Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-17, 21:45   #161
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er på en måte ferdig med nesten alle gavene. Jeg har nemlig skrevet lister, og funnet ut hva alle får, samt kjøpt 3 julegaver og to av bursdagsgavene som skal sendes til niese og nevøer i Danmark.

Sååå, godt i gang kan man si.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 19:04   #162
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Mens mannen tok ungene med til svømmehallen tidligere i dag koste jeg meg med å pakke inn alle julekalendergavene. Gleder meg til å henge dem opp og se det minke dag for dag.


Storebrors bursdagsgaver er nå bestilt og i samme slengen bestilte jeg litt til lillebror og lillesøster også samt en julegave til broren min. Og nå er det fram med julemusikk i bilen. Jeg kjøpte til og med litt julepynt i helgen og i går drakk vi julebrus. Kjenner julestemningen så smått kommer snikende og det er veldig koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 09:35   #163
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er så godt som ferdig med to av tre julegaveislendergensere til barna, venter på garn til den siste (og største), håper det kommer i dag.

Gave til jentungen er i boks utenom genseren, men det ryker nok på noe annet småtteri også tenker jeg. Storebrødrene er noenlunde planlagt i hvert fall.

Og så har jeg kommet frem til en julekalenderversjon av type "en sjokoladebit til hver og en svært overkommerlig stemningsaktivitet". Det kan jeg lage selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 10:15   #164
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og så har jeg kommet frem til en julekalenderversjon av type "en sjokoladebit til hver og en svært overkommerlig stemningsaktivitet". Det kan jeg lage selv.

Skal vi dele tips? Jeg har vært ganske god på overkommelige stemningaktiviteter, men i år kunne jeg trenge litt ekstra input. Og deler gjerne de vi har, om du også trenger.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 10:29   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Ja, vi lager en tråd!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 10:41   #166
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

jeg så forresten at de hadde en nydelig Laura Ashley-kalender på Boots - jeg skal ønske meg en sånn i bursdagspresang (har bursdag i midten av november) fordi den så både lejjer ut og det så ut til å være mye fint i den.

Har kjøpt to Laura Ashley-kalendere til ungene. Det var 3 for 2-tilbud, så kjøpte også en LA-toalettveske med produkter i, så er en julegave i boks. Hvis eldste liker julekalenderen, får hun den, ellers en annen.
De hadde ok julekalendere på Panduro også, en med hobbysaker og en Hamas-perler-kalender. Å bruke 700 kr på en kalender - pakker eller ei - er uaktuelt for oss. Med tilbudet kom vel LA-kalenderen på 333 pr stk. Det var nok.

Ell on a shelf høres morsomt ut. Spørsmålet er om jeg da lager enda mer stress for meg selv. Må tenke litt over det.

Vet hva vi skal på julaften, og det er avtalt med de andre at vi har lite gaver i år, unntatt for det som rent objektivt er barn (og ikke barn av noen ) De voksne gikk ut av listen for flere år siden.


Sist redigert av Charlie : 06-11-17 kl 10:47.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 12:41   #167
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har kjøpt to Laura Ashley-kalendere til ungene. Det var 3 for 2-tilbud, så kjøpte også en LA-toalettveske med produkter i, så er en julegave i boks. Hvis eldste liker julekalenderen, får hun den, ellers en annen.
De hadde ok julekalendere på Panduro også, en med hobbysaker og en Hamas-perler-kalender. Å bruke 700 kr på en kalender - pakker eller ei - er uaktuelt for oss. Med tilbudet kom vel LA-kalenderen på 333 pr stk. Det var nok.

Ell on a shelf høres morsomt ut. Spørsmålet er om jeg da lager enda mer stress for meg selv. Må tenke litt over det.

Vet hva vi skal på julaften, og det er avtalt med de andre at vi har lite gaver i år, unntatt for det som rent objektivt er barn (og ikke barn av noen ) De voksne gikk ut av listen for flere år siden.

