Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-15, 19:43   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Er det ikke svinaktig dyrt med ferge fra Bodø til Lofoten? Hvis dette skal være en budsjettferie så høres det ut som gratis tog kombinert med egen bil nordover er det rimeligste. Og så strake veien nordover fra Fauske.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 20:51   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det ikke svinaktig dyrt med ferge fra Bodø til Lofoten?

Jo, det hadde jeg glemt. 1147 kr for en bil, to voksne og to barn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:34   #43
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Vi tar denne turen hver sommer og velger alltid alternativ 1. Men da med rabattavtaler som reduserer utgiftene til leiebil en god del. Det kan være verdt å sjekke ut aktuelle rabatter, f.eks. gir OBOS-medlemskap god avis-rabatt, og mange arbeidsgivere har avtaler med ulike leiebilselskap.

Men, å leie bil fra Bardufoss er ganske dyrt. Det kan være lurt å sjekke priser for Tromsø istedet, både på fly og leiebil. Det er bare 30 min lengre kjøretid ca, men kan være mye penger å spare.

Vi velger alternativ en for å bruke færrest mulig feriedager til kjøring, vi vil mye heller ha god tid på selve feriedestinasjoner

Noen år har mannen kjørt fra Oslo mens jeg og barna har tatt fly. Da drar han et-to døgn før oss og plukker oss på flyplassen på Bardufoss, før vi kjører sammen siste strekket til Senja. Samme på tilbaketuren. Han er glad i å kjøre og gjør det gjerne alene, men det er jo slitsomt og så må da han bruke ekstra ferie på reisen. Så det føles ikke alltid verdt pengene man sparer på leiebil.

Senja er flott da, gled dere til å feriere der!

__________________
Lesehesten 03 og Sportyturbo 06
Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-15, 21:44   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Tar man tog heller enn fly, sparer man miljøet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 00:22   #45
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Tar man tog heller enn fly, sparer man miljøet.

Flyet går vel uansett, det skal mange togglade til for at flyet blir kansellert.

Jeg kunne godt tenkte meg en ferie i nord, men orker ikke å kjøre så langt. Når barna ikke vil bli med oss lengre skal vi loffe i nord en hel sommer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 09:28   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Flyet går vel uansett, det skal mange togglade til for at flyet blir kansellert.

Hvis færre kjøper flybilletter blir det færre avganger. Jeg synes det ville være en god ting hvis flere brukte tog framfor fly.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 09:29   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Vi heller mot tog. Hadde vært kjekt å endelig komme oss oppover der. Sist jeg og mannen var der var eldstemann 2,5 år. Han har vært med bestemoren 2 ganger etter det og mellomste var med i år også. Men skulle gjerne dratt til alle sammen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 09:34   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Hvis dere velger tog: Det er lurt å være veldig tidlig ute med å bestille sovekupé eller plassbillett. Da jeg skulle bestille sovekupé én måned før avgang, var alt booket for lengst. Det var bare noen få ledige sitteplasser faktisk. Vi tok dagtoget til Trondheim (der er det familie-/lekevogn uten at det tilbudet er veldig mye å skryte av) og nattoget til Bodø.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 09-11-15 kl 09:51.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 09:47   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvis dere velger tog: Det er lurt å være veldig tidlig ute med å bestille sovekupé eller plassbillett. Da jeg skulle bestille sovekupé én måned før avgang, var alt booket for lengst. Det var bare noen få ledige sitteplasser faktisk. Vi tog dagtoget til Trondheim (der er det familie-/lekevogn uten at det tilbudet er veldig mye å skryte av) og nattoget til Bodø.

Er det jeg tenker ja. Prøver å få landa datoer og plan i januar.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 10:26   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Vi hadde kjørt. Første strekk til Trondheim, andre til Bodø, tredje til Senja. Vi trives med bilturer og tar litt stopp her og der. Du kan jo planlegge inn noen aktiviteter underveis.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 10:30   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi hadde kjørt. Første strekk til Trondheim, andre til Bodø, tredje til Senja. Vi trives med bilturer og tar litt stopp her og der. Du kan jo planlegge inn noen aktiviteter underveis.

