Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-15, 10:30   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Inspirert av en annen tråd tenkte jeg det var fint med en stor øytråd.
Hvem/hva/hvor er din drømmeøy? Fortell om øyer du har vært på eller drømmer om å besøke. Hvorfor er den magisk? Hvordan kommer man seg dit?

Jeg har akkurat kommet hjem fra La Gomera, som er en av de små og ikke så kjente Kanariøyene. Der er det bratt og vilt og vakkert, maten er nydelig, folka er kule og det er ganske lett å dra dit, i hvert fall til avsidesliggende øy å være. Man kan fly til Tenerife, ta taxi eller buss til fergehavnen i Los Cristianos, ta fergen over (ca. 50 minutter), og så er man i San Sebastian, den søvnige og hyggelige lille øyhovedstaden. Derfra kan man ta buss, taxi eller leiebil videre dit man vil. Eller sykle, hvis man er helt gal eller ligger i trening til Tour De France eller Giro de Italia.


Bildet er tatt på toppen av en skrent som ligger ca. 900 moh.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 30-11-15 kl 10:35.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:33   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

jeg drømmer for øvrig om å besøke kanaløyene, særlig Guernsey etter at jeg leste The Guernsey Litterary and Potato Peel Pie Society.

Og Hebridene. Og Shetland. Og Færøyene!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:42   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Jeg anbefaler bittelille Elba utenfor kysten av Toscana, samt fantastiske Røst i Lofoten!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:43   #4
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Jeg har lyst til å dra til Værøy og Træna.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:52   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Olkhon i Bajkalsjøen – verdens dypeste innsjø i Øst-Sibir. Et magisk sted. Dramatiske klipper, steppelandskap og en aldri så liten ørken.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 10:58   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Vikna i Nord-Trøndelag, som består av nesten 6000 øyer, holmer og skjær. Inkludert det nydelige fiskeværet Sør-Gjæslingan (som man må ta båt til)l.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 11:17   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og Hebridene. Og Shetland.

Ja, disse. Spennende historie, ikke minst språklig sett - men man må vel ta båt for å komme seg dit.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 11:26   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Og jeg har kjempelyst til å dra til Færøyene, sånn mens vi er inne på den sjangeren.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:09   #9
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, disse. Spennende historie, ikke minst språklig sett - men man må vel ta båt for å komme seg dit.

Man kan ta fly til Shetland, men jeg innbiller meg at det er grisedyrt.


Men Shetland er fantastisk, virkelig et av de kuleste stedene jeg har vært. Vi var der bare i to dager, da, så jeg vil absolutt tilbake. Og så vil jeg til Orknøyene, Hebridene og Isles of Scilly.* Og kanaløyene!


*Litt OT, men FB-sidene til politiet på Isles of Scilly er fantastiske - anbefales for alle anglofile!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:18   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Man kan ta fly til Shetland, men jeg innbiller meg at det er grisedyrt.

Nå måtte jeg sjekke. Den første prisen som slo mot meg, var SAS med 26 000 tur/retur en tilfeldig langhelg i januar. Med KLM kom man faktisk ned i 3670, skjønt to mellomlandinger må visst til uansett. Til Shetland flyr man fra Aberdeen, ser det ut til.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:19   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Italia. Jeg vil tilbake til Capri, Ischia og Ponza. Vil også til vulkanske Stromboli nord for Sicilia. Bortsett fra Capri har øyene en svært lokal og unik stemning. Capri er vakker, men det holder med et døgn. Det blir gjerne Ischia litt utenfor sesong, med varme kilder er ute sesongen lang. Sardinia hadde jeg glemt, feriert der fem ganger og reiser gjerne dit igjen.

Kroatia, skal tilbake til Brac på dagstur denne sommeren. Og vi skal besøke noen nye øyer i Kornati naturreservatet litt lengre nord.

Portugal, vil tilbake til Azorene og øyene Pico og Terceira. Samt å besøke noen flere i øygruppen. Øyene ligger i Atlanterhavet og det blir ikke slik varme som ved Middelhavet. Det er heller ikke strender der, bortsett fra en liten en på Terceira. Så vi må forberede barna på annerledes ferie. Eneste minus er at det ikke snakkes stort engelsk der, og portugisisk er et vanskelig språk for oss.

Færøyene står på ønskelisten. Og da gjerne en vei med båt.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 30-11-15 kl 12:27.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:21   #12
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Bluen: Som sagt, grisedyrt. Med 3670,- var jo ikke så grusomt, da. Høres sannsynlig at du må innom Aberdeen, ja, tror det er temmelig små lokalfly som lander på Shetland.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:25   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Ischia er fin. Og så elsker jeg Sardinia og Korsika. Og min kroatiske yndlingsøy så langt er Vis. Og så klarer jeg ikke skrive noen greske øyer, for lista mi er for lang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:38   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, disse. Spennende historie, ikke minst språklig sett - men man må vel ta båt for å komme seg dit.

