Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 19:14   #41
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Jeg falt for tipset om Mormor og de åtte ungene, den må jeg prøve å få fatt i til mine to. Litjtausa har elsket Pippi og Emil (på svensk) siden hun var et år gammel, men nå har vi jo funnet ut at hun er tunghørt, så det er sikkert derfor hun ikke har reagert på språket...

Er han moden nok til å se Coraline?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:16   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Vår har også sett alt som har gått på kino i hans aldersgruppe de siste årene. På nyttårsaften står Askepott på programmet hvis vi finner den hos min mor (den har visst ikke kommet på DVD, men mor tror hun har den på VHS). Dessuten tenkte jeg å teste ut Reisen til julestjernen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:44   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Jeg er imponert over hvor mye dere ser på film. Jenta mi på snart 5 har vel sett 4 filmer tilsammen i sitt liv, tror jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:50   #44
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Går dere ikke på kino, Elise?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:56   #45
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er imponert over hvor mye dere ser på film. Jenta mi på snart 5 har vel sett 4 filmer tilsammen i sitt liv, tror jeg.

Jeg lurte på det, om jeg skulle legge inn en advarsel i hovedinnlegget om at jeg rødprikket alle som kommenterte hvor mange filmer vi har sett.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:57   #46
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.


Er han moden nok til å se Coraline?

Jeg har ikke sett den selv, så jeg vet jo ikke, men jeg antar den er for skummel for ham. Han kan bli redd om det blir for dystert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:57   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vår har også sett alt som har gått på kino i hans aldersgruppe de siste årene. På nyttårsaften står Askepott på programmet hvis vi finner den hos min mor (den har visst ikke kommet på DVD, men mor tror hun har den på VHS). Dessuten tenkte jeg å teste ut Reisen til julestjernen.

Den har totalt slått an her i heimen.
Hun sitter pal og ser hele filmen om og om igjen.
Selv synes jeg den er ganske kjedelig. :voksen:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:59   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Kjedelig?! :skingrestemme: Jeg sitter som rene suffløren når jeg ser den filmen ... og ser filmen hver romjul. :gleder meg:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:00   #49
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Reisen til Julestjernen er grusom, GRUSOM!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:02   #50
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Nei, nei, nei.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:03   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Ekkelpekkel!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:04   #52
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Coraline kan fort bli skummel for en fireåring. Den er litt skrekkfilmaktig.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:16   #53
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Går dere ikke på kino, Elise?

Jo, to ganger. Eller tre, kanskje. (Knerten, Gubben og katten, og halve discoormene (kjedelig).) Også har vi sett Tingerling-filmen på tv.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg lurte på det, om jeg skulle legge inn en advarsel i hovedinnlegget om at jeg rødprikket alle som kommenterte hvor mange filmer vi har sett.

Nå som det er så julestemning i kontrollpanelet gjør det ingenting.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:21   #54
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Å, det er jo så gøy å gå på kino. I forrige uke dro jeg på kino med to 4,5-åringer.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:25   #55
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Det er dyrt å gå på kino.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:29   #56
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er imponert over hvor mye dere ser på film.




Min gutt skal på kino for 1 gang neste uke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:38   #57
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjedelig?! :skingrestemme: Jeg sitter som rene suffløren når jeg ser den filmen ... og ser filmen hver romjul. :gleder meg:

Du og manadarinungen

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:56   #58
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Snøhvit er relansert på DVD.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 22:00   #59
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hva med "Ole Alexander Filibombombom", "Mormor og de 8 ungene" og andre filmer av Anne Cath Vestly?

De er jo fryktelige - ungene mine hater dem. Grusomt kjedelig for alle aldre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 00:29   #60
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fin film vi kan se sammen med fireåring - tips?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

De er jo fryktelige - ungene mine hater dem. Grusomt kjedelig for alle aldre.

Pøh, det er en viktig bit av barnefilmhistorien.
Jeg syns det er spennende å se hvordan det var i Oslo på 60-70-tallet, og koser meg litt over at filmene er litt stillfarne i forhold til fullfres- og actionfilmene som barn må ha i dag for å ikke kjede seg. (De freste jo opp Knerten-filmen for å få den fengende for dagens barn, noe jeg syns ble vellykket til tross for enkelte reaksjoner.)

4-åringen (nå 5) syns det var ganske underholdende, og jeg kunne supplere litt med at sånn var det "i gamle dager", og gi ham litt historie samtidig.

Men jeg er nostalgisk, altså!

5-åringen (og mora) ler også godt av Pompel og Pilt.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no