Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sluk på vaskerom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-13, 14:28   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sluk på vaskerom?

Vi skal fikse på vaskerommet. I dag har det ikke sluk, kun avløp til vask og vaskemaskin.

Trenger man sluk? Jeg ser for meg at det blir dyrt å legge til. Det er fliser på gulvet, betonggulv (antar jeg) med varmekabler under der igjen. I kjeller. Har hatt lekkasje før, men tørket opp alt uten skader (avløpet gikk tett). Ser for meg at sluk er praktisk i sånne tilfeller, men det er jo ikke så ofte det trengs.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:45   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Vet ikke. :bidrar:


Veldig glad for at vi har sluk på vaskerommet vårt i hvertfall. Nå pusser vi opp badet, og der er det ingenting annet enn murgulv og plast på veggene pr nå. Glad vi kan dusje på vaskerommet med sluk ja.

Vaskerommet deres vil jo ikke være et godkjent våtrom siden det ikke er sluk der. Det vil i hvertfall ha noe å si for forsikringer mtp vannlekkasje fra vaskemaskin ol. Vil jeg tro. Og om dere ikke fikser å koble til vaskemaskin selv, må dere få en rørlegger til å gjøre det. Da kan ikke de folka som leverer gjøre det for dere.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:47   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Må ikke ha det i følge reglene om våtrom. Et vaskerom med vaskemaskin (og ikke dusj) er per definisjon ikke et våtrom.

Men, når det er sagt, ville jeg hatt det likevel. Vi skal gjøre det samme (har avløp, ikke sluk i en bod som skal bli vaskerom), og skal pigge opp og lage sluk. Kan gjøre mye selv, i følge vår rørleggernabo.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 15:48   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Jeg tror varmekablene blir ødelagt om dere gjør det.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:18   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.


Vaskerommet deres vil jo ikke være et godkjent våtrom siden det ikke er sluk der. Det vil i hvertfall ha noe å si for forsikringer mtp vannlekkasje fra vaskemaskin ol. Vil jeg tro. Og om dere ikke fikser å koble til vaskemaskin selv, må dere få en rørlegger til å gjøre det. Da kan ikke de folka som leverer gjøre det for dere.

Vaskemaskinen er der allerede. Tilkoblet av meg.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg tror varmekablene blir ødelagt om dere gjør det.

Ja, det var det jeg tenkte, at det var derfor det ble dyrt. Da må vi evt legge nye varmekabler. Vi har varme i hele kjelleren, og vaskerommet, badet, gangen og et par boder har samme bryter, så jeg regner med at de henger sammen. Da kan jeg jo risikere at alt må byttes.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:19   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Vi har forresten to bad med dusj, så dusjing på vaskerommet blir ikke aktuellt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 16:23   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Må ikke, men da er det heller ikke pr definisjon våtrom. Definisjonen er ikke så nøye for bruker, med mindre man skal selge, og vil ha rommer taksert som våtrom. Og jeg ville absolutt hatt sluk i leilighet med naboer under.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 18:48   #8
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Jeg har ikke kabler på bade men en type duk eller matte som ble lagt under flisene, muligens gulvet også. Der er det beregnet rom for arbeid rundt rør og sluk, kanskje det er slik hos seg også, og avløp i gulvet kan i teorien legges der avløpsrøret går i dag?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 21:30   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sluk på vaskerom?

Varmekablene kan jeg aldri tenke meg at vil overleve nei. Men det vil bare gjelde det ene rommet. De går ikke over flere rom.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no