Går båt daglig fra Aberdeen, 12,5 time hver vei. .
http://www.directferries.no/aberdeen_lerwick_ferge.htm

Hirtshals til Thorshavn tar 30 timer, og koster ca 800€ i Juli.
http://www.directferries.no/hirtshal...havn_ferge.htm

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 12:58   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Vil man lengre enn langt så anbefaler jeg Corn Island som ligger i den nicaraguanske karibien. Her er det slow life som gjelder, farta øya rundt i en golfbil og ellers ta det som de kommer. Turismen er enda forholdsvis lav, det er mest back packere, seilere og lang tids reisende som vi kom borti i alle fall.
Nicaragua som land har også flere andre intr steder å besøke. https://no.wikipedia.org/wiki/Nicaragua

Landet er for øvrig delt i to hva gjelder språk. Spansk på vestkysten og engelsk på østkysten.

Hovedstaden Managua er ingen historisk by. Den befinner seg på en vulkansk forkastning, og har opplevd flere stygge jordskjelv. Blant signalbyggene i hovedstaden er Den nye katedralen, som har en slående, moderne arkitektur. Fotspora i Acahualinca er en gruppe med flere tusen år gamle menneskefotspor.
León er landets best bevarte by i kolonistil, og oppviser en lang rekke historiske bygg og flotte kirker. Katedralen fra 16–1700-tallet er den største i Mellom-Amerika.
Granada er en annen by i kolonistil. På grunn av krigshandlinger er byen kanskje noe mindre velbevart, men har til gjengjeld et rikt utvalg kafeer, barer og restauranter.
San Juan del Sur er landets viktigste badeby, og ligger lengst sør på landets stillehavskyst.
Ometepe er en øy i Nicaraguasjøen som både ligger vakkert til og har en unik natur og kulturarv.
Río San Juan er grenseelva mot Costa Rica i sørøst, og byr både på enestående natur og historiske festningsverk fra kolonitida.
Islas del Maíz (Corn Islands) er to øyer i Det karibiske hav med strender og en avslappet karibisk livsstil.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 13:07   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Min favorittøy et Taquile, en øy langt uti Titicacasjøen i peru. Man må ta motorbåt en del timer for å komme dit. Folket er meget arbeidsomt, og driver kooperativt mht hvordan de fordeler turistene som kommer for å overnatte. Befolkningen hvisker i stor grad, de går og strikker og har nydelige klær. Lite elektrisitet, og strikking er en manneoppgave (kvinnene spinner, gjerne mens de går) Skulle gjerne vært der mye lenger enn de to dagene jeg var der.



Også liker jeg Grønland og Svalbard, arktiske strøk er eksotisk. Så de som har mulighet burde hoppe på turer dit.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 13:25   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Ikke så eksotisk, men jeg vil gjerne tilbake til Anholt.

Anholt er en avsidesliggende dansk øy midt ute i Kattegat. På sommeren yrer det med campingturister og slikt, men om man drar dit ellers er det kun øyens beboere som er der, og hvis du er heldig holder kroen åpent så du får kjøpt deg mat. Butikken er åpen etter helt egne underlige tider, og øypresten er glad i en skarp en. Det er ikke lov å kjøre bil på øya, så all ferdsel foregår til fots eller med sykkel.

Jeg dro dit en gang i mitt forrige liv med en fremmed fyr som jeg knapt hadde hilst på for å feire nyttårsaften. En veldig spesiell opplevelse.

Øya har 160 registrerte fastboende, men svært mange av disse flytter inn til fastlandet på vinterhalvåret.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 14:39   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Jeg elsker Caye Culker, som er en mainstream backpacker-øy i Belize. Ordentlig karibisk stemning, men ikke et eneste hotell - bare bungalower av ulik standard, små kaféer som kanskje åpner hvis ikke personalet er for fyllesjukt, dykking og barer med husker og hengekøyer.

Jeg fikk for øvrig tilbud om å forlate reisefølget mitt, inkl kjæresten, og bli med i et hippie-kollektiv et par-tre øyer lenger bort. Opplegget var såpass uklart for meg at jeg valgte å takke nei.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 14:56   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Det er mange øyer jeg drømmer om Men jeg kan nevne Porto Santo som ligger nordøst for Madeira. Dit skulle vi feriere en gang, men så kjøpte vi hus, og så røk ferien Og siden har vi liksom ikke rotet oss dit.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-15, 17:49   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Den store øytråden] Magiske, bortgjemte øyer vi vil besøke

Mye gøy å lese om her. Kom med mer!

For øvrig synes jeg Dønna i Norge også er helt utrolig nydelig. Skikkelig sommerparadis.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no