Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg alt om telting

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-15, 22:32   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Altså, det er jo veldig stor forskjell på å dra på campingferie med bil og å gå ut i skogen eller ta en øytur. Om dere skal på tur med bil, tar dere selvsagt med pute, da ville jeg hatt med luftmadrass også. Men jeg har ikke egentlig inntrykk av at det var planen?

En kompis av meg hadde alltid med pute på fjellturer/teltturer.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:33   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Altså, det er jo veldig stor forskjell på å dra på campingferie med bil og å gå ut i skogen eller ta en øytur. Om dere skal på tur med bil, tar dere selvsagt med pute, da ville jeg hatt med luftmadrass også. Men jeg har ikke egentlig inntrykk av at det var planen?

Nei, planen var sekk, fiskestang (Hiawatas den også. Hvordan fikk jeg et sånt barn?), primus og telt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:35   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

En kompis av meg hadde alltid med pute på fjellturer/teltturer.

Ja, det er jo ikke umulig, men min erfaring er som sagt at det blir enormt å bære som det er. Om man faktisk tenker kose seg litt og ikke skal leve på sånn tørr turmat.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:36   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det er jo ikke umulig, men min erfaring er som sagt at det blir enormt å bære som det er. Om man faktisk tenker kose seg litt og ikke skal leve på sånn tørr turmat.

Det kommer helt an på størrelsen på sekken det.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:39   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det kommer helt an på størrelsen på sekken det.


Vi har vært totalt overfylt når vi har gått, vi snakker mye mer enn å fylle sekken for å si det sånn, når man har med barn som bærer begrenset selv. Det er jo lettere når barna blir eldre selvsagt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:40   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Vil dere ha med et par unger til?

Jeg vil heller ikke sove i telt, selv om ungene gjerne vil. Jeg tror ikke de innser at det er verken strøm eller Internett på telttur.

Jeg har sovet på trampolina rett utenfor hytteveggen. Da sover vi utendørs samtidig som jeg har alle fasiliteter i nærheten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:41   #27
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Ha med putetrekk og stappe klær i kan fungere som pute.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:42   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.499
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

åhh, men siden nå tallulah likevel har tenkt å prøve så kan hun jo bare ta med seg alle de ungene som ikke får til den der teltingen. Kan nesten bli som Knertens julefeiring.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 22:54   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Det hjelper kanskje på mørkredselen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 23:00   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Husk lommelykt!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 23:03   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Øyungen er et supert sted å starte teltkarrieren. Da parkerer dere på Skar, og går opp bakken til vannet. Her kan dere velge å gå traktorvei hele veien opp og dermed ha mulighet til å trille alt utstyret i en sykkelvogn, eller dere kan gå stien som går nesten parallelt oppover. På Øyungen er det 20 andre familier som telter, så det fins ikke skummelt. Til og med (fin) utedo og picnicbord der.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 23:07   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Ta med mine unger og, hvertfall 2 av de. Hilsen mor som også uke telter.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 23:09   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Det er gøy å telte, synes jeg, selv om jeg alltid sover forferdelig dårlig. Primus, sånne oppblåsbare madrasser er sikkert lurt, gode soveposer og ullundertøy. Hva med fjellcamping på Maurvangen i Jotunheimen som en myk start?

Guttene, bikkja og jeg hadde god nok plass i massevis i et tremannstelt da de var halvparten så store (guttene, that is), det er sikkert lurt å låne et telt de første gangene, så finner dere ut riktig størrelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 23:43   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg digger å telte, og sover knallgodt etter at jeg kjøpte meg ordentlig underlag - en ekstra lang og bred Exped Downmat 7. Kosta mye, men det var det verdt for å sove ordentlig. Jeg gikk fra å like teltturer i teorien men ikke i praksis pga. dårlig søvn til å elske å sove i telt. Sov 2 uker i telt på Island for noen år siden og 8 dager i Sverige i fjor. Pluss i ny og ne innimellom ellers. Anbefaler underlaget, men det er jo en diger investering om man bare skal prøve, det innser jeg jo.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 00:04   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg kan ta med alle ungene på tur, jeg. Bare send dem med banen til Sognsvann, så plukker jeg dem opp der.

Nå er det jo vinter, men om du vil låne skikkelige liggeunderlag og telt til våren/sommeren, så er det bare å rope ut. Vi har oppblåsbare puter som vi bruker. Poden og jeg er i hovedsak gått over til å sove i hengekøye så lenge vi er under tregrensa, og det er magisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 00:08   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Under åpen himmel? Det høres flott og eksotisk ut, men jeg hadde vært livredd. Jeg må kunne ha en kroppsdel i kontakt med både mann og barn, tror jeg. Jeg er virkelig ei pyse.

Men skal huske at jeg kan låne!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 00:16   #37
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg er lite glad i mygg. De er glad i meg. Vi har lavvo og telter på øya, der er det mindre mygg enn i skauen. Luftmadrasser gjør at du sover helt flott, du får til og med luftputer. Lavvo er topp, du kan stå og gå rundt inni, god plass til alt pikkpakk og madrasser.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 00:21   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Under åpen himmel?

Ja! Det er virkelig magisk. Men det er jo myggnett festet til køyene, så det blir som et eget lite rede. Henger dem så tett at jeg kan stikke hånden ut og inn til poden, jeg er litt avhengig av å kunne sjekke at han ikke er kald i løpet av natten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 00:54   #39
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Ikkje gjer da. Det er det jeg skal fortelle deg om telting .

Jeg gjorde det sist i 2012, da hadde jeg ikke gjort det siden jeg var barn, og jeg gjør det aldri igjen. Jeg er som deg, mørkredd i skogen (skrekk og gru) og liker comfort. Jeg sov dårlig, det var kaldt, til tross for at jeg har sovepose laget for arktiske forhold, lå i ullundertøy og dette var i August (ja, jeg er en skrekkelig frossenpinn ). Jeg våknet opp stiv og støl og frossen og alt var halvfuktig og nei. Not my cup of tea altså.

Men du skal ha plenty av cred for at du vurderer det!! Jeg hadde outsourcet hele opplegget til mine foreldre, friskusene, som gjerne setter opp lavvoen sin rett utenfor hytteveggen og overnatter inni der til glede for barnebarna når foreldrene svikter.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:08   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Vi har et knall-oransje telt med Roskilde på hele siden, der ligger ungene alene i hagen omtrent hele august. Du kan jo låne det og late som du er på festival og ikke i skogen?

Hva med å prøve på en campingplass først, rett og slett? Det føles kanskje tryggere?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no