Etter helgas dagstur til Gran (halvannen time hver vei) er jeg enda mindre lysten på å kjøre bil hele veien. For noen unger jeg har.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 10:34   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Etter helgas dagstur til Gran (halvannen time hver vei) er jeg enda mindre lysten på å kjøre bil hele veien. For noen unger jeg har.

Mange ganger tenker jeg at hvis jeg måtte sittet i et baksete med to andre, så hadde jeg også blitt ugrei på biltur. Jeg tror det redder oss fra en del at det er sete ledig mellom våre to...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 10:36   #53
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mange ganger tenker jeg at hvis jeg måtte sittet i et baksete med to andre, så hadde jeg også blitt ugrei på biltur. Jeg tror det redder oss fra en del at det er sete ledig mellom våre to...

Mhm, her ligger nok roten til mye av trøbbelet. Vi har en Volvo XC90, så en kan sitte bakerst og vi kan fortsatt ha plass til bagasjen, men da går kranglinga mest på hvem som skal få sitte bakerst. :aldri fred å få:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 11:05   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Jeg ville gått for alternativ to med denne familien. Å ta tog sammen trives alle med. Det jeg kan synes er mye styr med tog er bytter i Oslo, men for dere blir det bytte i Trondheim og bagasjemessig er det mye enklere.

Jeg kunne også valgt alternativ 3 hvis jeg hadde sluppet å kjøre.

Ungene våre er vant til bilturer på 12 timer i strekk, men de elsker tog og den friheten som er ombord der vs bil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 13:07   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi hadde kjørt. Første strekk til Trondheim, andre til Bodø, tredje til Senja. Vi trives med bilturer og tar litt stopp her og der. Du kan jo planlegge inn noen aktiviteter underveis.

Bodø er omvei/avstikker fra E6 dersom man skal rett nordover. Fauske er knutepunktet for trafikk. Der kan man gå av toget og fortsette med Nord-Norge-Ekspressen (buss).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:16   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde gått for togløsningen for enten alle, eller en med barna siden dere sparer såpass på det og det er en ålreit reiseform for ungene. Du kan jo lage en tur av det hele, med ulike stopp med litt overnatting underveis? Det er mye fint å se på den strekningen.

Tog bli dessverre ganske dyrt om det legges inn lengre stopp underveis.
Man kan legge inn litt rom på togbytter på samme billett, men må ha ny billett ved for lang stopp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:44   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tog bli dessverre ganske dyrt om det legges inn lengre stopp underveis.
Man kan legge inn litt rom på togbytter på samme billett, men må ha ny billett ved for lang stopp.

Men nå hadde de jo tog gratis, så da er det jo mulig å gjøre det sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:45   #58
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tog bli dessverre ganske dyrt om det legges inn lengre stopp underveis.
Man kan legge inn litt rom på togbytter på samme billett, men må ha ny billett ved for lang stopp.

Dette betyr ikke noe for oss, annet enn hotellkostnaden. Toget blir tilnærmet gratis uansett (tror jeg må betale for plassreservasjon, type 90 kr).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:47   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Vi kjørte til Lofoten den sommeren vi hadde barn på 6 måneder, 6 år og 8 år. Det gikk over all forventning, selv om vi var utrolig skeptiske på forhånd. Vi hadde med egen overnatting på turen, så vi kunne somle så mye vi kunne. Det viktige for oss var å legge opp etappene slik at barna ikke ble lei.

Hurtigruta kunne jeg tenkt meg, men prisene er helt absurde.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 08:47   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tog bli dessverre ganske dyrt om det legges inn lengre stopp underveis.
Man kan legge inn litt rom på togbytter på samme billett, men må ha ny billett ved for lang stopp.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men nå hadde de jo tog gratis, så da er det jo mulig å gjøre det sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no