kjedelig? Tja, jeg er allergisk mot alt som heter kostymeball med tilhørende romanser. Denne var ikke den verste jeg har sett. Jeg klarte helt fint å komme meg igjennom, liksom. Men den kommer ikke til å bli stående som en av mine favoritter, nei.

Men, Kirsebær, når jeg kom meg igjennom uten å føle alt for stor lyst til å skru av, klarer du det sikkert du også. God fornøyelse!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:16   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Litt overivrig.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:24   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Jeg liker romantiske og klisne filmer innimellom jeg, så jeg tror nok jeg skal takle det fint Selv om jeg er litt skeptisk...

Regner med jeg skal se den i helga.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:42   #49
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Buhuuu! Og VRÆÆÆÆL!

Er ikke lenger Mr.Darcy jomfru!!!
Serien var fantastisk! Mrs.Bennet et kapittel for seg selv..

Og Mr.Darcy?




Det er hva jeg virkelig kaller MANN!!!♥♥♥♥♥

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:12   #50
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

For en natt!!

Har drømt masse rart om både Mr.Darcy, Mr.Collins , Lady Catherine og Hill! Mest om Hill faktisk, og det skjønner jeg ikke. Hun var jo bare en hushjelp, og hadde ikke så mange scenene i filmen! Men uansett drømte jeg at hun var naboen min, og hun fortalte meg ganske mye rart om familien Bennet..

Pride and prejudice har virkelig gått meg til hodet...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:20   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Pride and prejudice har virkelig gått meg til hodet...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:28   #52
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Jeg har aldri hørt om boka, jeg har aldri hørt om serien og jeg har aldri hørt om filmen. Før nå...

Er det en sånn jenteklisseting, eller noe jeg også bør få med meg? Hvis jeg for eksempel skal begynne med boka sånn som dere sier, er den like spennende som Hardyguttene eller like morsom som en Donaldpocket?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:36   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Er det en sånn jenteklisseting, eller noe jeg også bør få med meg? Hvis jeg for eksempel skal begynne med boka sånn som dere sier, er den like spennende som Hardyguttene eller like morsom som en Donaldpocket?

Hvis man absolutt hater alt som ligner romantiske komedier, så er kanskje ikke Jane Austen helt tingen. Hun er jo liksom bestemoren til hele genren. Men hun er smart og spydig og sarkastisk, observant i forhold til mennesker, og veldig vittig, så noen ren jenteklissegreie er det ikke. Og Pride and Prejudice er den beste boken hennes (synes jeg, da). Mannen min likte boken og kjøpte TV-serien til meg (jeg regner med at han har tenkt å se den ved anledning); han liker ofte romantiske komedier også, da, men han har veldig liten toleranse for kjedelige og/eller tåpelige bøker og filmer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:41   #54
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man absolutt hater alt som ligner romantiske komedier, så er kanskje ikke Jane Austen helt tingen. Hun er jo liksom bestemoren til hele genren. Men hun er smart og spydig og sarkastisk, observant i forhold til mennesker, og veldig vittig, så noen ren jenteklissegreie er det ikke. Og Pride and Prejudice er den beste boken hennes (synes jeg, da). Mannen min likte boken og kjøpte TV-serien til meg (jeg regner med at han har tenkt å se den ved anledning); han liker ofte romantiske komedier også, da, men han har veldig liten toleranse for kjedelige og/eller tåpelige bøker og filmer.

Min mann løftet hodet opp fra FHM noen ganger i går, og ble til slutt så fasinert, at han faktisk la FHM fra seg...
Dessverre har han kaffe-kveld med gutta på onsdagene, så han måtte reise...
Måtte egentlig nesten sparke ham ut, og jeg truet med å fortelle kameratene hans at han ikke kunne komme, fordi han så på P&P... Så fikk jeg heldigvis kvelden for meg selv, likevel!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:43   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Pride and Prejudice er en av de vittigste og mest intelligente bøkene jeg vet om. Romantikken og de fine kjolene er bare en bonus.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:43   #56
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Mannen min så også filmen. Vet ikke om det var pga filmen eller for å være sammen med meg. Jeg liker å tro det siste.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:45   #57
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Pride and Prejudice er en av de vittigste og mest intelligente bøkene jeg vet om.

Jeg vil tro det sier sitt om meg når jeg sier jeg ikke engang vil lese den?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:45   #58
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Jeg må kanskje se den igjen allerede i dag..?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no