Får jeg lov til å fnise litt av denne? Nå ser jeg for meg palestinske opprørere som sitter sammen og perler arabiske slagord.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 12:46   #168
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Får jeg lov til å fnise litt av denne? Nå ser jeg for meg palestinske opprørere som sitter sammen og perler arabiske slagord.

Nå holdt jeg på å få kaffe i tastaturet. (også kan jeg tipse om den fantastiske insta-kontoen til Pappas Pärlor. Spesielt om du har et varmt forhold til spill- og populærkultur. Barna hans heter Zelda og Kai.)

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 12:52   #169
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Får jeg lov til å fnise litt av denne? Nå ser jeg for meg palestinske opprørere som sitter sammen og perler arabiske slagord.

Den så jeg ikke!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 23:29   #170
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er helt ferdig med alle julegaver som skal ut av huset! Og så har visst mannen og jeg kjøpt julegaver til hverandre for flere år framover, for vi bestilte plutselig ny sofa i dag ... Og så har jeg bestilt stæsj til juleverksted på jobb i dag, og jeg har begynt å øve på Nordnorsk julesalme med jobbungene mine.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 14:35   #171
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Her går det unna. Flere av julegavene er nå kjøpt inn. Jeg tenkte å sette meg godt til rette og begynne litt innpakking i morgen. Det er så koselig.
Og så har vi fått vite at Mamma og kjæresten feirer jul med oss i år. Jeg håper broren min også kommer (det kommer an på hvordan det blir med jobb i julen). Samboeren hans reiser alltid til foreldrene sine hver jul.

Jeg klør i fingrene etter å få opp julelys ute og henge kransen på døra, og jeg må minne meg selv på at vi ikke engang er halvveis i november.

Nå har vi også fått tatt bilder til julekort så det skal jeg bestille i dag. OptimalPrint har 40% på julekort. Det påstås å gjelde til i morgen, men tidligere erfaring tilsier at tilbudene deres blir forlenget litt etter litt.

Og så er jeg veldig lettet fordi det ser ut til at ingenting av avslutninger i desember krasjer. Jeg har vært spesielt bekymret for at teaterforestillingen vi skal på krasjer med skoleavslutningen til en av guttene, da måtte vi selvsagt ha droppet teater, men ingen av dem er den dagen. Alt annet vi har fått vite om så langt er også på separate dager. Det eneste vi mangler å finne ut av er avslutning for turn og taekwondo, men der er vi 99% sikre på at det heller ikke havner på dager vi har andre ting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 11-11-17 kl 14:45.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 16:10   #172
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har lyst å lage noe lignende dette. Er det noen som har erfaring med å tørke appelsinskiver?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DF7BDF82-A6A0-4F49-9004-33F82D6D3EC4.jpg (13,4 KB, 30 visninger)
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 17:57   #173
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg fikk akutt lyst til å se julefilm isted, men fikk ikke lov av resten av familien. For tidlig og jeg er egentlig enig..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 20:28   #174
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi har begynt på julefilmene. Vi åpnet sesongen i går. Vi har såpass mange familiejulefilmer at vi må begynne i november om vi skal få sett alle før jul. Det er bare koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 22:06   #175
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Her er det eldste som er klar for å pynte. Hun gleder seg veldig til desember.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 23:25   #176
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Har vel sett 8 julefilmer allerede.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 07:30   #177
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi har hørt på julespilleliste siden oktober. Mørketida er lang nok, vi må ha noe kos.

I går kjøpte vi den første julegaven (sovepose til yngstebarnet), jeg har planlagt gåtekalender og etter Veslas innstendige ønske har vi kjøpt julegardiner også til stua.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 08:03   #178
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Har vel sett 8 julefilmer allerede.

Hvilke filmer ser dere?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 08:06   #179
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er cirka halvveis i julegavene og har blitt inspirert her inne til å lage en lavterskel aktivitetskalender. Vi hører mye på julesanger, i år vil nok være året hvor minste lærer seg mange sanger godt nok til å huske teksten til neste år.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 08:12   #180
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hvilke filmer ser dere?

Alt av julefilmer som ligger på Netflix og viaplay.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no