Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du malt huset ditt grått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-16, 09:36   #101
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg syns mørkegrå er mye mer en "trendfarge" enn lysegrå? Lysegrå er i hvert fall en del av den originale lokale paletten her vi bor (folkefunkis fra rett etter krigen).

Ja, det er nok i hovedsak mørkegrå det snakkes om, og når det er snakk om hele nabolag i samme fargetone. Eller heller mangel på fargetone.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er jo bare en trend at alle har grått hus, så jeg syns artikkelen er litt rar. Om noen få år er det nok farge på husene igjen.

Vel, nå står det i artikkelen at det nettopp går utover å være en trend, fordi det ikke følger de normale svingningene som kjennetegner en trend. Det går ikke over.

Sitat:

Det som er overraskende, ifølge fargeforsker Kine Angelo, er at bølgen ikke har gått over.
– Den varer og varer og varer... Jeg har lenge håpet at vi har nådd toppen – men jeg frykter at vi dessverre ikke har det riktig ennå, sier Angelo.
Jotun er den største leverandøren av maling i Norge. Ifølge deres salgsstatistikk på husmaling, er ulike hvitnyanser det som selges mest i landet for tiden. Den mest populære gråtonen ligger på fjerdeplass foran tradisjonelle Rørosrød. Nyansen heter «Labrador» og har ligget på listen i en årrekke, men det er ikke før de siste ti årene at den har klatret oppover.

Men det ser vel heldigvis som det endelig går mot slutten. Jeg håper også at folk gjør som fargeforskeren sier: ikke ser huset sitt isolert, det skal jo spille sammen med de andre husene i gata.

Sitat:

– Det viktigste når man velger farger, er å ta en man liker og en som passer til omgivelsene. En farge er ikke fin alene – men i sammenheng med andre farger. Løsningen på problemet med for mye grått er ikke å pøse på med sterke kontraster, men at vi får inn alle nyanser.

I Solvang kolinihage så er det et utvalg farger man kan male hyttene i, men man må søke, slik at man ikke får en okergul gate, en grå, en grønn, en rød. osv, men en fin blanding. Og det ser veldig fint ut.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 15-08-16 kl 09:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:39   #102
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Vel, nå står det i artikkelen at det nettopp går utover å være en trend, fordi det ikke følger de normale svingningene som kjennetegner en trend. Det går ikke over.

Jeg tror det går over til slutt likevel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:40   #103
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi hadde grønt, nå er det blått.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:42   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tror det går over til slutt likevel.

Selvfølgelig gjør det det. Får vi håpe. Utifra denne tråden ser jeg ikke veldig lyst på det, for å være ærlig. Syns du man snak slutte å snakke om trender, bølger som varer lenger og sånt som gjør verden ensforming for det? Jeg ser helt ærlig ikke hva som er så merkelig med artikkelen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:15   #105
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg syns mørkegrå er mye mer en "trendfarge" enn lysegrå? Lysegrå er i hvert fall en del av den originale lokale paletten her vi bor (folkefunkis fra rett etter krigen).

Vi bor også i et folkefunkis-område fra etter krigen og den mørkegrå fargen vi har er en gammel funkis-farge. Mulig jeg har blitt feilinformert av arkitekten, har ikke tenk så mye over det.

Jeg synes det er mer trist at de rundt gjør ting med husene som tar det bort fra funkis-stilen. Rundt oss er det blitt mer "maritime" og "sveitserhus" stil med vinduer og kledning som ikke er typisk funkisperioden.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:18   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi bor også i et folkefunkis-område fra etter krigen og den mørkegrå fargen vi har er en gammel funkis-farge. Mulig jeg har blitt feilinformert av arkitekten, har ikke tenk så mye over det.

Jeg synes det er mer trist at de rundt gjør ting med husene som tar det bort fra funkis-stilen. Rundt oss er det blitt mer "maritime" og "sveitserhus" stil med vinduer og kledning som ikke er typisk funkisperioden.

Nei, om et hus har en fargepalett fra gammelt av og man ønsker å beholde den, så skal man selvsagt det. Jeg tror ikke det er det fargeforskeren kommenterer heller. Mer at fler og fler nybygde boligfelt er gråe (slik som de som er avbildet) og at fler og fler maler huset sitt grått, uansett opprinnelig farge.

Jeg syns ikke man trenger å beholde originalpalett på et hus (selv om det selvfølgelig er fint om man vil), det er jo tross alt mye lettere å gjøre noe med enn maritime og sveitserhus-detaljer slik du beskriver. Skrekk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 11:04   #107
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Dette huset kledde gult mye bedre enn grått (sikkert godt hjulpet av grønn plen og blader på trærne).

