Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-16, 09:50   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Jeg har stort sett hørt på lydbok mens jeg sykler (jeg tar ikke sjansen på musikk), men nå er jeg lei av dårlige bøker til flere hundre kroner, utvalget er så dårlig og dyrt! Så da tenkte jeg at jeg kunne bruke tiden på å holde meg litt mer oppdatert i stedet. Jeg klarte å laste ned en episode av Herreavdelingen, og det var lystig nok, men egentlig tror jeg jeg skal prioritere samfunnsnytte fremfor funderinger over selvbetjente kasser og dårlige kelnere.

Er det noen som har noen oppdaterte gode podcaststreams å anbefale? Jeg vil helst ha dem på norsk (må ikke ta for mye av oppmerksomheten), de bør være rundt en time (jeg får ikke byttet underveis - eller er de selvspillende hvis jeg laster ned flere?) og altså fulle av innsikt og viten.

Hva podder DU nå?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:06   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Flere aviser har gode nyhetspodder. Jeg hører på Aftenpodden og Giæver og Joffen. Men de varer bare en halv time.

Ellers hører jeg stort sett Dagsnytt 18 på podcast. Det er en time, så om du ikke pleier å få den med deg kan det være greit.

Om du vil meske deg i amerikansk politikk så hører jeg på Slates political gabfest, keeping it 1600 og fivethirtyeight elections.

Mer allmenn samfunnskunnskap: Freakonomics radio, The Briefing Room og The Inquiry.

Og om du vil ha litt tøys og tull: Tusvik og Tønne, Misjonen og Krisemøte.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:20   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Du har ikke prøvd Storytel eller Audible?

Jeg podder bare Invisibilia og Odla for tida, for jeg har ramlet inn i biografi-seksjonen på Storytel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:34   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Jeg hører på Träningspodden (svensk), Treningspodden og Tusvik & Tønne.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:40   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Lørdagsrådet
This American Life
Sosialt sett
Digiday Podcast
P3 Dokumentar

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:42   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Odlarna og Marthe og Marthe. Jeg har litt begrensa med tid til lytting for tida, så jeg er litt enspora på podfronten, men følger med i tråden for flere tips!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:46   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Det jeg har i lista mi:
EKKO P2
P3-dokumentär (svensk)
Tusvik&Tønne
Kulturnytt NRK
Apropos
Pappapodden (svensk)
Ferdigsnakka
Bokpodden
Aftenpodden

Litt nyheter, kultur og humor.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:03   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Ekko hører jeg på. Veldig interessant! Og den spiller videre til jeg stopper.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:28   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Sorri, du får tips om engelskspråklig også.

Norske:
Giæver og Joffen: VGs politikk-podcast. Hvem skulle tro at jeg skulle høre på noe fra VG? Men de to popkulturelle herrene er veldig gode.
Marthe og Marthe: strikking. Not your thing, tror jeg?
Rekommandert: Kristopher Schau går i dybden på et tema i samtale med ekspert. Gøy!
Krisemøte: Kyrre Holm og nevnte Schau om å bli eldre. Morsomt, noen ganger ekkelt.
Morgenbladets podcast: noen ganger døll, men lytter temaavis.

Ellers:
Tank Riot: samtaler om alt, mye popkultur
This American Life: ekte historier, fortalt godt
RadioLab: det samme
Kermode & Mayos filmreview: BBC, film

Har endel til, men det er mer sporadisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:52   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Du har ikke prøvd Storytel eller Audible?

Jeg podder bare Invisibilia og Odla for tida, for jeg har ramlet inn i biografi-seksjonen på Storytel.

Finner ikke en eneste bok jeg er villig til å trigge gratismåneden på en gang, ikke av det norske utvalget.

Her er det mye å dykke i, takk! Største problemet er lengden, ser jeg. Må teste innstillingene om jeg kan få dem til å starte etter hverandre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:53   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

På iPhone kan du få den til å hoppe til meste av seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:58   #12
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Jeg kan ingen ting om pod. Må jeg ha en egen app som jeg laster ned de forskjellige 'programmene' i eller er alle 'programmene' en app?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 12:11   #13
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

CNN - da kan du høre på debatter mellom Hillary og Donald.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 13:43   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

CNN - da kan du høre på debatter mellom Hillary og Donald.

Da kjører jeg av veien, tror jeg. Men Dagsnytt 18 er sikkert fin en av veiene, jeg må ha 2 timer hver dag. Gud, så schmart jeg kommer til å bli!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 14:34   #15
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Da kjører jeg av veien, tror jeg. Men Dagsnytt 18 er sikkert fin en av veiene, jeg må ha 2 timer hver dag. Gud, så schmart jeg kommer til å bli!

Debattene kan anbefales, altså. Det er interessant å høre hele og ikke bare det som blir fremhevet i media i etterkant.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 14:38   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Finner ikke en eneste bok jeg er villig til å trigge gratismåneden på en gang, ikke av det norske utvalget.

Her er det mye å dykke i, takk! Største problemet er lengden, ser jeg. Må teste innstillingene om jeg kan få dem til å starte etter hverandre.

Jeg hører nok mest på engelske ting selv, så det blir kanskje bom. Men bøkene på Audible er rimelige i pris og gode.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 19:58   #17
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Her er mine. Disse høre jeg på ukentlig:

99% Invisible
This American Life
Reply All
Story Corps
Herreavdelingen

Disse hører jeg på reglemessig:
Drunk Bookseller
Freakonomics Radio
Radiolab
Undisclosed (hørte mye på denne da de tok for seg Adnan Syeds sak, men har ikke hektet meg på den nye saken de snakker om nå.
Serial
Sword and Scale (ganske ekkel, forstyrrende, grotesk, dramatisk)
Only Human
Invisibilia
Mystery Show (har ikke hatt nytt på lenge)

P7 Mix Maraton (dette er dansk radio med søndagsmaraton med en artist/en gruppe/en musikksjanger/periode osv.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 07:02   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

The Moth
RuPaul What's the tea med Michelle Visage

Ellers er det strikkepodder.!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 07:10   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Her var det mange gode tips! Jeg har hittil bare hørt på Aftenpodden, Radioresepsjonen, Tusvik&Tønne og Misjonen. Nå har jeg imidlertid fått veldig mange jeg har lyst til å prøve!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-16, 07:13   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva podder du nå? Tips til podcastnovise

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Du har ikke prøvd Storytel eller Audible?

Jeg podder bare Invisibilia og Odla for tida, for jeg har ramlet inn i biografi-seksjonen på Storytel.

Hva anbefales der? Jeg er snart tom for hørbar krim på Storytel.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no