Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-17, 01:17   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Ja det lurer jeg på i kveld. Jeg bor et par timer fra og har de på "things to do"-lista mi. Rart jeg ikke har vært der egentlig. Men er det ikke ofte slik det blir? Baroniet i Rosendal var jeg inne i når jeg gikk i 1. klasse, har liksom ikke hatt noe der å gjøre etterpå. Har vært i parken og på konserter da.
Prekestolen i Rogaland og Trolltunga i Hordaland btw.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 06-08-17 kl 01:18. Årsak: Skulle ha med poll? Hva skjedde?
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 01:31   #2
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har vært på både Prekestolen og Trolltunga, ja Har sittet på kanten av Trolltunga og dinglet med beina.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 06-08-17 kl 11:59.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 01:33   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei. Ikke vært noen av stedene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 02:02   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har vært på Preikestolen, men det blir med den ene gangen. Jeg har hørt noen historier om hvordan det ser ut på Trolltunga, og jeg kommer ikke til å nærme meg en gang. Høydeskrekk. Ekstrem høydeskrekk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 02:16   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei, jeg har ikke vært noen av stedene, enda mannen min er fra Rogaland så jeg har hatt sjansen mange ganger. Han har vært på Prekestolen da.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 07:03   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Faktisk ikke, selv om vi har hytte ikke så langt fra startpunktet til Trolltunga. Og den står på lista, men da må to ting klaffe: Det må være på tampen av sesongen = ikke fullt så mange mennesker og det bør være tørt vær. Preikestolen frister ikke noe særlig, for langt å kjør ift lengden på turen opp. Da måtte jeg vært i Stavanger-området i utgangspunktet. Sier hun som tok en dagstur t/r Gaustatoppen fra Haugesund. Og Galdhøpiggen på ei helg. Men Preikestolen roper bare ikke på meg på samme måten. Har vært på Kjerag, da. Det var en veldig fin tur.

Baroniet har jeg heller ikke besøkt, kjørte rett forbi og gikk opp Melderskin i stedet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 07:25   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Bare Prekestolen foreløpig, har Trolltunga på planen. Vi dro etter ønske fra friskus-barnet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 08:21   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Er Trolltunga i nærheten av Trollpikken, eller? (Klarte ikke å dy meg.)


Nei, jeg har ikke vært noen av stedene. Er særdeles lite bereist i Norge, og velger sjelden/aldri å gå tur i naturen selv. (Liker det når jeg blir dratt med av andre, da.) I tillegg har jeg ganske crazy høydeskrekk, og får lyst til å legge meg ned på gulvet i stua når jeg ser folk på Prekestolen på tv, hvis de står langt ute på kanten.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 08:49   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Har vært på Preikestolen.
Angrer på at vi ikke dro på Trolltunga på samme ferien, men lillesøster var lite motivert på grunn av distansen.
Var i Rosendal, men ingen av de andre i reisefølget ville på Baroniet, vi spiste is i sentrum.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 08:59   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Ikke vært der, og det er helt utelukket at jeg kommer til å dra dit. Ekstrem høydeskrekk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 09:09   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei, og skal ikke heller. Har høydeskrekk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:26   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Har vært på Preikestolen et par ganger og Trolltunga for et par uker siden. Det var ikke spesielt skummelt, men jeg har ikke høydeskrekk da.
Vet ikke om jeg ville anbefalt Trolltunga. Det var utrolig mye folk, utrolig dyr parkering og å gå ned den svingete grusveien tok neste knekken på knær og hofter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:29   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nope.
Men så blir jeg svimmel av å se noen av bildene fra andre som har vært der, så selv om jeg og bekkenløsningen min ikke klarer turen uansett er det ikke noe jeg er lei meg for å gå glipp av.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 10:34   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Ingen av de.
Men håper å få til en tur senere.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:22   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei , ingen av de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:29   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Har vært på Prekestolen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 11:38   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei - og det kommer ikke til å skje heller.

Det er nå en ting at jeg ikke har vært på Vestlandet siden jeg ble voksen, og bare et par ganger som barn; det bør jeg få gjort noe med. Men opp på plasser der det er høyt og bratt og rett ned på flere sider? Aldri i livet!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 12:04   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Preikestolen har jeg vært på. Veldig fin tur! Jeg har ikke et snev av høydeskrekk en gang. Men når jeg så dronebildene til mannen, så ser jeg at litt høydeskrekk sikkert hadde vært fornuftig. Jeg satt og dinglet med beina utfor kanten. Og reiste meg bare rett opp så vidt innpå fjellhylla. Det så innmari skummelt ut på film, og jeg må bare prøve å tenke litt mer risiko en annen gang.

Trolltunga og Kjerag kunne jeg tenkt meg. Men tror trolltunga er en tung tur. Det er jo langt! Kjerag og Galdhøpiggen og trolltunga står definitivt på lista.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 12:11   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei. Det skjer bare ikke. Det er ikke noe poeng at jeg utsetter meg selv for ting som det. Jeg får åndenød av høye der jeg kan se rett ned.

Når jeg leser hva Bloopy gjorde på tuppen der blir jeg helt kald.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-17, 15:03   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei, og det har jeg ikke noe behov for heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no