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 11:40   #108
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vårt hus som er rødt med noe grått (arkitekten bestemte). Vi bor i et nabolag der det ble bygget nye 8 like tomannsboliger og alle fikk denne fargekombinasjonen. De siste årene har de fleste naboene malt om husene sine i to grånyanser. Kjedelig synes jeg, så jeg holder på rødfargen. Synes det er kult å si at jeg bor i det rød huset når alle de andre har grått. Om vi skulle skifte farge ville jeg ikke velge grå

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 11:51   #109
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har gult hus.
Har mange ganger tenkt på at vi skal forandre fargen ved neste beising. Men er usikker. Dette huset skal liksom være gult. Endres fargen blir det nok hvitt. Eller brunsvart som resten av bygningene på tomta.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 12:42   #110
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vårt hus er rødt, med hvite karmer og hvit mur. Vi skiller oss ganske mye ut, for i området her er nesten alle husene hvite (og vi bor ikke på Sørlandet), noen er grå, ellers er det 1 oker, 2 rød og et er beiset rødbrunt. Men altfor mange hvite hus her, er rett og slett litt kjedelig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 12:51   #111
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har hvitt hus, med grå karmer.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 12:57   #112
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Huset vårt er mørkegrått. Alle husene i borettslaget er grå i en eller annen valør. Jeg gjetter på at de var okergule opprinnelig, ble malt bonderøde på åttitallet, og nå har blitt grå.

Hadde neppe valgt grått selv, men trives med at det er alt det grønne rundt som er fremtredende, ikke husene selv. Siden alle husene har forskjellige hager rundt seg som gir forskjellig lys og fargespill, ser det ikke spesielt kjedelig ut heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:08   #113
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Jepp. Fra okergult og rørosrødt til varm grå og rørosrød (vinterhage).
Kler huset mye bedre!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:28   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det ser vel heldigvis som det endelig går mot slutten. Jeg håper også at folk gjør som fargeforskeren sier: ikke ser huset sitt isolert, det skal jo spille sammen med de andre husene i gata.

Åh, ja, i gata vår har en nabo skiftet bordkledning og fått den mørke varmgrå motefargen på huset sitt, som tidligere var okergult. Det ble fint, det er ikke mange andre grå hus i området. Nabohuset var rødt, og veldig flott ved siden av dette. Nå har eierne av dette røde huset malt det i en kald, stålgrå farge, som er aldeles grusom mot det litt mørkere varmgrå nabohuset, og det røde bak der igjen.

Det er litt varierende farger på husene rundt, men alle har varme toner, som oker, rødt, brunt, det varmgrå som sagt, og diverse varme hvitfarger, gjerne med grønne karmer. Den stålgrå kræsjer totalt med alt, og ikke minst med arkitekturen på huset i seg selv, som ville passet best i mer tradisjonelle farger som rødt, oker eller hvitt. Jeg kan jo forstå at de synes fargen er fin i seg selv (jeg synes ikke det, men det er jo smak og behag), men de må jo se at det passer dårlig med omgivelsene?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-08-16 kl 13:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:06   #115
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Malte lysegrått i 2010, fra hvitt. Har hvite karmer og rødt tak, så jeg synes jo at det er mye farge på det uansett. Foreldrene mine malte sitt hus i samme farge året etter, fra kirsebærrødt (men som så brunsort ut) og huset liver mye mer opp nå enn det gjorde.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:06   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Et av husene i området her var så fint; det var helt hvitt med knallgrønne skodder og balkong, og så nesten ut som noe fra New Orleans eller Karibien. Så ble det solgt, malt grått, tatt ned skoddene, kjørt på sprosser og poff! Now you see me, now you don't! Jeg husker nesten ikke hvilket av husene det var når jeg kjører forbi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:34   #117
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Vi har fargerikt hus i en hvit gate, så det er lett for folk å finne frem til oss. Noen av naboene forsøkte for noen år tilbake å få oss til å male huset hvitt. Vi var ikke interesserte.

For noen år tilbake var det et hus ikke langt unna oss, som ble malt en fin, men ganske knall lys turkisfarge. Jeg ble så glad hver gang jeg så huset. Jeg mistenker at de ble utsatt på litt press fordi fargen varte maks ett år, så ble huset malt grå. Og noen folk jeg kjente i det nabolaget kommenterte den 'stygge' fargen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:44   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Et av husene i området her var så fint; det var helt hvitt med knallgrønne skodder og balkong, og så nesten ut som noe fra New Orleans eller Karibien. Så ble det solgt, malt grått, tatt ned skoddene, kjørt på sprosser og poff! Now you see me, now you don't! Jeg husker nesten ikke hvilket av husene det var når jeg kjører forbi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:53   #119
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Huset er grått, men det er ikke vi som bestemmer det. I dette borettslaget er husene malt gule, røde og grå. Mitt er tilfeldigvis grått.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:59   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Huset vårt har alltid vært grått med svarte detaljer. Sist vi malte, valgte vi en mye lysere, varmere grå - fordi den vi hadde før, gikk mot blått, og det liker jeg ikke. Vi har skiftet til rødt tak, og jeg synes huset er fint nå. Naboene har hhv. mørkebrunt, hvitt og rødt hus, og de på den andre siden av gaten er lysgult, okergult og rødt. Så hos oss er det fine, varierte farger som spiller fint sammen, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no